Vallei Woudenberg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dirk1963

Vallei Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:02

hallo Paardevrienden,
Graag wil ik even iets vertellen wat mij zeer dwars zit.
Een poosje geleden was mijn paard kreupel,ik ben met haar naar dierenkliniek de Vallei in Woudenberg gegaan,naar een snel onderzoek,kwamen ze daar tot de conclusie dat de aqautrainer het middel was voor mijn paard om van de kreupelheid af te komen,ik vertrouwde daar eigenlijk geheel op.
Naar dat mijn paard daar een paar weken in de aquatrainer heeft gestaan en mij veel geld heeft gekost is hij er alleen maar slechter van geworden,ik kan ook niet zeggen dat de mannelijke medewerker die zich ook uitgeeft voor hoefsmid daar profesioneel en kundig met de paarden omgaat,als mijn eigen hoefsmid eerst twee uur bezig is met het corrigeren van de stand van de hoeven dan is er toch iets mis met de kennis van deze jongen en eigenaar.
Ik ben vervolgens met mijn paard naar een andere bekende dierenarts gegaan en daar constateerde ze dat mijn paard
hoefcatrol had en de aquatrainer volkomen zinloos was geweest.
Ik heb het idee dat ieder paard die in Woudenberg komt met wat voor klacht ook in de aquatrainer terecht komt wat veel kosten met zich mee brengt. Laat u eerst informeren voor u naar Woudenberg gaat, Het schilt u een hoop geld en nog meer,een hoop leed. volgens mij is dit een snelle manier om geld te verdienen, maar niet van van geld.

Dick Huilen

dierfysio

Re: Vallei Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:31

kan het niet laten hierop te reageren...

allereerst vind ik het erg voor je dat je zulk rotnieuws over je paard hebt gekregen. ik hoop dat je goede begeleiding krijgt, en dat het allemaal meevalt.

waar ik me erg aan stoor in je stukje over 'de Vallei' is de suggestie dat alle paarden maar in die aquatrainer gestopt worden, zonder dat er goed onderzoek gedaan wordt naar de klacht.
mijn ervaringen (helaas van zeeeer nabij) zijn toch echt anders: ik ken plenty voorbeelden van dieren die wellicht best in de a.t. hadden gekund, maar waar dat niet eens voorgesteld is. mijn eigen paard zit daar overigens ook bij.

ik vind het personeel van 'de Vallei' zeer kundige mensen, met hart voor de zaak.
de suggestie dat ze over de rug van hun klanten zelf beter proberen te worden, gaat me dan ook echt een straatje te ver.

er lopen meer topics over deze kliniek, met allemaal enthousiaste verhalen. natuurlijk zullen ook zij wel eens een misser maken (wie niet?), maar dat is bij iedere kliniek wel het geval.

misschien eerst wat meer info verzamelen voordat je in het vervolg zulke (botte) uitspraken doet op een openbaar forum?
ik snap je frustratie wel over je paard, maar dat kun je toch niet geheel aan hun wijten....
sterkte!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:52

Hmm, TS je doet je profiel hier geen eer aan Knipoog

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:48

Ik vindt het ook heel rot dat je paard dit heeft maar ben het verder met dierfysio eens. de vallei staat heel erg goed bekend en hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen van. een dierenarts kan het nooit 100% bij het goede eind hebben. er zitten altijd dieren bij waar ze een verkeerde diagnose hebben gesteld. mijn paard had bijv. medische problemen die door m'n eigen dierenarts, de fysio en de uithof niet werden herkend. bij de vallei hebben ze ontdekt wat hij had en sindsdien heb ik hun als vaste dierenarts.
paard heeft peesblessure gehad en is een rugpatient. als ze goed hadden willen verdienen dan hadden ze dat makkelijk kunnen doen maar ze zijn daarin supereerlijk!! als ze denken dat er geen behandeling mogelijk is of dat het niet meer nodig is omdat het verbeterd is dan zeggen ze dat ook eerlijk. dan hadden ze goed aan mij kunnen verdienen met m'n rugpatient. en ze hebben je niet gedwongen om hem in de aquatrainer te zetten. dat is nog altijd je eigen keus geweest. heb je het er bijv. met de vallei over gehad??? wat zeiden hun bijv. nadat je paard er slechter van werd??
quote="dirk1963"]
Naar dat mijn paard daar een paar weken in de aquatrainer heeft gestaan en mij veel geld heeft gekost is hij er alleen maar slechter van geworden,ik kan ook niet zeggen dat de mannelijke medewerker die zich ook uitgeeft voor hoefsmid daar profesioneel en kundig met de paarden omgaat,als mijn eigen hoefsmid eerst twee uur bezig is met het corrigeren van de stand van de hoeven dan is er toch iets mis met de kennis van deze jongen en eigenaar.
[/quote]
Wie zegt dat er niet iets mis is met je eigen hoefsmid??

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:05

Hoi . Ik heb ook slechte ervaring met hun . Ik kreeg mijn paard hoefbevangen en spierbevangen terug van de aquatrainer . moest wel de rekening betalen . gertjan heeft toen wel medicijnen gratis gegeven . Maar nu gaat het pas weer wat beter na een half jaar . kari

dirk1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:11

Sorry, maar een forum is een plek waar je andere kunt waarschuwen, en waar je info kunt vinden. maar het valt op dat alle reakties daar uit de buurt komen. Maar oke het is goed nu met ons paard, en niet dankzij de vallei Huilen . Maar ja je bent vrij om te gaan, wilde alleen maar even wat reakties. die heb ik nu.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:30

dirk1963 schreef:
Sorry, maar een forum is een plek waar je andere kunt waarschuwen, en waar je info kunt vinden. maar het valt op dat alle reakties daar uit de buurt komen. Maar oke het is goed nu met ons paard, en niet dankzij de vallei Huilen . Maar ja je bent vrij om te gaan, wilde alleen maar even wat reakties. die heb ik nu.

ook toen ik nog op de Veluwe woonde (en m'n paard ook Knipoog ), dus bepaald niet dichtbij, had ik goede ervaringen met GertJan en de zijnen. Hij staat eigenlijk in een heel groot gebied rondom z'n kliniek goed bekend. tsja, dat ook zij missres maken: dat zal best.
Maar ik ben echt pertinent oneens met je suggestie dat het geldmelkers zouden zijn.
Aan mijn eigen paard hadden ze ook grof meer kunnen verdienen, maar dat hebben ze echt niet gedaan.
Je wilt trouwens niet weten hoe het daar op een normale dag al af- en aanrijdt: druk zat! dus over de rug van onwetende mensen een centje meepikken: dat hebben zij helemaal niet nodig.

desalniettemin: veel beterschap met je paard!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:57

Ik sluit mij bij dierfysio aan. Ik heb zelf enorm goede ervaringen met de Vallei en de aquatraining. En dankzij de aquatraining is mijn paard weer in orde.
Over iedere kliniek zijn goede en slechte dingen te melden. Maar van mij niets dan lof over de Vallei en de aquatraining.
Vervelend voor je dat het bij jou zo is gelopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:04

kari schreef:
Hoi . Ik heb ook slechte ervaring met hun . Ik kreeg mijn paard hoefbevangen en spierbevangen terug van de aquatrainer . moest wel de rekening betalen . gertjan heeft toen wel medicijnen gratis gegeven . Maar nu gaat het pas weer wat beter na een half jaar . kari

Beetje jammer dit, want uit je andere posts haal ik dat je bij meerdere klinieken bent geweest en ze allemaal niets konden vinden, alleen dat bij de Lingenhoeve de hoefbevangenheid er uit kwam. Wel apart dat dat ineens aan de aquatrainer ligt Rolleyes

Ook ik zeg het nog maar een keer. Elke kliniek maakt (helaas) wel eens een fout. Het blijven mensen.
Ik weet zeker dat je bij de Vallei goed over dingen kan praten en er altijd uit te komen is!
Dus misschien een idee om met klachten naar hun zelf toe te gaan, en niet naar een forum. Want daar los je ze niet op! Knipoog

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:21

Hoi . Needje het klopt wat je zegt . Maar de medicijnen die ik van gertjan kreeg waren bloedverdunners , die gebruik je bij hoefbevangenheid en ik kreeg spierontspanners . Ik legde toen de link niet en hij heeft nooit gezegd dat hij dacht dat mijn paard dat had . had hij het maar gezegd dat had mij een hoop kosten gescheeld . ik heb trouwens ook foto,s van thermografie heeft gertjan gemaakt waar je op kan zien dat zijn voeten heel heet zijn en zijn spieren in zijn voorhand en rug . Kari

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:44

kari schreef:
Hoi . Needje het klopt wat je zegt . Maar de medicijnen die ik van gertjan kreeg waren bloedverdunners , die gebruik je bij hoefbevangenheid en ik kreeg spierontspanners . Ik legde toen de link niet en hij heeft nooit gezegd dat hij dacht dat mijn paard dat had . had hij het maar gezegd dat had mij een hoop kosten gescheeld . ik heb trouwens ook foto,s van thermografie heeft gertjan gemaakt waar je op kan zien dat zijn voeten heel heet zijn en zijn spieren in zijn voorhand en rug . Kari

heb je gert-jan wel eens om uitleg gevraagd?? lijkt mij dat je niet zomaar medicijnen gaat geven zonder dat je weet waarvoor??
heb je achteraf nog contact met gert-jan gehad??
als beide voeten op een thermo een verkleuring laten zien betekent dit niet altijd dat er iets gaande is. mijn paard had op de foto op beide achterbenen een plek zitten waar in mijn ogen wat aan het broeden was. ze zaten allebei op dezelfde plek en de kleuren op de foto gaf aan dat daar de temperatuur verhoogd was. dit was verder niet. als het symetrisch zit dan is er meestal niets aan de hand.
die spieren op de voorhand zeggen ook niet altijd wat. die spieren liggen meer aan de oppervlakte dus is het ook warmer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:31

Ik heb zowel goede als minder goede ervaringen met De Vallei.
Ik ben het wel met de TS eens dat er wel heel snel wordt geroepen dat de AT heel goed helpt voor allerhande problemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:28

Het zal iig niet helpen tegen hoefbevangenheid.
Maar ik blijf erbij, trainen in water is gewoon goed. Je kan zo redelijk onbelast toch trainen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:32

Jep dat vind ik ook. Gezien alle resultaten uit Amerika, Engeland en Duitsland is het wel bewezen dat aquatraining goed is. sommige topruiters brengen hun gezonde paard ook voor een week in het jaar naar de aquatraining. Gewoon omdat het goed is voor het paard, ze de juiste spieren gebruiken en ontwikkelen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:08

Tja...ik ben dubbel in mijn gevoel over De Vallei. Wij zijn bij DV (= De Vallei Haha!) terecht gekomen omdat GJ een keer een soort clinicje had gegeven bij ons op stal. Daar kwamen een aantal paarden uit met ernsitge klachten waaronder die van mij (uiteraard, ik met mijn geluk Koe ). Ik ben een paar keer met mijn paard op en neer geweest en heb ook een thermografie laten doen, veel kreupelheidonderzoeken en behandelingen gehad, uiteindelijk stelde GJ ook de AT voor maar dat zag ik toen niet meer zitten. Ik had al ZO lang lopen kl**ien en gesleept van hot naar her met mijn paard.

Via via ben ik bij een osteo terecht gekomen en nu een behandeling of 6 later loopt mijn paard weer als een tierelier. Al die onderzoeken waren voor niets want ze zochten verkeerd!

Ik ben inmiddels een slordige €2000 lichter vanwege alle onderzoeken die weinig tot niets op hebben geleverd. GJ was altijd erg bereid om uit te leggen en was erg aardig. hij heeft me echter wel een keer 3 uur laten wachten, niet gebeld en toch het volle pond berekend terwijl ik voor niets vrij had genomen, dat vond ik dan weer geen stijl.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:10

Sees schreef:
Tja...ik ben dubbel in mijn gevoel over De Vallei. Wij zijn bij DV (= De Vallei Haha!) terecht gekomen omdat GJ een keer een soort clinicje had gegeven bij ons op stal. Daar kwamen een aantal paarden uit met ernsitge klachten waaronder die van mij (uiteraard, ik met mijn geluk Koe ). Ik ben een paar keer met mijn paard op en neer geweest en heb ook een thermografie laten doen, veel kreupelheidonderzoeken en behandelingen gehad, uiteindelijk stelde GJ ook de AT voor maar dat zag ik toen niet meer zitten. Ik had al ZO lang lopen kl**ien en gesleept van hot naar her met mijn paard.

Via via ben ik bij een osteo terecht gekomen en nu een behandeling of 6 later loopt mijn paard weer als een tierelier. Al die onderzoeken waren voor niets want het euvel kwam ergens anders vandaan dan zij dachten.

Ik ben inmiddels een slordige €2000 lichter vanwege alle onderzoeken die weinig tot niets op hebben geleverd. GJ was altijd erg bereid om uit te leggen en was erg aardig. Hij heeft me echter wel een keer 3 uur laten wachten, niet gebeld en toch het volle pond berekend terwijl ik voor niets vrij had genomen, dat vond ik dan weer geen stijl.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:56

da's een apart verhaal, aangezien GJ zelf ook osteopaat is...

en ja, hij liet mij en een klant van me vrijdag ook wachten, omdat er een spoedgeval tussenkwam, dat kan gebeuren. (en het is me al wel vaker gebeurd ook).
de dames en heren daar in de kliniek maken zelf ook heel lange dagen, en ook ik baal als ik moet wachten, maar probeer daar dan wel begrip voor op te brengen. als hij ergens uitloopt, kan dat. ik heb ook graag dat ze de tijd voor me nemen en niet na 5 min. weghollen naar de volgende. Knipoog

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:37

Dierfysio, dat heeft hij er toen niet bij gezegd, misschien dat hij dat toen nog niet was. Mijn paard werd iig niet helemaal beter van de behandelingen van GJ. Hij heeft hem op weg geholpen maar de echte verbetering kwam door anderen.

Hij kwam AAN HUIS bij mij, dat hij me laat wachten is tot daar aan toe ALS er een spoedgeval tussen komt, dat hij niet belt vind ik echter schandelijk en geen goede reclame...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:39

Ik laat ze gewoon bellen als ze mijn kant op gaan. Dan heb ik nog tijd om naar stal te gaan.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:42

niet bellen en te laat komen is inderdaad niet netjes, maar ik ben eigenlijk nog geen enkele d.arts tegengekomen die altijd netjes op tijd was, en anders altijd belde.
heb echt vaker staan wachten, en tuurlijk is dat balen. maar blijkbaar werkt dat eenmaal zo.

ik woon dichtbij de kliniek en ga meestal daarheen ipv dat ze bij mij komen. en anders bellen ze me wanneer ze gaan. ik woon dichtbij stal en ben er dan gelijk of eerder dan zij. Lachen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:53

Dierfysio, ik heb helaas niet de luxe dicht bij een kliniek te wonen Haha! en vind het daarbij fijner als mijn paard in zijn eigen vertrouwde omgeving behandeld wordt (als dit mogelijk is uiteraard).

Dat paardendoktoren, fysio's, smeden, tandartsen en allerlei andere paardenopknapmensen vaak later zijn dan gepland, ben ik met je eens (alhoewel ik nu een osteo heb die blijkbaar beter kan plannen dan sommige anderen). Van een half uur te laat wordt ik ook niet warm of koud, van drie uur zonder te bellen (ik heb uiteindelijk zelf gebeld), amper behandelen en wèl het volle pond laten betalen, kan ik erg kwaad worden. Je betaald een godsvermogen voor die mensen en dan hebben ze niet het fatsoen even te bellen maar wel de lef je het hele bedrag te vragen, dat vind ik geen service.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:14

Maar feit is dat deze dingen in hel veel praktijken gebeuren.
Ik heb een keer net zo lang moeten wachten op een Da terwijl m'n paard met een open sprong stond. Kolieker tussendoor krijg je dan te horen als ie er eenmaal is. Logisch dat ze eerst naar levensbedreigende dingen gaan, maar ik wacht liever ook geen 3 uur met een gewond paard.
Is het echter een lichte kreupelheid oid kan ik me er niet zo heel druk om maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:15

In mijn beleving zijn eigenlijk alleen DAen vaak te laat. Ik heb iig nog nooit gehad dat een fysio of tandarts echt te laat kwam. En al helemaal niet zonder belletje.

moppie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:39

als ik zo dat verhaal hoor,dan komt mij dat zeer bekent voor,ik heb eens zitten wachten en toen kwam hij helemaal niet opdagen zelfs niet gebelt,hoezo goede dierenarts?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:42

Speciaal aangemeld op Bokt om je gal te spuien moppie?
Valt niet op als ik naar je posts tot nu toe kijk Knipoog