Een volte galloperen....?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 08:57

Nou nou zeg, dit gaat dus echt niet he.
Zo veel problemen heb ik niet met Sonja. Wel 's wat kleine dingetjes bijvoorbeeld niet willen stoppen, maar dat is meestal na een weekje wel weer over maar dit is echt een fjordeneigenschap. Als ik aan het rijden ben ben ik na afloop meestal best tevreden. Maar ja behalve die volte dan. Ik kan met Sonja absoluut geen normale volte in galop rijden! Heel soms wel, maar die is dan ook wel 3/4 meter naast x. Ik oefen het nu best veel maar elke keer mislukt het. Het gebeurt zo: Ik gallopeer bijvoorbeeld in de hoek tussen K en A aan, als ik dan de volte begin gaat het tot iets voor X nog wel maar dan springt ze ineens over in de rechter galop en raced ze de andere kant op en krijg ik haar ook niet echt bepaald meer terug in stap. Heeft er iemand ook zoiets meegemaakt?
Groetjes Claudia

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 09:01

Dat niet willen stoppen is inderdaad een fjordeneigenschap......en dan de neus op de borst gooien en dan toch nog een paar stappen doen Boos! , dat galoperen dat weet ik niet want ik ben met Oliva weer van voor af aan begonnen en ik galopeer wel rechte stukken maar nog geen voltes enzo, omdat ik op het grasland moet rijden......dus daar wacht ik nog ff mee totdat ik in de bak rijd Lovers

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 09:11

Ik heb een haflinger en die doet het. Verschrikkelijk en dood eng. Heb elke keer weer het gevoel alsof we dwars door het hek gaan. Ik probeer gweoon rustig te blijven en niet vast te gaan houden. Vast los, vast los........ Goed begrenzen met de buitenteugel en wat ook wel is wil helpen is om hem eerst een paar keer lekker rstig rechtuit te laten gaan.
kim Party!!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 09:42

Mischien is het een idee om eens op de volte aan te springen. Bv bij A op de volte in draf en dan op X aanspringen, hou dfan goed de binnenteugel erbij, en begrens em met je buitenbeen. Ben je na 1x weer op X neem hem dan terug en beloon hem. Volgende keer weer, en dan probeer je door te rijden naar A.

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 10:29

Citaat:
Op 2001-05-27 10:23, schreef Claudia1:
Hoi Riette, dank je voor de goede tips dat lukt inderdaad al wel iets beter, maar toch heeft Sonja nog wel zo iets van even hoofd omgooien en omdraaien, maar het gaat al weer wat beter hoor, nogmaals bedankt Lachen groetjes claudia