Bokkers die aan vrijwilligerswerk doen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lietjuh_

Bokkers die aan vrijwilligerswerk doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 17:16

Hoiii
Ik help bij het gehandicapten paardrijden, d.w.z naast de paarden lopen de mensen begleiden met het rijden en ze er op en eraf helpen en de paarden op en af zadelen.
Zijn er meer bokkers die zoiets doen? Haha!
Ik hoop op reacties!
Groetjes,
Lietjuh_
sorry als het niet goed staat, ik zou niet weten waar dit bij hoort Bloos

mariska1989

Re: Bokkers die aan vrijwilligerswerk doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:14

Dat heb ik wel gedaan. Op manege waarland heb ik dat ongeveer een jaar gedaan.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:17

Ja, ik doe het ook, precies zelfde als jou. En dan soms ook nog met de verdere klusjes helpen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:58

ik heb niet echt vrijwilligers werk gedaan maar ik help wel soms bij de bixie/beginners lessen, ernaast rennen bij het gallopperen enzo, ik rij soms ook wel eens vooraan bij de bixie's als ze gaan 'springen' alleen ga ik dan meestal te snel want mijn pony wordt altijd heel druk van springen Lachen

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 13:21

Bij ons doen de gehandicapten alleen stappen en draven een paar rondjes, geen galop o.i.d

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:18

Bij ons ook niet, hoewel pas een jongen die het wel kon wel een paar rondjes mocht galopperen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:20

ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:44

RUI --> PP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:54

Ik schrijf brieven voor Amnesty International en loop daar ook collecte voor.
Ook loop ik nog collecte voor de verstandelijke gehandicapten, vroeger gaf ik daar ook menles aan maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:57

Ik help wel eens mee op de manege,
en soms bij de kinderboerderij Clown

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:38

Ik werk bij een cultureel centrum bij de jassen. Dit alleen als er optredens zijn.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:39

Ik werk ook bij gehandicapten met paardrijden op manege Belckmeer. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:41

Ik ben bestuurslid en wedstrijdsecretaris bij de rijvereniging en daarnaast w-official bij de waterpolo, en voor die vereniging haal ik ook wel eens oud papier op.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:42

hallo,
Ik werk als vrijwilligster op manege Paardoes in Vlissingen, daar werk ik in de stallen, maar help ook bij de paardrijlessen, naast de ruiters lopen, begeleiden van de paarden enz.....Inmiddels doe ik dit nu zo'n 11,12 jaar en vind het nog steeds superleuk...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:45

ik doe op het moment niet echt vrijwilligerswerk , maar , volgende week ( denk EINDELIJK 16 JAAR) gaan we wel naar het asiel ( waar tevens mijn hond vandaan komt) om te vragen als ik niet mag helpen met hokken schoonmaken , honden uitlaten , dergelijke

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:59

Ik doe vrijwilligerswerk bij het rode kruis, en met gehandicapte kinderen Lachen!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:07

oh ja, dat heb ik er helemaal niet bijgezet, maar Paardoes is ook een manege waar gehandicapten komen paardrijden.... Op 7 januari gaan we trouwens met alle paarden naar de Zeelandhallen in Goes en zijn er "wedstrijden" voor de gehandicapten, zij rijden dan zelf, publiek is zeer welkom, zodat ze kunnen laten zien wat ze allemaal kunnen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:14

Had altijd het idee om me als vrijwilliger aan te melden bij de Stichting Elisabeth kampen voor de ruiterkampen voor gehandicapten maar een hartprobleem gooide roet in het eten. Dus maar iets anders gezocht en gevonden Haha! Ik ga nu 1x per jaar een week mee met een verstandelijk gehandicapten orkest, soort Jostiband, als ze een reis naar het buitenland maken. Dit jaar zijn we naar Gdynia in Polen geweest. Is echt super leuk om te doen.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:47

op dit moment geen tijd voor vrijwilligerswerk, vind ik erg jammer want het is altijd wel leuk! je krijgt er veel voor terug.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:49

Nu even kan ik niet werken, want ze zijn aan het verbouwen, ik doe vrijwilligers werk bij een dierenasiel/pension.. Over 3 maandjes is de verbouwing klaar en dan kan ik weer aan de slag! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:52

JA, ik doe vrijwilligerswerk! Ik geef een middag in de week les op een ponyboerderij aan kids van 7 tot ongeveer 12-14. Is erg leuk om te doen! Draait vooral om de verzorging van de dieren, maar daarnaast wordt er ook in twee groepen van ongeveer 20 minuten gereden. Twee kinderen "doen samen" met één pony die ze dus samen verzorgen en waar ze dan ookallebei op rijden.

In die lessen leer ik ze dan de basis: sturen, stappen, draven, halthouden, lichtrijden, doorzitten, verlichte zit, als ze daar aan toe zijn kunnen ze ook leren galopperen en af en toe een beetje balkjes lopen, springen, spelletjes doen, gymnastieken, slalommen enzo.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:14

ik heb als vrijwilliger in een kattenopvang gewerkt, nou ja, meer katten knuffelen en met ze spelen, om ze lekker veel aandacht te geven, waar vaak geen tijd voor was. Helaas is de kattenopvang gesloten. Nu doe ik geen vrijwilligerswerk meer. Is eigenlijk ook bijna onmogelijk, omdat ik minimaal 40 uur per week werk en daarnaast ook nog eens 2 paarden heb. Eigenlijk zou ik in de toekomst in het weekend nog wel eens op de dierenambulance willen rijden.

Weska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:07

Lietjuh_ schreef:
Hoiii
Ik help bij het gehandicapten paardrijden, d.w.z naast de paarden lopen de mensen begleiden met het rijden en ze er op en eraf helpen en de paarden op en af zadelen.
Zijn er meer bokkers die zoiets doen? Haha!
Ik hoop op reacties!
Groetjes,
Lietjuh_
sorry als het niet goed staat, ik zou niet weten waar dit bij hoort Bloos

Ik heb dat ook weleens gedaan.

sjolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:27

ik help ook op een manege voor gehandicapten (manege de boerskotten, in Oldenzaal).. Fantastisch werk om te doen! Doe het nu zo'n 5 a 6 jaar.. Geweldig om te zien hoe ze daar van kunnen genieten, en hoe ze er van op knappen!! En voor ons als beloning mogen we zelf ook weleens mee rijden als er een paard vrij is. Erg handig ook, want de instructrice heeft genoeg ervaring en wetenschap om ook ervaren ruiters verder te helpen, dus ik heb er veel aan!! Hoop het nog lang te blijven doen..
Groetjes Jolien

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:34

Ik doe vrijwilligerswerk bij SPG Lichtenvoorde. (stichting paardrijden gehandicapten) Dit doe ik 2 keer per week. Hierbij moet je het paard verzorgen en opzadelen voordat de les begint en je moet het paard én het kind begeleiden tijdens de les. Op zaterdag begeleid ik een autistisch jochie van 5. Echt een geweldig kind, je kan aan zijn gezicht aflezen dat hij het prachtig vind, kletst je de oren van het hoofd en is helemaal gek van het paard waarop hij zit. Dat geeft mij dan ook weer een goed gevoel. Op maandag is er een les voor mensen die zelfstandig kunnen rijden. Je moet dat alleen helpen met de verzorging/opzadelen en met het opstappen en afstappen. Ik heb erg veel respect voor de mensen die alleen kunnen rijden. Je kan aan hun ook zien dat het ze goed doet!