klein/GROOT ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:56

doe mij maar iets van 1.65 tot 1.70. Net zo groot als ik dus. Ik ben ong 1.69. Ik hou niet van die kleine beestjes, want die kunnen niet echt draven (Voltrack is een flinke uitzondering ,maar die is groot genoeg met z'n 1.64m) en bovendien hou ik meer van iets imposants, dan blijven veel mensen in het bos ook lekker weg en springen ze aan de kant als je eraan komt Haha! Bovendien heb ik dan nog het idee dat er iets onder me zit.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 19:00

Als er een tank van een fjord aan komt gecrost zijn ze ook snel weg hoor Party!! *LOL* Party!!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:03

Met Fjorden is niks mis.
Schiet mij een leuke ervaring met Fjorden te binnen.
Ben met een paar vrienden een weekend op Texel om paard te rijden. Ze hadden daar ook Fjorden, dus wij nemen Fjorden mee voor de strandrit. Ik wist er de weg dus we mochten zonder leiding. Op het strand hebben we lekker gestapt, gedraaft en gegalopeerd met vieren naast elkaar, ging uitstekend. 's Middags ging de eigenaar met enkele gasten met diezelfde Fjorden naar het strand. Teruggekomen klaagde ze steen en been over het gedrag van de Fjorden en vroeg naar onze ervaring van 's morgens. Wij waren zeer tevreden over de Fjorden en zeiden dat. Al pratende vertelden wij dat we naast elkaar hadden gereden en dat ze zich zo uitstekend hadden gedragen. Dat waren ze dus niet gewend en wilden dat 's middags ook weer, maar dat mocht niet van de eiganaresse, wisten wij veel.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:36

Ik val op grote, dressuurtypische paarden Pling
Nadeel ervan is dat ze wat minder makkelijk bij elkaar te rijden zijn.
Maar met die van mij lukt het gelukkig wel en ik ben voor hem gevallen als een blok: liefde op het eerste gezicht.
Met pony's en kleine paarden heb ik niet zoveel.

Groetjes Suzanne

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:43

hmm grote pony dus rond de 155. en lekker breed. later wil ik nog een shire derbij omdat ik t fantastische mooie beesten vindt. Maar de maat maakt me niet zoveel uit (ja niet super klein) zolang ze maar wat forser gebouwd zijn en een lekker rustig karakter hebben

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:46

Ik heb liever een pony dan een paard, vooral qua karakter. Moet wel ene grote pony zijn, of een klein paard, want ik ben zelf nogal lang, maar vindt op dit moment grote paarden nogal eng, vooral omdat ik het niet gewend ben denk ik. grote maat Welsh Cob vind ik ook wel heeel goed; pony karakter, maar redelijk groot en breed, zodat ik er niet zover onderuit kom. doe ik bij Spot dus wel.. Frusty

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:49

Ik heb het liefste een paard van zo'n 1.60/1.65. Niet te groot, dan moet je zo klimmen. *LOL* Gekkheid hoor, maar vind ze heel erg groot niet zo fijn.
Ook klein vind ik niet erg prettig, ik krijg er een zere rug door, van die kleine ponypasjes. Een grotere pony gaat overigens best, maar is niet aan mij besteed. Tenzij ik een leuk span zou hebben. Lekker twee van die welshes, iets groter type wel kleiner als welshcob. Zoiets als Joost fokt ofzo? En dan met zijn tween/vieren voor de wagen!
Maar goed, als ik het voor het zeggen heb, en dat heb ik, kies ik zo rond de 1.65!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:50

Escala is 1,51. Dat is voor mij een ideaal maatje...lekker makkelijk opstappen...als ik er dan van af zou vallen bij een buitenrit kan ik er tenminste zonder hulp weer op klimmen... Haha! Hoef ik niet terug te lopen... Knipoog (ik ben 1,67...lukt mij niet om zonder hulp op een paard zoals bijv. Fitz te komen.. *LOL* *LOL* *LOL*)

-Tascha-
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:03

Ik hou meer van de kleine velle paardjes. Pling

-Tascha-
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:04

Ik hou meer van de kleine velle paardjes. Pling

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:26

Citaat:
Poetsoppervlakte en zadel tillen is geen nadeel, das een beetje onzin Haha!


Nou, onzin?? Pas als ik op mijn paard zit, kan ik kijken of het kuiltje in z'n kont goed schoon is, vanaf de grond heb ik geen idee, want ik kan er niet bovenop kijken. Pling En als ik opzadel, moet ik het zadel boven mijn macht tillen, dus voor mijn gezicht. Toen ik het daarna liet zakken, lag het op de grond, want mijn 'liefje'was een pasje opzij gegaan, en dat kon ik dus niet zien. Frusty We hebben daar nou trouwens een compromis over afgesloten.
Mijn paard is dus ruim 1.70 en ik ben maar 1.63 meter.
Ik zou hem voor geen goud willen ruilen, maar hij had best iets eerder mogen stoppen met groeien. (was maar 1.60 toen ik hem kocht)


_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-05-27 20:28 ]</font>

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:30

Ik ga dus echt voor de grote, edel gebouwde paarden. KWPN ofzo... Die Arabier van ons is 1,58 en daar zit ik soms gewoon op te wankelen als hij eens wat mooie bokken tentoonstelt. Op Muzefee zit ik gewoon veel steviger; zij moet goed haar best doen als ze me er af wil bokken.

Nee echt, ik ga voor GROOT!!!

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:39

ik wil ook het liefst grote paarden. rond de 170/180 liefst kwpn, engels volbloed, bwp., of zoiets. maar als ik een super springer van 165 tegen kom kan het goed zijn dat ik hem toch neem!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:25

rond de 165 moeten ze voor mij zijn. die vananouk is een paard maar met ponymaat en ik heb het idee dat ik zo bij de grond zit.
ach als het maar rijd en het er niet tevreemd uitziet vind ik het best

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 09:12

Mijn vorige paard was een tank van 1.80, da's toch wel een hele klus om die te verzamelen en het duurt ook veel langer om ze sterk te krijgen dan bij de kleinere paarden. Toch heb ik het liefst paarden van 1.70 en groter

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:12

Ik ga voor de pony's!!! En dan de kleintjes! Welsh A en Shetlanders enzo! Ja echt, die vind ik gewoon onwijs gaaf! Op buitenritten met de manege ga ik ook vaak mee op de kleinere pony's (die gaan meestal ervan door met kleine kinderen erop Haha! )

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:59

Mijn paard is 1.65 en dat vind ik een mooie maat. Mijn vorige paard was 1.70, ik had daar geen problemen mee, maar vind het nu wel fijn een iets kleiner paard te hebben. Bovendien is Omega wat forser als Hirex, de combinatie lijkt daardoor wat beter omdat ik zelf niet al te smal ben.
Enne we zijn nu op zoek naar shetjes voor mijn schoonouders, vind ik ook leuk, maar voor mij niet om te rijden. Gewoon leuk.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:28


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:24

Nou, een brede haf oid is niet mijn favo, hoewel dat ook lekker kan zitten. Ik heb zelf een pony van 1.56 (paardtypisch) die van mij wel een paar cm's groter had mogen zijn, maar toch niet boven de 1.65...alstie dan nie op de trailer wil ofzo en hij drukt echt door, dan heb je toch niks te vertellen? 't Moet wel handelbaar blijven.