het zal toch niet.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:42

Mijn paard is inmiddels al vier weken ziek [url]viewtopic.php?f=3&t=521127[/url]

Ze weten nog steeds niet wat het is.
Een paar dagen geleden had ik het met mijn instrucrice over mijn paard toen zij plotseling vroeg of ik een foto durfde mee te geven van Unique aan haar. Ik heb ja gezegd, en had niet zo'n idee wat ik er van moest verwachten.
Mijn instructrice is helemaal niet zweverig, en houd zich helemaal niet zo bezig met dit soort zaken, maar ook zij maakte zich wel een beetje zorgen. Ze had de foto meegegeven aan haar oom (nou ja, opgestuurd), met een verhaal erbij wat er de laatste tijd speelde.

hij kon de foto niet openen, zijn virusscanner gaf een fout aan. Maar na het lezen van het verhaalte, kwam er toch wat uit.
Dit is wat hij terug schreef:

Ik ben helemaal niet positief over dit paard en deze situatie. Ik kreeg een zeer duidelijk gevoel dat ze iets van een virus rond haar maag heeft. Het zit helemaal niet goed! van de zomer heeft ze in de zomer gegeten van chemicaliën o.i.d., kleine beetjes. Ze stond met andere paarden op het land, maar deze zijn gespaard gebleven op de een of andere manier. Zij hebben hier niet van gegeten. het kwam er steeds maar niet uit, maar door iets wat er gebeurd is komt het er nu wel uit. het zit rond haar maag en het vreet haar op van binnen.

Op de vraag of het geen onkruidverdelgingsmiddel ofzo kan zijn, antwoord hij:
Neej, absoluut niet, iemand heeft het opzettelijk over het hek gegooid of iets in die trant. Het zijn echt chemicaliën. En dat maakt haar kapot.

hij heeft de foto dus niet gezien. Mijn instructrice heeft mij gevraagd om een afgedrukte foto mee te nemen. Ze gaan morgen naar die oom toe en hij wil de foto dan nog graag zien om misschien nog wat meer te kunnen vertellen.

Ik ben hier heel erg van geschrokken! Ik sta normaal best wel sceptisch tegenover dit soort dingen, maar ik sta nu toch echt te trillen op mijn benen....
Volgende week maandag wordt er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken of er iets mis is in haar organen (we zijn alles nu gewoon aan het nagaan). Deze afspraak heb ik gister gemaakt met mijn veearts en die man wist hier niets van af.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar vind het wel heel erg eng......
ik ga haar in ieder geval tot ik de uitslag weet extra goed in de gaten houden. Gewoon voor de zekerheid......
Eng....

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:43


Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:03

jee, wat eng zeg!
je zou bijna hopen dat hij het fout heeft en dat het wat anders is......
hopelijk knapt ze wel weer op

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:10

klinkt wel eng
hopelijk wordt je pa.ard wel weer beter .
veel sterkte.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:12

jeetje.. het is denk ik idd eng om te horen, maar het is echt heel goed mogelijk...
Ik hoop voor je dat je paard niet al zodanig ver kapot is, dat het te laat is..

Heeeeeeeel veel sterkte hoor!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:15

jeutje zeg........... Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je voor sommige dingen verder moet kijken.......... ik ben ook niet zo van de hoolicabiba maar soms kan het je net een andere richting op wijzen.......

Heel, heel veel sterkte met je paard

wyona
Berichten: 880
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:20

als de da bloed komt prikken zou ik hem wel vragen of hij dat soort dingen ook gelijk mee wilt testen. je hoeft hem natuurlijk dit verhaal niet te vertellen, maar gewoon zeggen dat je een vermoeden hebt.
succes en beterschap met je paardje

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:41

Ik zou er niet helemaal van uitgaan dat het klopt, maar het toch nagaan of tegen je veearts zeggen dat je een vermoeden hebt dat het zoiets is ofzo. Natuurlijk niet meteen denken dat dit het is, maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden hoor!

Veel sterkte nog met je paard!

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:05

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik houd dit zeker in mijn achterhoofd en ga er ook even wat meer informatie over opzoeken. Vanavond bel ik vene mijn veearts om te vragen of dit kan (natuurlijk vertel ik niet dit hele verhaal erbij) en vraag ik even hoe ze het eventueel kunnen aantonen. ik wil wel dat ze er voor de zekerheid op getest wordt.

Morgen neemt mijn instructrice nog een uitgeprinte foto van Unique mee naar die oom, misschien dat er nog wat meer of wat anders of wat dan ook uit komt.

ik houd jullie op de hoogte hoe het allemaal afloopt!

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:26

vandaag eens goed nieuws. Het is gelukkig niet wat die man dacht, er zit weer vooruitgang in. Hierbij mijn verhaal:
Eindelijk eens goed nieuws:
Het bleek waarschijnlijk te gaan om een zware infectie bovenop een zware entreactie. Omdat mijn paard nog aan het herstellen was van hare zware spierbevangenheid, werkte haar immuunsysteem niet zoals het hoort. Voordat ze geënt werd, had ze waarschijnlijk al een infectie onder de leden. Daar was haar lichaam al tegen aan het vechten. Met die enting erbij is haar immuunsysteem er waarschijnlijkk mee gestopt, of in ieder geval nog minder gaan werken. Ze heeft dus twee dingen tegelijkertijd moeten doormaken. En omdat haar afweersysteem ook zo zwak werkte, knapte zo ook niet zo snel op. Die verhoging kan nog een lange tijd aanhouden, totdat alle waardes weer normaal zijn en alles is aangevuld. Ze is nu nog zo moe en sloom omdat haar lichaam gewoon is uitgeput van het vechten. Ze krijgt nou een zware vitaminenkuur om haar een beetje op te kikkeren. Ook moet ze weer aan het werk om haar lichaam sterker te maken (is nu net een vaatdoekje). Ik moet haar dus steeds iets over het punt longeren/rijden waar ze eigenlijk moe is, om haar weer op krachten te krijgen en conditie op te bouwen.
De veearts denkt dat dit de oorzaak is/was, omdat in het begin haar witte bloedcellen iets te hoog waren en nu haar eiwitwaarde iets te laag (veel verbruikt). Dus we kunnen heel langzaam aan weer aan de slag. Vanwege haar evt. gevoeligheid voor spierbevangenheid, mag ze nu niet bijgevoerd worden met eiwitrijk voer (om eiwitten aan te vullen), in plaats daarvan krijgt ze elke keer als ze hard heeft gewerkt slobber, om haar suikers en zouten aan te vullen, om zelf eiwitten te kunnen maken.
Ook is ze vandaag behandeld door de acupuncturiste. Ze was gevoelig op al haar spieren. Ze kromp helemaal in elkaar van de pijn!
Ze heeft op een aantal punten naalden gehad. Ook heeft ze bij haar eigenbloedtherapie gehad. Ze heeft een beetje bloed afgenomen, dit vermengd met een middel om haar immuunsysteem te helpen en op twee plaatsen in een spier ingespoten (ze weet wat ze doet, ze is ook veearts). Hierdoor wordt het immuunsysteem weer geactiveerd, omdat de cellen in de spier het bloed als een vreemd middel zien en het gaan opruimen. Als ze eenmaal beginnen met opruimen, ruimen ze namelijk ook alle afvalstoffen in haar lichaam op. Hierdoor zal ze zich natuurlijk ook veel beter voelen. Na de behandeling reageerde ze helemaal nergens meer op, wonderbaarlijk! Begin maart wordt ze nog een keer gedaan om te kijken naar haar immuunsysteem en haar spieren.
Maar mijn veearts en de acupuncturiste zien mij allebei het liefste zo snel mogelijk er weer even vijf minuten ofzo op, zodat ik haar beter kan stimuleren om door te gaan en haar beter kan aanvallen.
Dus eindelijk zit er vooruitgang in!!!!!

wyona
Berichten: 880
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:33

nou gelukkig maar dat is tenminste goed nieuws! was al bang dat het iets chemisch was wat het gelukkig niet is. nou beterschap met je paardje. ik hoop dat ze er weer snel bovenop is!

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:37

Ik ben ook heel erg blij! Dank je wel! Eindelijk ziet het er weer naar uit dat alles goed gaat komen! Bedankt voor alle reacties!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:00

Jakkes dat klinkt eng

Maar gelukkig heb je nu veel beter nieuws Beterschap voor je paard!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:25

ik lees dit nu even snel maar in een entstof zitten toch ook wat chemische stoffen?

en gelukkig maar dat deze methode aanslaat en hij zich beter gaat voelen.

sterkte verder.

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:40

Gelukkig maar dat t weer beter gaat, Ik hoop voor je dat alles nu weer goed komt.

Chipi
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Bokt.nl

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:46

Hopelijk komt je er paardje er weer bovenop! Ze mag blij zijn met zo'n goed baasje als jij.

Veel succes en hou ons op de hoogte hé

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:14

Heel erg bedankt iedereen!!!
Morgen mag ze weer langzaam aan aan de longe, ik houd jullie op de hoogte!

Junsterrr
Berichten: 102
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: apeldoorn

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:09

Pfff rare situatie maar gelukkig gaat het nu beter ik hoop dat het snel beter gaat en dat die weer helemaal beter is .....

Marjon_

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: friesland Sintjohannesga

Re: het zal toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:58

pfffwat eng allemaal

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:34

Het klinkt inderdaad erg eng!!
Ik hoop dat het niet al te ernstig is en dat ze er nog wat aan kunnen doen zodat jij nog heel lang plezier kan hebben van je lieve paardje!! en hopen dat er iets uit de onderzoek komt!!
heel veel sterkte voor jou en je paard!!
geniet er nog lekker van met je paard!!

m.v.g. BianCatjee

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:36

sorry ik had dat van het goede nieuws nog niet gelezen!!
wel blij dat het goed nieuws is!!
nou hopen dat het snel weer beter gaat met haar!!
Veel plezier nog met je paard!!

m.v.g. BianCatjee