Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 21:35

Ik weet niet of dit hier goed staat anders dus graag even verzetten.

Nu was ik laatst het paard van mijn vriendin aan het verkeersmak maken. Dat lukt al aardig hij begint steeds relaxter te worden en vind het ook leuk worden. Hij is trouwens 7 jaar. De koele kikker doet nooit een vlieg kwaad en mijn vriendin is er de vorige keer van af gestuiterd door dat hij nuiten schrok van verkeer en sindsdien zit ik er dus op buiten. Dan gaat zij op mijn paard. Nu zijn we lekker aan het oefenen van de week en wilden we wat gaan draven (hij had al dressuurmatig perfect gelopen) Geeft meneer een gigantische bok. Hij was zo hoog dta hij bijna voorover duikelde. Ik was mijn beugels en mijn teugels ondertussen al kwijt en begon opzij te schuiven. Ik heb met al mijn ktracht me weer op het zadel gehezen en meneer galopeerde vrolijk door. Ondertussen had ik zo iets van wow, deze was wel pittig maar ik zat nog dus heb niks te klagen. de rest van de rit was hij wel braaf dus ik denk dat hij gewoon erg vrolijk was en het leuk begon te worden voor hem.

De volgende dag had ik me toch een spierpijn (terwijl ik ook fitness0 was niet normaal meer, ik kon bijna niet eens meer lopen het leek alsof ik eraf was gevallen. Mijn rug, mijn buik, mijn benen en mijn armen. Echt alles.

hebben julie dit ook eens meegemaakt dat je er dus afvalt maar dus wel overal last van hebt van je bijna val? Ik ben benieuwd.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:19

Ja hoor Ja al vaak genoeg

wanneer je er net niet afvalt wil dat vaak zeggen dat je lichaam zich heel hard heeft moeten inspannen om erop te blijven zitten en dit in een fractie van een seconde.
je spieren moeten dan plots een grote inspanning leveren

ik denk dat dit hier wel eens zou kunnen gebeurd zijn, heb dit zelf wel vaker gehad. Als je het niet ziet aankomen denk ik dat de kans het grootst is op spierpijn Bloos

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:22

Wat paljassofie zegt, en je spieren krijgen natuurlijk een gigantische klap. Want je valt er heus niet ineens zomaar af. Dan gebeurd er wel wat onder je kont dus je spieren komen ineens meer in actie.
Zelfs als ik anders zit als normaal voel ik het al in mijn spieren.. Schijnheilig

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:39

Van al die jaren dat ik al rijd (14 jaar) heb ik nog nooit meegemaakt en mijn eigen paard maakt er af en toe ook een spelletje van. Maar dit is de eerste keer dat ik dit zo voel en dat vind ik wel een raar gevoel.

Juliie

Berichten: 28
Geregistreerd: 29-11-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:19

Jaah, dat heb ik ook wel eens gehad, het is omdat je lichaam ineens heel veel spieren moet gebruiken. wel vervelend,!

Anoniem

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:22

Ja hoor, dat is heel normaal dat je spierpijn hebt na een bijna-val. Omdat je tijdens je bijna-val je spieren ineens ontzettend gaat spannen ter voorbereiding op de lancering en van de schrik krijgen je spieren ook een soort van opdonder. Waardoor je een dag later ontzettende spierpijn kan hebben.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:24

Paljassofie schreef:
Ja hoor Ja al vaak genoeg

wanneer je er net niet afvalt wil dat vaak zeggen dat je lichaam zich heel hard heeft moeten inspannen om erop te blijven zitten en dit in een fractie van een seconde.
je spieren moeten dan plots een grote inspanning leveren

ik denk dat dit hier wel eens zou kunnen gebeurd zijn, heb dit zelf wel vaker gehad. Als je het niet ziet aankomen denk ik dat de kans het grootst is op spierpijn Bloos


Idd, heb ik ook wel is gehad. Dat ik zat te rijden, en dat m'n paard opeens stil stond van uit galop, niet op gerekend dus. En ik verloor al m'n evenwicht maar ben blijven zitten. Door me inspanning. Had daarna ook spierpijn. Knipoog

Alison__
Berichten: 369
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:26

gewoon een spiertje verrekt, gaat wel weer over? wel beter dat je bent blijven zitten.

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:28

Ik krijg ook altijd een ontzettende kramp in m`n kuiten als een paard heel erg schrikt of hard bokt of zo. Dan moet ik echt even stil gaan staan en mijn benen strekken! Doet verschrikkelijk zeer!

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:35

Ik had het onlangs ook op jumping, pony die anders heel fanatiek springt, maar plots toch weigert. Ik ging met mn ene been over het paard, maar had nog genoeg steun in me beugels om te blijven zitten, heb de rest van het parcours uitgereden met een half verlamd been Clown dat arme ding had alles opgevangen...

enkele dagen rustigaan doen en je bent weer de oude Knipoog

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:17

Alison_Hell schreef:
gewoon een spiertje verrekt, gaat wel weer over? wel beter dat je bent blijven zitten.


éém spiertje??? Het waren ze bijna allemaal Haha!


Op vallen bereid ik me trouwens nooit voor op een lancering, ik houd me tegen maar als ik val, val ik. Erg fijn want val daardoor bijna altijd goed. Ook al is dat op het asfalt.

Jinte

Berichten: 4837
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:32

Ik ken het ja!
Van mijn vorige pony, zo vaak bijna vanaf gevallen
En laatst bij Tinka bijna...
Ik wou naar rechts, en zij naar links, dus zij wijkt af naar links en ik wou haar naar rechts draaien dus vlak voor de bakrand gaat ze opeens naar rechts en m'n gedachten waren nog: hmmm, probren te blijven zitten of eraf vallen?
1e optie leek me het beste want ze zat EN in galop EN ik zou anders op de bakrand vallen(pijnlijk) maar ik heb daarna wel spierpijn gehad!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 02:16

Ik heb het een keer gehad. vorig jaar ofzo, paard stuiterde gigantisch. Ik was ook mijn beugelskwijt bleeg aardig plakken maar kwam een stukje los uit het zadel en kwam iets scheef neer. heb een dag mijn rechterbeen bijna niet meer kunnen gebruiken, had er aardig last van al helemaal onder het rijden.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 08:38

doen de jonge paarden hier ook altijd, ff lekker de frisheid eruit bokken in het begin van een buitenrit Knipoog
volgende keer gewoon heel iets gaan staan in het zadel, en hem onder je door laten bokken Ja

Anoniem

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:16

--> PP

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 17:16

Nimmedor schreef:
doen de jonge paarden hier ook altijd, ff lekker de frisheid eruit bokken in het begin van een buitenrit Knipoog
volgende keer gewoon heel iets gaan staan in het zadel, en hem onder je door laten bokken Ja


als ik met deze bok iets bleef staan, werd ik er uit gewipt, deze was zo erg dat ik mijn hele rug moest gebruiken om mee te gaan.

Mist

Berichten: 9497
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Ook zo'n spierpijn van net niet vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:32

Mijn schimmel gaf vorige week een bok-salvo weg (was weer ouderwets Knipoog ) ze steigert eerst, maakt dan een sprong naar voren en gooit dan haar achterbenen omhoog, terwijl ze daarbij in de lucht omdraait...een stuk of 5 kon ik er uitzitten...maar ik geloof dat ik toch meer last had van de landing op zich Haha!