probleeeem.. wat moet ik doen.. Please help me!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoName126

probleeeem.. wat moet ik doen.. Please help me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:11

Nou zit ik toch met n groot probleem..
ik zal eerst maar even de voorgeschiedenis vertellen..

Ik werk dus nu al ongeveer 3 jaar op een manege, waar ik als instructie/begeleiding buitenritten begeleid. Met onervaern evenals ervaren mensen. Superleuk werk, super mensen daar, maar weinig kans om veel bij te leren of veel te verdienen. Ik werk daar op zaterdag en zondag, en verdien per rit wat ik doe meeestal 5 a 6 euro. ik doe per weekend op zn meest 4 ritten.

Maar nou zag ik toch laatst op een site een groom gezocht voor een amazone met een flink aantal wedstrijdpaarden mee uit te helpen op concours. Ik heb erheen gebeld en kreeg te horen dat als ik het aannam 50 euro per weekend zal gaan verdienen. Het werk is dan op-en afzadelen, droogstappen, losrijden, en alle bijkomende klusjes.

Wat zal ik doen?
jullie denken vast: optie 2! Maar mijn twijfel ligt nogal bij de mensen van mijn 'oude' manege/werkplek, ik vind het er superleuk, en kan het ook goed met ze vinden, en ben bang dat ze n beetje in de problemen komen als ik wegval, waarschijnlijk zullen ze niet altijd begeleiding kunne k,rijgen voor de buitenritten (er zijn nog 2 begeleidsters maar niet altijd aanwezig, zoals meestal ik wel).

Wat te doen?
Jullie vele reacties graag! Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen...

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal en alvast bedankt voor de reacties..

Groetjes Emmy

wwillemijn

Re: probleeeem.. wat moet ik doen.. Please help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:15

overleggen bij je oude manege en loonsverhoging vragen.
Kan me wel voorstellen dat je je huidige baantje leuker vind.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:18

@ Maflinger
nouw dat is het hem nou juist, dat nieuwe 'werk' lijkt me ook super, lekker betaald enzo. maar ik ben gewoon bang om hun teleur te stellen enzo, en ik ben bang dat ik als ik dat nieuwe werk ga doen, pas laat thuis ben steeds. (ook ivm vriend)
Iemand ervaring als groom? Ben je dan ook echt na elk concours 'savonds laat thuis?

Akvast bedankt!

anderea2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:37

Weet je ook hoeveel paarden het zijn per weekend? Op concours gaan is echt heel leuk maar houd er wel rekening mee dat het best zwaar werk kan zijn, het hele weekend op en af zadelen plus de andere klusjes.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:38

Kiezen wat je leukste vind! Lachen
Of misschien kan je een weekend proef draaien en kijken of je het leuker vind dan je huidige baantje.
Dan kan je aan de hand daarvan een keuze maken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:39

Ik heb een tijdje als groom gewerkt voor een wedstrijd stal, en ik was of idioot vroeg op stal om alles klaar te maken en op te laden, of idioot laat klaar omdat ze dan later moesten starten en je na die tijd de boel nog netjes op stal moet zetten.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:42

Moeilijk....

I denk dat ik voor optie 2 ga. omdat me dat ook leuk lijk. en als het me tochniet bevalt zou je miss altijd terug kunen vallen op dit baantje. overleg het anders met je manege miss begrijpen ze het wel Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:43

[MW] > [PP]

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:44

ik zou ook voor de 2e gaan

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:47

Maaiikii schreef:
Kiezen wat je leukste vind! Lachen
Of misschien kan je een weekend proef draaien en kijken of je het leuker vind dan je huidige baantje.
Dan kan je aan de hand daarvan een keuze maken.

Hier ga ik helemaal met mee.
Ik denk, als je van alle punten een beetje uitgaat,
je toch lekker je oude baantje kan blijven doen en
vragen om loonsverhoging.

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:49

Ik snap dat het moeilijk is om bij je huidige werkplek weg te gaan. Zoals ik begrijp zijn er veel leuke mensen waarvan je het jammer vindt om niet meer mee samen te werken. Dat klinkt als heel sociaal, maar blijven zij ook als zij een betere aanbieding krijgen? Ik denk dat het er om gaat dat je gaat doen wat jij zelf het leukste vindt. Misschien is groomen hard werken, maar je leert er we hee erg veel van! Succes met het maken van je keuze!

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:53

groomen is heel leuk maar het kan inderdaad gebeuren dat je een heel weekend weg bent bijvoorbeeld. Het is ook best zwaar, weet niet hoeveel paarden er mee gaan? Ik zou het probleem voorleggen bij je huidige baas, zeggen dat je hetzelfde geld dat je daar kunt verdienen ook bij hem wilt krijgen.
En je moet je geen zorgen maken dat zij in de problemen komen als jij weg bent, want dat is hun probleem.
En als jij echt zo onmisbaar bent als jij zegt dan geven ze jou zeker die loonsverhoging!!! succes ermee

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 23:45

jah dat ligt een beetje anders als jullie hier schetsen, jullie denken dat ik daar echt in dienst ben en op salaris werk. Het ligt heel anders; ik ben daar begonnen, vrijwillig, om wat 'mee te helpen' en vanuit daar ben ik uitgegroeid tot begeleiding, als ik dus geen ritten heb op een dag, krijg ik dus ook niks (of er moet veel gedaan/gewerkt zijn). Dus officieel mverden ik er niks. Ik 'krijg' er gewoon wat voor.. In de zomervakantie verdien ik meetsla 200 a 300 euro, in de winter amper wat, omdat er dan ook minder groepen gaan.

Ik hoop dat ik wat duidelijker ben geweest,

Groetjes!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:42

DOEN! leuk toch verschillen werk doen, je vind het duidelijk niet echt leuk meer, omdat je er over nadenkt,, dus lekker doen, bevalt het niet zoek je weer wat anders

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:39

emmytje schreef:
Nou zit ik toch met n groot probleem..
ik zal eerst maar even de voorgeschiedenis vertellen..

Ik werk dus nu al ongeveer 3 jaar op een manege, waar ik als instructie/begeleiding buitenritten begeleid. Met onervaern evenals ervaren mensen. Superleuk werk, super mensen daar, maar weinig kans om veel bij te leren of veel te verdienen. Ik werk daar op zaterdag en zondag, en verdien per rit wat ik doe meeestal 5 a 6 euro. ik doe per weekend op zn meest 4 ritten.

Maar nou zag ik toch laatst op een site een groom gezocht voor een amazone met een flink aantal wedstrijdpaarden mee uit te helpen op concours. Ik heb erheen gebeld en kreeg te horen dat als ik het aannam 50 euro per weekend zal gaan verdienen. Het werk is dan op-en afzadelen, droogstappen, losrijden, en alle bijkomende klusjes.

Wat zal ik doen?
jullie denken vast: optie 2! Maar mijn twijfel ligt nogal bij de mensen van mijn 'oude' manege/werkplek, ik vind het er superleuk, en kan het ook goed met ze vinden, en ben bang dat ze n beetje in de problemen komen als ik wegval, waarschijnlijk zullen ze niet altijd begeleiding kunne k,rijgen voor de buitenritten (er zijn nog 2 begeleidsters maar niet altijd aanwezig, zoals meestal ik wel).

Wat te doen?
Jullie vele reacties graag! Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen...

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal en alvast bedankt voor de reacties..

Groetjes Emmy

hey hey ik zou overleggen met je manege of meer geld kan krijgen (ik weet niet hoe oud je bent)
maar en dat je een advertentie mhad gezien dat je 50 euro voor een weekend kon krijgen daar en dat je het eigenlijk te weinig vind wat je daar krijgt. je moet wel eerlijk zijn want met oppassen krijg ik zelfs meer en ik vind dat je gewoon voor per persoon 5 euro moet krijgen en dan 5 mensen per rit en elke zaterdag en zondag dat er niet meer dan 5 ritten mogen (anders mischien te veel voor je )ik zeg ook maar wat dan heb je ongeveer al nou in iedergeval meer dan 50 Tong uitsteken je kan natuurlijk ook bij de 5 iets anders invullen maar even uitleggen ik hoop dat je veder komt

p.s wel eerlijk zeggen hé x

Go jij! Go jij! al vast een gelukkig new jear!! Go jij! Go jij!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:43

Inderdaad, zelf kijken wat je het liefst wil. Voor 50 euro zou ik het eigenlijk niet doen. Kan best zwaar zijn en dat vindt ik dan weer aan de weinige kant om het een heel weekend te doen.
't Is natuurlijk wel meer als dat je nu verdient, maar zoals ik al zei, zal het wel een stuk zwaarder zijn ook. Zou het er op je huidige werk er eens met hen over hebben? Nee heb je, ja kun je krijgen. Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:54

Ik zou met de mensen van de manege gaan praten en dat jij iemand gaat zoeken in plaats voor jou Lachen succes

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:31

Ik zou als groom gaan werken, denk ik. Daar leer je meer van, maargoed waar je nu werkt is het dus ook heel super. Lastige keuze Scheve mond

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:37

Tja moeilijk. hangt ook van je eigen toekomstwensen af. Wil je meer leren en je verder ontwikkelen kan de groom-baan heel interessant zijn. Ik denk wel dat het wellicht een stuk zwaarder/stressvoller kan zijn dan je huidige baan. Ik zou het sowieso met je huidige werkgever(s) bespreken. Misschien zijn zij wel bereid tot een loonsverhoging en hoef je tenminste niet vanuit financieel oogpunt te beslissen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:27

Ik ozu iig geen vervanger gaan zoeken, dat is jouw taak niet. Verder zou ik toch verder gaan en dus als groom gaan werken, je eigen ontwikkeling verder door gaan zetten.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:43

Ik zou eerst eens kijken waar je de beste secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Want zo te lezen is er niet echt nagedacht over verzekeringen, ziektegeld enz..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:50

ik zou bij de manege waar je losvast werkt aangeven dat je ouder wordt, je doordat je daar altijd bent geen kans hebt om elders geld te verdienen, en vragen of ze je daar op de loonlijst willen zetten.
als dat niet het geval is zou ik gaan kijken of ik een baantje erbij kon vinden om financieel wat beter uit te komen. (dus naast het manegewerk)
dit aanbod als groom klinkt wel leuk, maar ik vind dat je weinig verdient hoor, ik denk dat je er heel hard voor moet werken, en dat je erg weinig tijd overhoud voor je vriend.

Evaaa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:09

Je moet plezier in je werk hebben Lachen
Het gaat er niet om of je meer verdient, het is wel lekker mee genomen. Maar als je geen plezier in je werk hebt is het ook niet leuk.
Misschien is het een optie om een keer mee te lopen met die vrouw/man op een concour, en dan kan je misschien beter je beslissing nemen Lachen

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:15

Je Moet Doen Wat Jij Het Leukst Vind!!

Om 12 uur wens ik hun DE BESTE WENSEN xx
wie wil vrienden worden Tong uitsteken

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:25

je moet doen wat je het liefste doet.
Als je op het geld gaat letten dan zou je denk ik meer verdienen met groomen.
Maar je moet het ook echt willen en je moet het leuk vinden.
Het lijkt mij wel leuk om te groomen,maar buitenritten is ook leuk.
Maar ik zou toch eerder voor groomen gaan,het is een keer wat anders.
Je leert weer wat anders,hoe meer je leert hoe beter voor later eigenlijk.
Als die andere daar op de manege een betere aanbieding krijgen ,dan gaan die denk ik ook wel voor die betere aanbieding.
Het is goed dat je sociaal bent,maar soms is het ook beter om ook een keer voor je zelf te kiezen.
En dus niet op de manege blijven omdat je de mensen daar niet in de steek wilt laten.
Maar je moet de keus zelf maken als je de keus gemaakt heb wil ik het wel weten. Tong uitsteken
Succes met kiezen.