In de bak is nog een paard, Picara, jong ding nog en af en toe wel heel erg 'vrolijk' zoals wij dat noemen. Gaat allemaal prima, loopt erg fijn.
Op een gegeven moment rij ik op de hoefslag en Picara draait een volte binnendoor, zodat je net even een stukje naast elkaar rijdt, dik een meter er tussen, moet kunnen lijkt me. Picara loopt nog niet zo heel erg steady dus die begon een beetje aan Gipsy te plakken. Degene die haar reed kreeg haar ook niet zo 123 weg (terwijl ze behoorlijk goed rijdt). In ene krijgt die knol het op z'n heupen en haalt met 2 achterbenen vol uit richting Gipsy en mij (en ik kon dus niet weg door het schot). Schrok me kapot, komen ineens 2 van die hoeven (gelukkig zonder ijzers!) op me af.
1 kwam op m'n stijgbeugel en de andere kwam precies op de hak/zool van m'n laars! Geen schade, geen pijn, iedereen die het zag gebeuren dacht dat ik op z'n minst m'n enkel verbrijzeld zou hebben.
En die arme Gipsy schrok zich natuurlijk kapot omdat ze zomaar ineens een peut tussen haar ribben kreeg, helemaal over de zeik.
Niemand kan er wat aan doen (ze staan notabene naast elkaar op stal!), niemand is schuldig (ja, die k*tbok dan), maar ik ben me wel kapot geschrokken. Als ik bedenk hoe het ook had kunnen aflopen