Zoals laatst. Het paard waar ik op zat werdt opeens heel gespannen. En als hij ervandoor gaat, reken er dan niet op dat het zachtjes gaat. Mijn lesgever wou toen gym gaan doen. In dameszit zitten en andersom.
Dat heb ik geweigerd en dat begreep hij niet. Want volgens hem was het paard zo ontspannen als het maar kon. En ik was gewoon bang
Toen knapte er wel iets bij mij. Hoe kon hij nou weten of het paard ontspannen was of niet. Misschien leek hij ontspannen maar dat was hij dus niet. Hij schrok steeds wat, deed pogingen om weg te sprinten en reed gewoon niet meer lekker. Dan is het ook echt HET moment om er andersom op te gaan zitten
. Mijn lesgenoten gaven mij ook wel gelijk. Mijn nicht rijd vaker op dat paard en zou het ook niet hebben gedaan. Zij weet hoe het is als dat paard er keihard vandoor gaat. En daarbij heb ik vaak genoeg gym op het paard gedaan. Ik vindt het allen belangrijk dat je je paard dan wel een beetje kunt vertrouwen. Had me op Jip of Chico gezet en ik had zo andersom gezetenZouden jullie andersom zijn gaan zitten als jullie op dat paard hadden gezeten? Ik iig niet
)