Vandaag was het dan eindelijk zo ver, hon ging naar de NMPRS merrie keuring.
Rond 9 uur kwamen we aan. Gelijk door naar de stamboekopname. Omdat we niet vroeg waren, gingen we dus echt gelijk door.
Eerste reactie van de keurmeesters: Stevige pony, ze is niet mager he??? Toen zakte de moed me dus echt in de schoenen, de 2e premie waar ik op gehoopt had zag ik aan mijn neus voorbij vliegen, en ik zou zonder lintje thuiskomen

Toen stappen, was niet goed, ze liep niet zuiver

Eerst tussen de middag nog een show. Hier meer over op VMR, ging niet echt naar wens.
Toen de premiekeuring.
Ik moest samen/tegen met een vosje, ook shetland gefokt. Mooi beestje op zich.
Ik moest de ring in, en terwijl de jury haar bouw stond te beoordelen hoorde ik ze iets zeggen over dat de schoft niet goed was. Dus weer zakte de moed me verder in mijn schoenen. Toch vriendelijk blijven lachen, en gaan met die banaan

Ik kreeg een rood lintje, wat uiteraard een 2e premie betekende, en ik was/ben de koning te rijk!!!!
We kunnen voor volgend jaar op zich wel iets verbeteren. De stap en draf waren beide te ruim, maar de souplesse was goed.
De schoft en het kruis zat ik 2 puntjes onder de 20 (20 is goed, aan de hand van of je punten omhoog of omlaag gaan kan je zien op welke manier iets niet goed is) daar kan ik niks aan verbeteren denk ik, net als dat ze iets te wijd tussen haar voor benen is.
Ach, we zien wel volgend jaar.
Ik ben weereens trots op mijn meissie!