Truusje is volwassen, en regelt echt alles op stal. Ze werkt voor de boer. Maar helaas, Truusje is geen makkelijk persoon, behoorlijke pittige tante. Miepje is het tienernichtje van Truusje. Miepje heeft zo nu en dan periodes gehad dat ze op stal kwam, maar mocht niet altijd van haar ouders. Nu mag ze wel weer, en rijd ze ook een pony voor de boer. Die pony is een mooi beest, en een echt goeie pony, beestje heeft veel talent. Miepje kan netjes rijden, maar heeft nog niet superveel ervaring. De pony is net ingereden, was weliswaar al 5, en Miepje rijd hem dus nu verder klaar. Uiteraard onder deskundige begeleiding van Truusje. Een beetje te als je t mij vraagt. Miepje heeft 'detzelfde fantastische band met dr pony als die Truusje met haar superpaard heeft'. Bovendien is Miepje 'Supergetalenteerd', vormt ze een geweldige combi met dr pony, en is t beest al helemaal t einde, terwijl ie vroeger een 'rotbok' was.
Binnenkort komt er een nieuwe aanvulling voor het 'superteam', een 14-jarig meisje. En we hebben al weinig ingereden paarden. Tja, Truusjes woorden: We hebben hulp nodig (jahh, ze heeft geen zin om zelf de stallen te doen), en ze kan wel op mijn paardje rijden... De mijne!!
Langzamerhand heb ik dus t idee dat ik eruitgewerkt wordt... Vroeger was t echt mega gezellig, maar nu doet Truusje echt alsof ik een vlieg ben die dr in de weg zit....... Miepje en ik moeten een zadel delen (van de boer), maar Miepje mag dat zadel inruilen, de boer betaald bij zodat ze een ander zadel krijgt (volgens Truusje: Miepje moet natuurlijk wel een goed wedstrijdzadel hebben!!)... Echt, ik heb me daar nu zo'n 1 1/2 jaar helemaal uit de naad gewerkt, ging altijd mee groomen, altijd overal mee helpen, t was ook altijd leuk!! Maar nu

Is dit normaal

En nou dat kiezen.
De boer heeft een broer, die heeft ook een paar paarden. Hij en zijn vrouw hebben een mega-cool huis, ze zijn aan t verhuizen . Ze wonen nu dichter bij mij dan eerst, eerst was t te ver weg. Ze wonen nu in t bos, met alles erop en eraan, binnenbak stapmolen, etc. Die vrouw heeft me vorig jaar een onderling concours (springen) zien rijden. Ze wilde eigenlijk wel heel graag dat ik een paard voor hun ging rijden, een 13-jarige merrie, gewoon een B-paardje, was hun dochters eerste paard, maar die rijd nu op anderen. Paard gaat nooit weg, ze hebben er een hele goeie band mee. Die vrouw (is echt een schat van een mens) vond het echt een paard voor mij, 'ik reed al wel heel netjes!'
Tis een vlotte merrie, die wel alles al kent. Wel mijn typ, heb haar wel eens gezien. Ze konden niemand voor haar vinden, tis geen echt beginnerspaard.
Maar wat moet ik nou, proberen of ik voor hun kan rijden?? Toch maar vragen? Maar t is familie van de boer! En dan zit ik waarschijnlijk met Truusje op mn dak!!
Please help... Ik weet t echt niet meer, maar om constant als oud vuil behandeld te worden is nix...