Ik voel me nu even niet in de stemming... dat komt door een lang verhaal ! Dus ga even goed zitten en concentreer je........
Nou, de bonte merrie in de titel heet Pebbles en is nog geen 10 jaar. Ze is een bonte (duhh) kruising en super lief, Een tijdje geleden is bij haar een eierstokontsteking ondekt.... Daardoor heeft ze erge pijn als je op haar rijd en drijft... Daarom werd ze al bijna 2 maanden niet gereden. Omdat de operatie behoorlijk moeilijk was zou hij erg duur zijn.... Mariel (de manege-eigenaaresse) spaarde een tijd lang maar haalde het bedrag niet.
Vanmiddag (10 november) ging ik een les inhalen en toen zij een vriendin (waar ik de naam niet van zeg) dat Pebbles ingeslapen moet worden ! Ik hield me goed maar thuis heb ik op mijn bed ligen huilen........ Ik ga nu (hoop ik) met een vriendin geld inzamelen... zodat we de operatie wel kunnen betalen of anders ga ik haar misschien kopen (als mijn ouders het goed vinden)....
Daarom nog even een ter plekken bedacht gedicht: Pebbles Je bent te jong en te lief om te sterven ! Waarom zou zo'n ontsteking jou leven bederven...
Je bent de favoriet van de les Maar nu ga je onder het mes...
Ik doe mijn best voor jou Als je maar weet: ik hou van jou !
Wees sterk en blijf erin geloven Wij redden jou en halen je weer teboven !
zo gaat het in de paarden meid.... en je moet het zo zien, dat beestje is dan wel uit ze lijden verlost, een operatie is ook niet fijn voor m, en dan nog revalideren, waarbij ze vaak op boxrust staan is echt geen pretje voor dat beestje hoor!!
Of het klopt of niet... Naar verhaal, maar soms gaan dingen zo. Een operatie is ook niet altijd een uitkomst, zwaar voor het paard en het is nog maar de vraag of ze 100% de oude wordt. Sterkte ermee...
Als het waar is wat je zegt en daar zullen we maar vanuit gaan. Gelukkig! Wat een ongelofelijk idioot mens was dat dan die dat gezegt heeft!? Echt zielig als je over zoiets gaat liegen! Maarja gelukkig was het vals alarm.