joy voor het eers warm beslagen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

joy voor het eers warm beslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 14:25

Vanochtend om kwart voor 7 was ik op stal! Slapen
sedalin gegeven en lekker gepoetst.
Half acht kwam de hoefsmid en het ging eigenlijk allemaal lekker tot dat witte voetje. Frusty
Volgens mijn hoefsmid moet ik hem een overspuiten in een ander kleurtje Haha!
Met dat been doet ze altijd moeilijk.
Dit was de 3e keer dat ze beslagen werd, en de 2 voorgaande keren is dat koud gebeurd.
We hadden het er zo over tijdens het bekappen en ik zei dat ik haar vaker naast een paard heb gezet die warm beslagen is, mijn hoefsmid geloofde niet dat ze rustig zou blijven in die rook..
ik wel, dus proberen maar! *LOL*
en nee hoor, de rook vind ze prima.
Dus nu zitten de ijzers beter (had geen klachten hoor) en veel mooier!
ben trots!
Ps dat ze moeilijk doet heeft als oorzaak dat ze ooit goed gelagen is door de hoefsmid, ze is nu snel bang en in paniek, ze is verre van gemeen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:44

Helaas ken ik dit probleem maar al te goed. leys is ook verschrikkelijk geslagen door de vorige smid (vorieg eigenaar). Mijn hoefsmid merkte dat vanaf dag een en bleef rustig en als hij omhoog kwam liet hij hem gaan net zolang dat hij merkte dat er niets eng gebeurde.

Nu staat hij zo maak als een lammetje en warm beslaan is geen probleem meer. Nooit meer een andere smid voor mij.

Ziet er wel mooier uit een warm beslagen voetje.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:31

wat fijn dat ze niet zo heel moeilijk deed met dat warm beslaan en wat zielig joh zo een angst voor de hoefsmid net zoiets als dat je soms bang bent voor de tandarts het moet toch gebeuren