Beetje frustrerend vindt ik dat, je wordt zo in een hokje geduwd
Als ik nou eens naar mijn eigen paardje kijk, hij beweegt heel makkelijk en heeft volgens iedereen die er tot nog toe op heeft gereden hele ruime gangen, niet van een KWPN-er te onderscheiden. Ook met cavelleti's lopen kan je gerust de balken op normale paard-afstand leggen want anders struikeld hij erover (hij meet overigens nu 1.54m.) Mijn ervaring is dat ik weinig postieve opmerkingen naar mijn hoofd krijg geslingerd als mensen horen dat ik een Lipizzaner heb: " wat moet jij nou met een Barok paard?" vragen ze dan, "daar kan je toch geen fatsoenlijke proef mee rijden!?" , "wil je dan niet verder komen in de dressuursport?"
Zelfs op de merrie keuring vorig jaar was het niet echt positief! Omdat het Lipizzanerstamboek is ondergebracht bij het KWPN zijn er ook juryleden van het KWPN aanwezig, de premies gingen dan ook naar de Lipizzaners met meeste KWPN-uitstraling; veel te grote types en weinig Baroks meer aan.
Zo ontzettend jammer.......Oja, en het vooroordeel dat maar weinig Lipizzaners hoog in de sport lopen..................Er zijn maar rond de 200 raszuivere Lipizzaners in Nederland
en ik geloof ook niet dat Nederland zo onwijs veel Andalusiers en lusitano's heeft, nogal wiedes dat je ze niet veel tegenkomt. Trouwens, de Spanjaarden hebben het met hun Andalusiers wel bewezen dat het allemaal wel mogelijk is

) . Of dat voor de een proefjes rijden is en voor de ander crossen op een baan, so be it. Maar om nu te zeggen dat Barokke paarden niet geschikt zijn voor de dressuur (het zal dan vooral om "beweging" gaan waar ze slecht op scoren?)...
Dus ik denk dat het met Davey allemaal is begonnen
wat een lang verhaal. Slapen jullie al

nee, ik was zelf 9 jaar toen ik in Oostenrijk voor het eerst Lipizzaners zag en Nappie heb ik kunnen kopen van een Fallabella-fokkerij in Wassenaar