Ik zat al een tijdje op hem te wachten toen hij belde dat hij een spoedklus tussendoor had gekregen.
Omdat ik de paarden toch al op stal had gezet besloot ik om maar weer eens op Händell te klimmen.
Het longeren gaat nl redelijk en hij heeft nu al 3 maanden rust.
Ik heb hem een bitloos hoofdstel omgedaan en ben er zonder zadel opgeklommen en heb een bosrit(je) van een half uurtje gemaakt.
Omdat hij al een tijdje stil staat en veel in de wei loopt is hij lekker comfi te rijden zonder zadel, net een zachte 2 zitsbank

Hij was erg vrolijk en struikelde maar 1x.
Morgen ga ik hem weer eens met zadel en bit rijden om te zien hoe hij dat weer op pakt.
Toen kwam de DA, hij maakte eerst nog een grapje dat ze er in ieder geval lekker drachtig uit zag maar met het opvoelen bleek ze leeg te zijn.
Waarschijnlijk is het veulen na een maand of 7 verworpen in het land (want op stal hebben we niets gevonden) en is het kadaver opgegeten door vossen of kraaien.
Een verworpen veulen is nl erg zacht en volgens de DA vind je na een dag al niets meer terug als er aan gevreten wordt.
Ik vind het erg jammer dat we dit jaar dus geen veulen krijgen, ik was erg neiuwsgierig naar de combinatie van onze merrie met Parcival.
Maar ik ben wel erg blij dat het steeds beter gaat met Händell (zie ook foto´s op ITP).
Nu maar vast nadenken over de hengst voor volgend jaar.