Zaterdag keuring, maar het resultaat viel een beetje tegen vond ik.
De tweejarige werd jeugdkampioen (dat is niet slecht) en daar zijn we tevreden over. Dit paardje kan gewoon superlopen, heb er nog geen 1 gezien die dat beter kan.
Een eerste premie voor de 3-jarige (3e plek) en dat viel dus tegen. ZE ging in galop omdat ze last had van vliegen (en stijgeren enz) en wat zegt de jury?
We hebben wat weinig draf gezien

De volgende keer draaf ik gewoon nog een rondje, ook al is dat niet de bedoeling, ben ik even 'doof'. WAnt alleen een eerste premie zegt nog niets. Zeker niet als je bedenkt dat ze een paard met een duidelijk erg arm bespierde hals vooraan zetten. Degene waar ik mee liep kan veel beter dan die anderen, maar ze geven gewoon niet de kans om het te laten zien. Andere jaren moest je altijd 2 rondjes en nu vinden ze 1 rondje wel genoeg. Vorig jaar was deze nog jeugdkampioen en dan is die 1C premie een dikke tegenvaller. Volgend jaar gaan we weer, dan kunnen ze niet om deze meer heen.
Met rijden was nog ietsje minder. Het duurde zo lang. Ik heb alleen even losgestapt, maar in de ring was het rijden, rijden en nog eens rijden. En dan moet je achter elkaar blijven. willen ze dat de hele groep meer tempo maakt (bijna uitgestrekte draf). Rechtsom ging wel, maar toen we na 15 minuten eindelijk van hand moesten veranderen was de pony erg moe. Linkergalop begon goed, maar die persoon voor mij reed niet door, viel steeds terug. Dan moest ik ook terug in draf en het paard was gewoon al moe. GEvolg was overkruist, overkruist, verkeerd en toen pas weer goed. Daarna in draf was het echt over. Het paard kon het achterbeen niet meenemen, was gewoon op (wat wil je ook als er nog geen 20 keer op gereden is.) Ik was 5e, maar als ze niet zo lang hadden gereden was ik zeker wel een plekje omhoog gegaan. En als ze alleen naar de aanleuning hadden gekeken, dan was ik wel eerste geweest. DAt deed het paard echt goed. Het lag niet aan het paardje, maar gewoon aan het warme weer en omdat ze 3 is heeft ze niet de conditie die anderen wel hebben.