En ik moet zeggen: het ging niet slecht!
Het verslag:
Er waren oorspronkelijk maar 2 jaarlingen, maar er waren een aantal bijschrijvingen en ze deden de 2-jarigen ook maar meteen in dezelfde ring, waren er maar 3 of 4 ofzo ( wel apart gekeurd natuurlijk).
Nadat iedereen individueel opgesteld en gelopen had, moesten we na ff wachten op het jury-beraad, lopen op ( voorlopige) plaatsingsvolgorde.
En..
Wayorna mocht voorop!
Ik durfde er nog niet aan te denken dat we ook voorop zouden blijven, maar dat was dus wel zo!
Ze was eerste geplaatst bij de jaarlingen, wow!
Toen het bekend maken van de premie en de punten ( want daar gaat het vooral om..)
Ze had een eerste premie met 38 punten.. da's erg hoog bij de fjorden.
( Ter illustratie: er zijn vrijwel geen fjorden die echt 40 punten of meer krijgen, er zijn totaal 5 onderdelen).
Normaal gesproken mogen de koplopers van elke rubriek later terugkomen voor de kampioenschappen. Maar nu deden ze die meteen na de rubrieken, dus voor de jeugd ( jaarlingen+twenters) werd meteen na onze rubriek gedaan, dat werd meteen verteld, zonder dat we nog hoefden te lopen..
WAYORNA WERD JEUGDKAMPIOEN!
OOOh, ik ben nu echt zoo blij en trots ( voor zover ik dat nog niet was..)
Gisteren ging het allemaal zo snel dat het maar half leek door te dringen..
10 voor 9 waren we er, 5 over 9 moest ze al lopen en nog geen half uur later stond ik met een jeugdkamp. incl. een paar bekers en linten in mijn handen.
Ze vond het wel spannend, al die drukte en herrie, maar eenmaal vast aan het hek stond ze gewoon heerlijk te eten en vooral slapen steeds. Ze was best

Maar zodra ik haar meenam het terrein op werd ze goed wakker..

Ze is weer een grote ervaring rijker, heeft echt haar ogen uitgekeken.
btw, v Bon ( stamboekinspecteur) noemde haar bij het langslopen bij de uitreiking een "schitterende twee-jarige".. hmm..

De jeugdkampioen van vorig jaar liep nu mee bij de 2-jarigen, net als de veulenkamp. van vorig jaar.. Die liet ze dus beiden achter zich..
mede daarom ben ik 'extra' trots op de resultaten, want die paarden vond ik ook erg goed en dacht dat die 2- jarige wel weer het kampioenschap zou winnen..
Voruig jaar is ze nooit aangekomen op de keuring, maar dat hebben we dit jaar ruimschoots gecompenseerd

OOh, ik vind dit zoo ontzettend

Vooral na vorig jaar.
Heb ook nog leuk gemeet met "Marijkestommy", hier van bokt, en haar man. Zij zagen mij en wistan via-via wie ik was, ik kenden hen nog niet en kon ze dus ook niet opzoeken o.i.d. raar gevoel hoor

Zij heeft ook heel aardig voor fotograaf gespeeld.
Ben heel benieuwd!
Later misschien nog meer details, moet nu zo weer naar bed, morgen weer gewoon werken..