foto's van Bandit en Wilgje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

foto's van Bandit en Wilgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:35

Vandaag weer eens wat foto's gemaakt van me paardjes

Wilgje lekker laten vrijspringen , dat vind ze echt super leuk

Bandit lekker de staart manen en sokken gewassen want na 6 maanden opfok zage die allemaal pikzwart

en natuurlijk ook wat lekker gedold met hem , hij is gemeten en met zijn 2 jaar en 2 maandjes oud heeft hij een schofthoogte van 1.60m

ook al de eerste dekking voor komendjaar en niet zomaar 1 hij mag volgendjaar zelfs een stermerrie dekken!!

maja hier een link naar de foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=CU6HDN47

gr Joella

sammie_44

Re: foto's van Bandit en Wilgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:37

Leuk hoor! Mooi beestje Lachen Lijkt al erg braaf te zijn aan de longe.
Zo hij heeft even geluk Haha! Ben benieuwd wat voor veulentje dat worden zal, is het gewoon puur voor hobby om met hem fokken te gaan?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:47

Leuke foto`s hoor, en nu dus 1.60 nou hij zal dan echt niet over de 1.70 gaan komen hoor in 2008. dan moet het wel heel gek lopen.
Ook op deze foto`s is goed te zien hou jeugdig en slungelig hij nog is, ik zou echt nog een jaar wachten met de keuring,

persoonlijk vind ik longeren op deze leeftijd nog echt veels te jong, maar als het eenmalig is zal het niet veel kwaad kunnen.
hij doet het wel al erg braaf, was het ook de eerste keer dat je dit deed of heb je het al vaker gedaan?

verder erg leuke paardjes.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 06:21

erg leuke fotoos en mooie paardjes, maar vind wel dat je ze al behoorlijk laat werken op zulke jonge leeftijden, heb zelf ook 1 van 2 jaar 4 mndn, die doet gewoon nog niet veel meer als op het land staan en eten, soms even naast de fiets om van het 1ne weiland naar het andere te gaan .

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 08:32

Ik ben heus wel voorzichtig met wat ik doe hoor , heb er genoeg ervaring mee .

ben er ook niet al te blij mee dat k hem moet longeren maar 1 of 2 x in de week 5 minuutjes is niet erg

want hij weet namelijk heel erg goed dat ie hengst is en loopt anders gewoon door het schrikdraad door de wei of de bak uit , dus zolang we nog geen extra hengstenwei hebben zal ik hem af en toe wel moeten longeren en van die 10 min in de week gaat hij echt niet dood , daarbuiten laat ik hem zo veel mogelijk de bak gebruiken ( geloof me ik heb het zwaarder dan hem ) om hem zo min mogelijk op de volte te hebben.

dus of hij nu door de bak aan het racen is zonder of met touw dat maakt niet zoveel uit.

maar ik heb ook geen zin dat meneer strax tussen merrie's staat die niet gedekt mogen worden , dus vandaar dat ik ook ontzettend veel met hem wandel.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:53

Wilgje2003 schreef:
Ik ben heus wel voorzichtig met wat ik doe hoor , heb er genoeg ervaring mee .

Een heel gevaaarlijke zin, een hengst hoef je niet op te voeden dmv van op jonge leeftijd longeren, ik zou als ik jou was je er maar eens goed in verdiepen dan zie je wat voor ellende je daar mee kan krijgen.

en tja wilgje iets meer als 3 jaar en dan al zo hooog springen ook dat is absoluut niet goed maar goed wie zijn wij.

groot en zwaar betekend niet volgroeid. wat nog lang niet dat gaat nog zeker 5 jaar duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:38

TI --> ITP.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 10:18

Nou ik ken bedrijven waar de paarden getest zijn geworden in 2 groepen daar werd een groep al vanaf dat ze gespeend waren getraind dus longeren , balkjes lopen en springen. die paarden werden met 3 ingereden en moesten toen ook al onder het zadel springen , elke dag.

dus als ik mijn paard zo af en toe eens laat losspringen is dat helemaal niet erg , en het lijkt misschien hoog maar dat is het niet , de foto's zijn nl van meer naar onder gemaakt en willgje springt nu eenmaal hoog eroverheen.

verder heb ik goed contact met verschillende da's en zolang ik hem zoveel mogelijk door de hele bak laat lopen is dat niet erg , of mensen nu hun paard los opjagen of ik ren er achteraan met hem vast aan een touw , alleen puur voor de zekerheid dat hij niet alweer de bak zal uitrennen.

verder staat hij elke dag buiten dus ,

heb hier niet voor nix voor gestudeerd en heb me ook hier vooral mee bezig gehouden dus nogmaals ik ben heus wel voorzichtig en doe nix wat niet mag. een 3.5 jarige af en toe eens los laten springen is echt geen ramp. en om een ander aan de lange lijn te laten lopen ook niet.

kijk maar eens goed om je heen hoeveel mensen al met hun veulens bezig zijn. dan is dat wat ik doe helemaal niets.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 06:29

als jezelf goed weet waar je mee bezig bent zal het dan wel goed zijn..........geen zin in discussie hierover,

maar houd er wel rekening mee dat als Bandit nu al in geen land te houden is dit nog veel erger word als hij eenmaal gedekt heeft, wil je dit?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:05

TM ik denk ook niet dat het veel zin heeft om met deze dame te discuseren, ze moet het zelf allemaal maar weten.

maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg ik altijd maar.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:01

denk ik ook Dobbel Knipoog

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 09:51

hij is nog steeds wel in de hand te houden. ik denk dat hij toen door het hek gegaan is omdat hij toen net uit de opfok kwam , afgelopen dagen heeft hij helemaal niets meer gedaan behalve wat hinniken en rennen door de bak als er een merrie langs kwam.

en dobbel met mij valt heus wel te discuseren hoor.

Ik heb ook al met de eigenaar van stal gepraat dat ik wel gewoon een extra versteviging om de hengstenwei en de bak wil hebben voornamelijk omdat er 2 hengsten bij gaan komen dus puur om er voor te zorgen dat ze strax niet alles kapot gaan maken.

en een gewaarschuwd mens telt voor 2 ? ik verwacht helemaal niet al te veel van hem , hij staat bijna de hele dag buiten dus wat doe ik dan verkeerd? dat ik hem toen ie net aankwam 5 min aan de longeerlijn heb gehad om er voor te zorgen dat ie niet door t lint zou gaan?

Rambo_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:44

Vind het een echte mooierd Lachen Die showt wel echt!

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:57

Mooi beest!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:09

je spreekt jezelf wel tegen, in de 1ne opmerking zeg je, ik longeer vaker om hem in de hand te houden, later zeg je dat je het 1 keer gedaan hebt.

waar het om gaat is dat je een paard van net 2 gewoon nog ff lekker kind moet laten zijn, en als het z'on donder is zou ik hem helemaal niet hengst houden, anders komt het er straks op neer dat hij in geen land te houden is en de rest van zijn leven op stal moet slijten, maar is jou keus, weet wel dat als hij dekt pittiger word.

er zijn zat hengsten die netjes opgevoed zijn en gewoon achter een draadje blijven met merries in de beurt, de mijne kan het ook en zelfs in het dekseizoen, dus kwestie van opvoeden, daarnaast vind ik persoonlijk dat sommige hengsten niet geschikt zijn om hengst te blijven, andere weer wel.

ook vind ik dat je je jonge merrie ook al erg hoog laat springen, ga niet zo snel met ze, laat ze rustig volwassen worden, heb je er later meer en langer plezier van.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:40

Tinkermuts schreef:
je spreekt jezelf wel tegen, in de 1ne opmerking zeg je, ik longeer vaker om hem in de hand te houden, later zeg je dat je het 1 keer gedaan hebt.

waar het om gaat is dat je een paard van net 2 gewoon nog ff lekker kind moet laten zijn, en als het z'on donder is zou ik hem helemaal niet hengst houden, anders komt het er straks op neer dat hij in geen land te houden is en de rest van zijn leven op stal moet slijten, maar is jou keus, weet wel dat als hij dekt pittiger word.

er zijn zat hengsten die netjes opgevoed zijn en gewoon achter een draadje blijven met merries in de beurt, de mijne kan het ook en zelfs in het dekseizoen, dus kwestie van opvoeden, daarnaast vind ik persoonlijk dat sommige hengsten niet geschikt zijn om hengst te blijven, andere weer wel.

ook vind ik dat je je jonge merrie ook al erg hoog laat springen, ga niet zo snel met ze, laat ze rustig volwassen worden, heb je er later meer en langer plezier van.

Goed gezegt TM, het was mij ook al opgevallen van het tegenspreken van haar zelf, maar goed, ik dacht laat maar hangen het heeft toch geeen zin.
Omdat het bij andere rassen door andere mensen nog eerder gebeurd wordt er gedacht dat het goed is, helaas is het voor geen een paard geschikt om zo vroeg aan het werk te gaan, minimaal 3 en dan erg rustig aan, en dan dus geen mega hindernissen. en weinig longeren, alleen het hoog nodige.

Voor mij is echt wel duidelijk dat je niet weet waar je mee bezig bent en zeker kwa hengst niet, maar daar kom je nog wel achter volgend jaar als ie een paar keer gedekt heeft.

En het verschil van even opjagen en longeren is ook behoorlijk groot zeker als je het opjagen in een groot land doet of zo, Het is gewoon veels te belastend voor de benen om op een volte te lopen, dit omdat alles nog lang niet uitgegroeid is. messchien daar even wat energie in steken om dat uit te zoeken.

Opjagen doe ik ook wel eens met mijn paarden en ja daar staat ook een jonge hengst bij, jonger als die van jou, maar ik doe het dus in een land van 4500 vierkante meter, wat er dus op neer komt dat ze allemaal alleen lange stukken rennen, dat is dus heel anders als op een volte.