meningsverschil met verzorgsters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomi1

meningsverschil met verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:22

Ik heb 2 shetlandmerries van 6 en 8 jaar, en zij zijn mijn alles ( op mijn gezin na dan) Nu heb ik mij sinds kort hier op bokt geregisteerd, lees ik tot mijn stomme verbazing dat mijn verzorgsters vinden dat ik ze te hard aanpak, ze zeggen zelfs dat ik sla!!!!!! Ik sla ze praktisch nooit, alleen als ze uit pure baldadigheid mijn verzorgsters alle hoeken van het land laten zien bij het gevaarlijke af, zij verplichten me eigelijk de pony weer op zijn plaats te zetten. Als deze meiden geweest zijn zijn mijn pony's straal verwent en draaien alles wat beweegt de kont toe. (incl. mijn kinderen van 6 en 3 jaar)(mijn overigens niet hoor, liefde gaat vaak toch door de maag)

Ik heb ze ook gezegt dat ik niet meer wil dat ze buitenrijden omdat ik dit gewoon te gevaarlijk vindt, en mijn verzekering hier moeilijk over doet, ze hebben geen ruiterbewijs en voor ze hier kwamen nul ervaring met pony's nu willen ze ineens join up doen en vrijheidsdressuur ik ben bang dat dit escaleerd in meer problemen, omdat ze geen ervaring hebben en alles "leren" van het internet en boekjes. Ik heb de pony's al vanaf 1,5 jaar = nu 8 jaar en vanaf 6 mnd is nu 6 jaar de 8 jarige rijdt met mijn zoontje van 6 onder het zadel en heeft in haar 5e en 6e jaar voor de concourswagen gelopen dit wil ik snel weer oppakken en de 6 jarige doet het goed op de keuring en is er ook omdat ik 1 pony houden zielig vindt, het blijven kuddedieren.

Kortom vinden jullie dat ik de verzorgster weg moet sturen, de pony's vinden poetsen wel leuk, en ik knuffel wel meerder keren per dag met ze (staan achter het huis) maar poets ze ong. 3 x per week.

Hebben meer paarden / pony houders (sters) problemen met verzorgsters, of ligt dit aan mij? Boos!

Mazoe

Re: meningsverschil met verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:25

nou ik zou ze wel wegsturen hoor! en er zijn zat meiden die het leuk vinden om te poetsen, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten denk ik?!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:26

Ik zou even een hartig woordje met je verzorgers spreken, dat je dergelijke topics niet op bokt wilt zien, persoonlijk had ik ze weggestuurd. Kan best dat ze vinden dat je te hard met ze omgaat, maar dat ben je in de ogen van dergelijke kinderen al snel. Laat ze jou de vragen stellen waarom je dingen doet, zodat JIJ het ze uit kunt leggen.

Ik zou ze iig geen vrijheden geven om Join-up en allerlei andere onzin uit Heartlandboekjes op je paarden los te laten, en ik wil je waarschuwen voor vrijheidsdressuur (want vaak resulteert dat toch ook in het aanleren van steigeren ed).

_Mel

Misschien kun je beginnen met hun eens om de tafel te gaan zitten, zodat jij je verhaal kan doen en hun daar eventueel op kunnen reageren, maak goede afspraken,( zet die eventueel op papier) En geef ze nog een kans.

Als het dan toch niet gaat, kun je ze misschien beter wegsturen.

chevax

Als je het er over hebt dat je je pony's moet slaan (wat ik btw wel de minste oplossing vind) om ze weer op hun plaats te zetten nadat de verzorgsters zijn geweest, lijkt het me duidelijk. Dit is niet goed voor de pony's en niet goed voor jou.

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:27

Ja, het is moeilijk in te schatten, maar als die meiden mijn beesten mochten rijden en verzorgen en ik kwam er achter dat er op bokt zo over mij werd geschreven dan gingen ze er direkt uit Boos!

Jij bent de baas en de eigenaar en je geeft aan dat jij het vuile werk op mag knappen als de dames zijn geweest...Jij maakt de regels en niet hun, en veilligheid gaat voor alles.

Misschien eens een goed gesprekje met de dames en in kwestie met hun ouders erbij??

veel succes

groetjes kim

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:31

Ik persoonlijk zou ze wegsturen. Als jij ze verbiedt om VD, Join Up enzo te doen (wat heel logisch is, dat is voor ervaren en volwassen mensen die begrijpen waar ze mee bezig zijn!) ben ik bang dat zulke pennymeisjes het achter je rug om gaan doen.

Ik neem aan dat de veiligheid voor je kids en de pony´s voor gaat op het plezier van die meiden!

Verzorgsters genoeg denk ik, die wel gewoon accepteren wat jij goed vindt en wat niet.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:32

Je moet doen waar je zelf goed bij voelt. Heb je geen vertrouwen meer in de meiden zal ik ze zeker wegsturen, het zijn jou pony's en jij hoort daar de controle/zeggenschap over te hebben en niet anders om.

Weeg de voor en nadelen tegen elkaar af en hou er rekening dat er zat meiden zijn die een pony willen verzorgen waarmee het wel tussen jou en de verzorger klikt. Het is toch van de zotte dat zij bepalen hoe je met je eigen dieren moet omgaan.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:32

Ik sluit me aan bij de mening van kim1....

En Cassidy heeft zeer zeker een punt mbt het aanleren van bijvoorbeeld steigeren.....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:36

Ik zou ze denk ik wegsturen. Het komt op mij niet over alsof er een goede werkband is tussen jou en de verzorgsters. Vind het wel belangrijk dat je weet wat je aan elkaar hebt, ookal zijn ze nog jong. En staan je shetten buiten? Want dan hoeven ze toch ook niet zo vaak gepoets te worden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:42

ik zou eens met hun om de tafel gaan zitten, werkt dit niet dan ermee stoppen. Kunnen blij zijn dat ze mogen verzorgen, moeten nu niet ineens teveel willen en verwachten, zijn maar kinderen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:49

Ik zou ze wegsturen, is een goede les. Het zijn hun ponies niet, het moet een eer zijn dat ze er voor mogen zorgen, het moet geen last worden.
je kan wel vriendelijk blijven doen, maar zometeen gaan jouw kinderen op de ponies en dan zijn ze grondig verpest door een stel meisjes die hun penny gevoelens erop botvieren. Ik zou in dit geval voor m'n kinderen en ponies kiezen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:49

Eerst een hartig woordje mee spreken en gaat het niet beter is het jammer maar helaas en mogen ze vertrekken.

Zelf heb ik in dit soort dingen geen zin meer, dus ik heb geen verzorgsters voor mijn pony's. Wel geef ik 2x per week een lesje, maar dan ben ik er zelf bij.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:54

Vadisha schreef:
Je moet doen waar je zelf goed bij voelt. Heb je geen vertrouwen meer in de meiden zal ik ze zeker wegsturen, het zijn jou pony's en jij hoort daar de controle/zeggenschap over te hebben en niet anders om.

Weeg de voor en nadelen tegen elkaar af en hou er rekening dat er zat meiden zijn die een pony willen verzorgen waarmee het wel tussen jou en de verzorger klikt. Het is toch van de zotte dat zij bepalen hoe je met je eigen dieren moet omgaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het zijn jouw dieren, niet die van hun.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:23

Dit past beter bij VP

VP>

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:29

Allemaal bedankt voor jullie snelle en eerlijk reactie, ben even boodschappen gaan doen om de boel te laten bezinken voelde me aardig Boos! Boos! Boos!

Voorop gesteld dat ik zeker weet dat mijn pony's het goed hebben, ze staan met z'n 2en in een loopstal van 3 bij 3,5 hebben een uitloop van 4 bij 4,5 met vlastro in de stal, kunnen altijd binnen en buiten staan, en komen eens per dag of in het weiland of bij zeer slecht weer in de bak van de buren.(anders lopen ze de hele wei aan snot) krijgen min. 4 keer per dag ruim voldoende hooi en daarnaast penen, meusli samen ong. 3/4 kilo en een halve emmer geweekte bietenpulp vedeeld over 3 voedingen. Kortom ik sta de hele dag te mesten, op te strooien en te voeren, terwijl de dames niet eens een emmer water kunnen halen als deze per ongeluk is omgevallen. (maar in dit geval dacht ik inderdaad altijd ach het zijn nog kinderen, die zien dat soort dingen niet)

Ik denk dat ik inderdaad even met de meiden om de tafel ga zitten, om ze uit te leggen dat ik het niet geweest vindt dat er over mij en de pony's zonder mij weten geschreven wordt op dit soort sites, ze hebben ze ook laten taxeren, best lachwekkend maar niet goed voor de handel, ze weten de volledige afstamming niet etc. En om ze een aantal sociale vaardigheden bij te brengen, ze zeggen bv. mijn familie geen gedag en snauwen mijn kinderen af.

Als dit niet werkt, wat me niet zou verbazen want ze komen in en vakantie van 2 weken maar 2 keer. (toen ik die leeftijd had zat ik dag en nacht bij mijn verzorg pony's) dan ga ik alles weer zelf doen, of net als Dennis.

Nogmaals bedankt!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:30

hoe oud zijn de kinderen waar het om gaat?

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:50

ong. 11/12 en 14/15, 2 zusjes. Ze zijn vaak verhuis geweest, best moeilijk voor kinderen van die leeftijd, dus je wilt ze graag iets leuks geven om naar uit te kijken.

De berichten kwamen van de oudste, de jongste schreef ook maar relatief onschuldig

Maar het moet niet uit de hand lopen, en ik wil er zelf zeker geen rot gevoel over hebben, niet naar de pony's en ook niet naar hun toe. Maar ik wil zeker niet als een mishandelaar worden neergezet, ik mishandel absoluut niet, maar ik heb ze wel 1 keer gezegt liever 1 keer goed straffen als 100 keer half en de pony's niet weten waar ze aan toe zijn, eerlijk en rechtvaardig blijven naar de dieren toe, en niet met allerlei half gelezen wijzen van naturalhorsemanship proberen het respect te winnen (mijn pony's zijn niet achterlijk, en prikken daar zo doorheen, met alle gevolgen van dien)

Ik ben zeker wel een voorstander van deze methode maar je moet wel goed weten wat je aan het doen bent.

.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:30

Ik zou ze wegsturen, als jij dat niet wilt zou ik iig een hartig woordje met ze spreken, even goed duidelijk maken 'wie hier nou weer de baas is', belachelijk dat ze jou zwart lopen te maken.
En misschien dat jullie samen kunnen kijken naar een vervolg, in de richting van de naturalhorsemanship oid Lachen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:36

Als ik dit zo hoor, was ik er inderdaad ook gauw klaar mee. Jammer voor die meiden, maar ze hebben best de leeftijd dat ze beter moeten weten!!!

Ik begrijp dat je ze je ponies laat verzorgen omdat je het leuk voor die meiden vindt, niet omdat je ze zo nodig hebt. De verzorging heb je zelf prima in de hand....

Je hebt ze een mogelijkheid geboden, maar op die manier liet ik me niet schofferen. Jesus, zelfs een beetje goed fatsoen is schijnbaar al teveel gevraagd??

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:50

naomi1 schreef:
ong. 11/12 en 14/15, 2 zusjes. Ze zijn vaak verhuis geweest, best moeilijk voor kinderen van die leeftijd, dus je wilt ze graag iets leuks geven om naar uit te kijken.

De berichten kwamen van de oudste, de jongste schreef ook maar relatief onschuldig

Maar het moet niet uit de hand lopen, en ik wil er zelf zeker geen rot gevoel over hebben, niet naar de pony's en ook niet naar hun toe. Maar ik wil zeker niet als een mishandelaar worden neergezet, ik mishandel absoluut niet, maar ik heb ze wel 1 keer gezegt liever 1 keer goed straffen als 100 keer half en de pony's niet weten waar ze aan toe zijn, eerlijk en rechtvaardig blijven naar de dieren toe, en niet met allerlei half gelezen wijzen van naturalhorsemanship proberen het respect te winnen (mijn pony's zijn niet achterlijk, en prikken daar zo doorheen, met alle gevolgen van dien)

Ik ben zeker wel een voorstander van deze methode maar je moet wel goed weten wat je aan het doen bent.

.

Hey ik lees ineens dat je vlakbij mij woont..

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:56

Yvonniej volgens mij heb jij me wel eens "gered" met een baal hooi, lang geleden hoor, woon je naast de boer uit woerden die ook hooi verkoopt? Als dat zo is wonen we op loop afstand.

Bitchy Witch is ook dichtbij volgens mij.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:57

Klopt helemaal..

Daar woon ik Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:59

Er speelt dus duidelijk nog meer dan alleen hun omgang tegenover jouw, en de ponies. Met deze informatie zou ik ze idd ook de laan uitsturen, jij bent geen jeugdzorg en geen maatschappelijk werker. Erg lovenswaardig dat je ze iets leuks wilt geven om naar uit te kijken, maar een poetsbeurt in de twee weken kun jij ze zelf ook wel geven....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:02

naomi1 schreef:
Yvonniej volgens mij heb jij me wel eens "gered" met een baal hooi, lang geleden hoor, woon je naast de boer uit woerden die ook hooi verkoopt? Als dat zo is wonen we op loop afstand.

Bitchy Witch is ook dichtbij volgens mij.

Yep, ik zit ook heel dichtbij Knipoog