Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lijkt al erg braaf te zijn aan de longe.
Ben benieuwd wat voor veulentje dat worden zal, is het gewoon puur voor hobby om met hem fokken te gaan? Wilgje2003 schreef:Ik ben heus wel voorzichtig met wat ik doe hoor , heb er genoeg ervaring mee .
Die showt wel echt! Tinkermuts schreef:je spreekt jezelf wel tegen, in de 1ne opmerking zeg je, ik longeer vaker om hem in de hand te houden, later zeg je dat je het 1 keer gedaan hebt.
waar het om gaat is dat je een paard van net 2 gewoon nog ff lekker kind moet laten zijn, en als het z'on donder is zou ik hem helemaal niet hengst houden, anders komt het er straks op neer dat hij in geen land te houden is en de rest van zijn leven op stal moet slijten, maar is jou keus, weet wel dat als hij dekt pittiger word.
er zijn zat hengsten die netjes opgevoed zijn en gewoon achter een draadje blijven met merries in de beurt, de mijne kan het ook en zelfs in het dekseizoen, dus kwestie van opvoeden, daarnaast vind ik persoonlijk dat sommige hengsten niet geschikt zijn om hengst te blijven, andere weer wel.
ook vind ik dat je je jonge merrie ook al erg hoog laat springen, ga niet zo snel met ze, laat ze rustig volwassen worden, heb je er later meer en langer plezier van.