ff geen zin meer om te rijden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Foefer

ff geen zin meer om te rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:38

Ik heb al een tijdje geen zin meer om te rijden op mijn friesje.
Ik voel me er erg schuldig over, maar ben voor mijn gevoel zo druk met m'n nieuwe huis en de verbouwing, dat ik er gewoon geen FUT meer voor heb!

Plus t feit dat ze stront-vervelend is af en toe met rijden...
Echt het "aanstel werk" zeg maar...
Extra langs t schrikdraad lopen en dan ineens gaan bokken.."oops er staat stroom op....""
Tja, dat staat er al jaren op?¿
Als ik in de wei rijdt, dan langs een bepaalde kant, gaat ze er in een noodgang langs...!(NIET TE HOUDEN DAN!!)
Naja..waarom?
IK weet t niet!
Er is niks te zien dus...

Zijn er meer mensen hier op Bokt die dat wel eens hebben?
Een TIME-OUT zeg maar...?
Of ben ik uniek??
Help me dan door te zeggen wat ik eraan kan doen!?

Ben echt super gek van m'n meisje!!

TurdusMerula

Re: ff geen zin meer om te rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:40

Succes met je huis!

Volgens mij scheelt het al een stukkie om het een keertje over een hele andere boeg te gooien. Doe eens iets anders dan anders. Ga longeren, losgooien, spelen, buitenritje, grondwerken, enz...
En móet vooral niet van jezelf presteren, heb gewoon lol.
Poets haar een keertje heel uitgebreid, als ze dat leuk vind.
Afwisseling. Lachen
En en keertje minder lang of niet mag ook wel. (Wel op je eten letten natuurlijk...)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:45

Ik heb het op dit moment ook, druk met school etc. en dan heb je totaal geen puf meer!

Ik vind het ook erg vervelend.. maar wat ik dan doe is voor mezelf goede afspraken maken van: "Die dag ga je erheen om die tijd" (is vzpaardje), en "Die dag ga je om die tijd huiswerk maken en om die tijd op de comp." Alleen is het lastig om je eraan te houden.. Nagelbijten / Gniffelen maar het helpt wel.. ik ga dan voor de afwisseling een keer longeren, slalommen, een spelletje of aan enge dingen laten wennen (jong paardje) Knipoog

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:52

Aan enge dingen laten wennen...zou voor die van mij ook n goeie zijn...

Voor de koets is ze super braaf...
Maar als je een buitenrit maakt, schrikt ze van alles!
Erg irritant af en toe...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:03

Ik zou ook wat afwisseling zoeken, misschien vind ze het rijden zelf ook niet meer zo leuk, dat ze daarom wat vervelend doet.
Vrijheidsdressuur, grondwerk, longeren, schriktraining, springen (los of onder t zadel), probeer het allemaal eens uit.
Misschien zou een bijrijder ook wel een idee zijn.

Ik heb het zelf ook wel, soms gewoon een tijdje niet zo'n zin om te rijden, de ene keer door het slechte weer, dan omdat ik me zelf niet zo goed voel.. Ik heb hem pas nog los laten springen, vind ie geweldig! En ik heb een pessoatuig en longeersingel gekocht zodat we in de winter met slecht weer toch nog wat kunnen trainen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:35

Geen zin hebben om te rijden is ook echt niet erg, die beesten missen er niks aan hoor!!! Ik vind het wel erg als je geen zin hebt om haar aandacht te geven, dus gewoon de normale uurtjes die je normaal aan je paard hoort te besteden. Dat kunnen de meeste paarden niet missen.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:38

Volgens mij staat dit verkeerd?? *temt*

Ik ben het verder met Tulandro eens, het is niet erg om een dipje te hebben met rijden, mits je haar maar aandacht geeft! Ga wel eens lekker met haar wandelen, of longeer haar een keer. Verhuizing of niet, je hebt zelf destijds voor een paard gekozen Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:41

Is niet erg om een tijdje niet te rijden, wandelen en zo kan ook.Ik heb ook een dipje die van mij heeft al een jaar pech, en hij is nog jong dus lang stilstaan is voor hem niet goed.Hij is al liever lui dan moe dus ik moet hem goed voorwaarts houden.Maar ik rij niet iedere dag hoor,een paar keer per week over slaan is niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:13

--> PP

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:27

ik ben het wel met de tips hierboven eens. Je hoeft niet altijd op je paard te zitten. anders word rijden zo'n verplichting dat je af en toe (nu zeker je het druk hebt) geen zin meer hebt om te rijden. ga lekker wandelen, longeren, poetsen, losgooien, laten vrijspringen. als je zo een tijdje bezig bent versterkt dat jullie band en heb je vanzelf weer zin om er op te gaan en is je paard waarschijnlijk ook wat minder vervelend. Knipoog

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:33

Ik denk idd dat ik wel wat met deze tips kan!
Voelde me eigenlijk alleen een beetje schuldig tegenover sabientje...maar dat hoeft dus eigenlijk niet... Bloos

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:49

Wij zijn net verhuisd een ook heel hrd aan het werk hier. Daardoor weinig tijd om te rijden, en ook veel minder zin omdat er zoveel dingen moeten gebeuren. Dus doe ik het gewoon rustiger aan.
Andrew rijd ik nu niet in de bak, die is vaak nat en dan loopt Andrew er toch niet fijn in... Dus houden we het bij elke week een blokje om in het weekend Knipoog

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Zolang je paard genoeg aandacht krijgt en genoeg buiten komt, kan die dat best wel hebben Knipoog Misschien krijgt hij/zij juist wel meer zin om het straks weer op te pakken!

ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:50

pfff vertel mij wat heb ik ook..maar dat komt omdat ik op zo'n klein beestje van 1.20 rijdt.. in het begin was het nog wel leuk..toen was iej koppig.. maar nu is ze echt zo'n manegepony beestje echt heel sloom enzo..zit geen pit meer in Boos!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:28

Ik denk niet dat je Uniek bent!
Ik heb het zelf ook gehad,,
Het kwam vooral omdat het een hele lange tijd best wel slecht ging en ik geen les had.
Misschien heeft ze ook wel ergens last van als dat niet zo is dan kan/moet je haar gewoon aanpakken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:47

Ik snap je gevoel heel goed. Neem een lekkere vakantie wat betreft het rijden, je paard zal een vakantie vast niet erg vinden, als ze maar genoeg buiten kan komen. Verder, benut die uurtjes die je samen doorbrengt aan andere dingen, zoals wandelen maar bijvoorbeeld ook grondwerk. Aan dat laatste haal ik veel voldoening, ik heb ieder jaar ook een rijdipje in de winter (mede door hoge werkdruk in bepaalde periodes, veel overwerken, vroeg donker, en dat moeten in een half uurtje voor het donker werd deed ons beide niet goed), de uurtjes dat ik tijd heb doe ik grondwerk en de band die je krijgt is geweldig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:10

Ik denk dat het paard aanvoelt dat je het momenteel druk hebt en je even niet kan inzetten om te genieten van het rijden. Neem gewoon die time-out, kijk of je paard zolang op het land kan of in ieder geval dagelijks een paar uur buiten z'n ei kwijt kan, dan moet dat vast geen probleem zijn! Doei!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:13

Ik heb het ook regelmatig hoor van een paar weken dat ik echt gewoon geen zin heb om erop te klimmen.
Terwijl ik hardstikke gek ben hoor op mijn dier!
Ik ga er dan ook vooral NIET opzitten.
Doe lekker andere dingen longeren losgooien spelen buitenritje wandelen.
Bij mij komt meestal de zin dan vanzelf weer terug!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:15

Ja ze kan de hele dag lekker in de wei lopen met 2 andere pony's dus beweging krijgt ze wel...
Knipoog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:23

Foefer schreef:
Ja ze kan de hele dag lekker in de wei lopen met 2 andere pony's dus beweging krijgt ze wel...
Knipoog

Dan zou ik me geen zorgen maken en rustig de tijd nemen om de dingen te doen die nu moeten, zodat je straks weer alle puf hebt! Succes met de verhuizing! Doei!

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:24

Ik ga vanaf 1 januari nog maar 4 keer per week naar mijn pony omdat ik het veels te druk op school,
en ik heb de laatste tijd slechte cijfers gehaald en die moet ik inhalen,
maar de andere eigenaar van die pony zorgt ervoor de andere dagen.
Ook rijd ik niet meer op haar, omdat ik het niet meer leuk vind. (vanwege het gedrag)
dus nu gaan we fanatiek grondwerken en parreliën! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:28

ik rijd ook bijna nooit, niet omdat mijn paardjes niet fijn zijn met rijden ofzo (integendeel, ik heb ze zelf beleert) maar gewoonweg omdat ik het verzorgen en wandelen en dingen aan de hand doen veel en veel leuker vind om te doen! rijden hoort erbij, maar ook op stage's als het moet dan moet het en anders doe ik liever de verzorging van de paardjes Knipoog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:54

Shanna schreef:
ik rijd ook bijna nooit, niet omdat mijn paardjes niet fijn zijn met rijden ofzo (integendeel, ik heb ze zelf beleert) maar gewoonweg omdat ik het verzorgen en wandelen en dingen aan de hand doen veel en veel leuker vind om te doen! rijden hoort erbij, maar ook op stage's als het moet dan moet het en anders doe ik liever de verzorging van de paardjes Knipoog

Herkenbaar!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:08

Volgens mij heeft iedereen wel eens een dipje.
Als je geen zin hebt, zou ik gewoon niet gaan rijden, dan ben je tenslotte tegen je zin bezig.
Ga lekker met hem wandelen, longeren of maak een buitenritje, die zin komt vanzelf wel weer terug Lachen.