Om half 12 zouden we de boothalen maarja dan moet je om 11 uur aanwezig zijn.
We waren net onderweg toen Janneke d'r chaps en schoenen vergeten was.
Die waren nog thuis dus volgende afslag eraf op naar Emst,alleen daar waren zo ook niet.
Op naar Holwerd maar weer gelukkig hadden we redelijk ruim de tijd genomen.
Bij Leewarden was echter een omleiding.
Ik miste denk ik het laatste bord van die omleiding en reed verkeerd.
De tijd begon te dringen het was al 11 uur!
uiteindelijk vonden we de weg toch met behulp van de kaart.
het laatste stuk zo hard mogelijk gereden zoals dat ging met een trailer en een paard en daarna snel ons melden.
ondertussen even het deurtje van de trailer open en lodewijk was gewoon zoals normaal heel rustig stak z'n hoofd naar buiten en was ineens helemaal wakker! daar was de Zee!!!!!!!!!! hij is er zo gek van dat ie volgens mij ooit nog wel een zeepaardje gaat worden.
Vervolgens haasten want de auto moest terug naar mijn vader en de trailer moest achter de trekker van eduard omdat het al 5 voor half 12 was kon het paard niet meer uitgeladen worden.
snel de voertuigen gewisseld en dat ging gelukkig allemaal goed de boot op en we waren al onderweg!
We zaten maar net aan het middageten of queen Ameland belde op of we mee wilde rijden nou dat is zo'n eer dat wilden we wel.
"s middags met jantina(de queen dus)wezen rijden Janneke ging niet mee die wilde op de hengst en Jantina op Indigo.
Lodewijk was op en top blij en stond echt te stralen op stal.
Tijdens de rit ook en ik eigenlijk ook toen Jantina bijna van het paard viel omdat ze de slappe lach kreeg in de galop.
achja.
De maandag hebben Janneke en ik samen een eind gereden en verloor ik mijn peesbeschermers

's avonds met de op de fiets naar nes vanuit ballum hoor amelandritbokkers! om met de queen naar de kroeg te gaan!
jantina dronken gevoerd en daarna weer op de fiets terug Janneke wilde binnendoor en we hebben dus een roteind omgefietst (via het vvv Jantina)
De volgende dag was er Friezen keuring en daar hebben we ons vreselijk staan verbazen hoe kan een paard ster worden als hij geen eens een premie krijgt? hij was te slecht voor een 3de premie maar werd wel ster?
maar goed nieuwe peesbeschermers gekocht want ik zou met jantina een lange rit maken.
Ik vond daar ineens mijn 2 peesbeschermers weer terug maar dat hebben jullie al gelezen van jantina

Woensdag hadden we een 'paardvrijdagje' vonden we.
Op naar nes daar hebben we lekker over de braderie geslenterd en daarna een terasje gepikt.
jantina af en toe gepest die moest werken en toen de robben(zeehonden)tocht gedaan.
Flink verbrand en nu flink bruin! daarna pizza gaan eten en met jatina naar het oerd en dat was echt heeeeeeeeel gaaf prachtig is het daar in april waren we er ookal wezen rijden maarnu met al die schaapjes etc.
echt 'in het wild'
Donderdag heb ik de hele dag in de tuin gelegen en 's middags een rustig ritje alleen door de duinen gemaakt.
"s avonds hebben we ook niet wat gedaan.
Op vrijdag zijn we naar het reddingsmuseum geweest met Eduard als gids was heel intresant hij kan zoveel vertellen ook kregen we de band mee van het ongeluk in 1979 waarbij 8 paarden verdronken.
' s avonds zouden we gaan ringsteken maar kwam er onwijs onweer helaas

Geen ringsteken dus maar toen de bui overwas zijn we met het 2 span naar het strand geweest ik heb de hele weg mogen mennen en vond het echt gaaf vooral op het strand in galop en door de woonwijken in een flinke draf.. wie weet krijgt Jippie toch gelijk en ga ik ooit mennen met lodewijk hihi.
Hij mag met berber in het span dus..
Op zaterdag ging ik rijden met NAz en DS eerst berber gehaald met de trailer en toen Lars en Indigo gezadeld lars was een ijzer kwijt en was wat onregelmatig op de weg dat wisten we.
helaas was het 's middags echt heel erg kreupel naar het land dus.
Nog wat rijstallen afgebeld of we een paard van hun mee konden krijgen maar helaas alleen bij de blinkert kon het maar die paarden waren nog bezig met een rit en de rest was net gevoerd en stonden in het land.
Joost was zo vreslelijk lief om ons toch een klein ritje te gunnen ,en dus moet ie maar snel naar apeldoorn komen rijden.
geen strand in de aanbieding maar wel een anouk

Wij hebben een rondje ballum en strand gedaan even een rengalopje gedaan over het strand Nienke bleef heeeeeeeeeeel ver achter en ik won alweer

later even geruild zodat nienke op Lodewijk kon en ik op indigo arme nienke op mijn hobbelknol

Zondagochtend met Jantina wezen rijden rondje hollum was heel erg gaaf.
helaas kwamen we een dode zeehond tegen

beest zag er prachtig uit en ik heb 'm van heel dichtbij kunnen bekijken.
Jantina probeerde nog te winnen door ineens vanuit stap in een volle rengalop ervandoor te gaan maar helaas lodewijk won weer

Nog een fazant gezien met baby's was echt grappig!
na patatjes te hebben gegeten zijn we gaan laden etc.
en ze ons uit gezwaaid.
teminste dat wilden ze maar we mochten niet mee

Of wij wel met de auto maar de paarden en trailer niet daar was geen plek voor!Ja daag!
Na een boel gemiep en een megartij achter ons lukte het dan toch ze keek de lijst na en er stond wel een trailer maar zonder auto.
verder kijken en jawel de auto stond op naam van janneke en de trailer op mijn vaders naam

Maar we mochten over.
Nu staan er 2 paarden tevreden op stal want we zijn weer thuis!
Ook een nieuw paard Bravour een 3 jarige die we gaan inrijden en dan verkopen.
Nog 2 weken dan krijgen we een bezoekje van de queen gelukkig heb ik nog een week vakantie moeten we snel alles schilderen etc. want anders

was weer een super vakantie!