man en dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieter
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 23:14

Haha!
wat betreft het vooroordeel kan ik in ieder geval meedelen dat ik geen permanent of krulspelden heb.
ik kan wel wat namen noemen in de top van dressuur van enkele mannen die zeker geen homofiel zijn:

Edward Gal
Henk van Bergen
Sjef Jansen
Herman Wientjes
Willem jan Schotte
Rainer en Michel Klimpke
Rafael Soto
Eddy de Wolff
Johan Hinneman
Schulte-Baume
enzovoorts.

1 verschil met hun en mij..ik ben alleen. Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:23

pieter schreef:
:D
wat betreft het vooroordeel kan ik in ieder geval meedelen dat ik geen permanent of krulspelden heb.
ik kan wel wat namen noemen in de top van dressuur van enkele mannen die zeker geen homofiel zijn:

Edward Gal
Henk van Bergen
Sjef Jansen
Herman Wientjes
Willem jan Schotte
Rainer en Michel Klimpke
Rafael Soto
Eddy de Wolff
Johan Hinneman
Schulte-Baume
enzovoorts.

1 verschil met hun en mij..ik ben alleen. Knipoog


Uit zeer betrouwbare bron (:D) heb ik vernomen dat bepaalde personen van deze lijst niet overtuigd heterosexueel zijn. Het is gewoon een feit dat de meeste dressuurruiters homo zijn, dressuur is verfijning, show, etc. etc. daar moet je als man gewoon fijngevoelig voor zijn en dat mannen die dat zijn, zijn gewoon absolute nichten!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 01:26

youngster schreef:
Nee hoor, er zitten wel meer vrouwen in de dressuurtop dan mannen, maar over het algemeen als ik op een wedstrijd kom en ik zie vrouwen/meisjes rijden, en daar rijden dan een paar mannen/jongens tussen dan zie ik dat toch meestal liever! Waarom? omdat ze een rustigere handhouding hebben en niet zo lopen te rukken als hun paard iets fout doet!!!
Ik scheer echt niet iedereen over een kam, maar dit is we meestal wat ik zie als ik op een wedstrijd kom!! Tel eerst tot 10 en ga dan pas wat doen, meestal is het toch echt de fout van de ruiter als het paard iets fout doet, en dan lost een man/jongen het toch rustiger op dan een vrouw/meisje!!!!
Dit is mijn mening hoor!!!!


Dan ben ik benieuwd waar jij komt, want ik heb nu al een paar keer het tegendeel gezien op wedstrijd....en vond de heren op 2 na belabberd rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:46

Overigens ken ik ook wel springruiters die homosexueel zijn hoor. Leuke jongens over het algemeen, héél gezellig vooral, maar je hebt er als vrouw zo weinig aan... Haha!

Ik denk dat je, als je naar het niveau kijkt waar de heren op jouw lijstje rijden, je van zowel mannen als vrouwen nog moeilijk kunt spreken van belabberd rijden.

Eerlijk gezegd zie ik het punt ook niet zo. Je bent wie je bent, en doet waar je goed in bent, so be it. En laat de rest maar kletsen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:48

Ik ga met Steef mee,
ik kan er van dat lijstje zo al een paar weg strepen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:55

dressuur, maar wel eens een sprongetje gemaakt. en ja, ik ben hetero, zonder twijfel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:47

Echt waar, hier op de afgelopen pavocup in Veghel heb ik een paar ruiters zien lopen, en GOEDE ook. En echt, het waren homo's hoor! En er zitten vaak ook nog verrekt knappe tussen ook. Daar baalt menig vrouw van. Het is belabberd maar het is niet anders. IEmand noemde hier het woord verfijning, en dat zou je nodig hebben voor dressuur, klopt. Die homo's hebben dat, kennelijk missen hetero mannen dat over het algemeen dat ze geen behoefte hebben aan dressuur (voor het kappersvak heb je ook vaak verfijning nodig en daarin zijn de meeste mannen ook homo). Springruiters zijn meestal hetero, heel anders. En die verliezen vaak hun geduld, zijn ECHT niet geduldiger dan vrouwen. Ik denk eerder andersom. Dus het verschilt ook weer per tak van paardensport.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:03

Steef schreef:

Het is gewoon een feit dat de meeste dressuurruiters homo zijn, dressuur is verfijning, show, etc. etc. daar moet je als man gewoon fijngevoelig voor zijn en dat mannen die dat zijn, zijn gewoon absolute nichten!


Ok ik ben dus een absolute nicht?? generaliseren heet dat Frusty vrouwen trekje is dat....

misschien ben ik wel fijngevoelig enz... vind me vriendin helemaal niet er g hoor Knipoog

en van dat lijstje van daarnet zijn er maar een paar homo van, sjef janssen zeker niet, de duitsers al helemaal niet, edward heeft een vriendin, henk van bergen is getrouwd, en herman wientjes ook...

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:17

mmm,Edward Gal:ze ZEGGEN dat hij wat heeft met een vrouwke(weet haar naam ff niet)maar wie zegt dat???we zijn er toch niet bij als ze thuis zijn?
enne,Pieter,zo'n giller heb ik nog nooooit meegemaakt!!!Willem-Jan Schotte GEEN homo,whahaha!!!!als er 1 homo is,is hij het wel.idd zep,erg gezellig zijn ze,maar meestal homo....of bisexueel.bij de springruiters heb ik btw nog geen homo's gezien...tjah,de jonkies,die nog twijfelen;)verder:homo of niet,de meeste mannen kunnen zeer netjes rijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:25

Hmm... dat iemand getrouwd is wil nog niets zeggen over zijn of haar gevoelsleven...

Maar goed, zoals Zep al zegt: je bent wie je bent en je doet waar je goed in bent. En tegelijkertijd blijft het treffend dat de meeste mannen in de dressuur toch 'behoorlijk rechtop zitten', om het maar eens netjes te zeggen. Of zoals ik afgelopen week een hele nette uitdrukking hoorde: 'bepaalde mannen'.

Is er ook iets bekend over lesbische vrouwen? Vind je die bijvoorbeeld weer meer in het springen of in de SGW dan in de dressuur, omdat ze meer zouden durven, niet zo 'van het truttige' zijn? Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:29

mmm,goede vraag!ik heb nog nooit lesbische vrouwen met paarden bezig gezien...tjah,ik vin het bij mannen altijd duidelijker dan bij vrouwen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:35

Inderdaad ja, op de een of andere manier profileren lesbische vrouwen zich minder. MAar je hebt echt ook minder homoseksuele vrouwen dan homoseksuele mannen. Van lesbische vrouwen kun je gewoon veel minder zeggen, je merkt er veel minder van. Natuurlijk zijn niet ALLE dressuurruiters homo, net zo min als ALLE kappers homo zijn. Maar het valt me gewoon op dat je ze in de dressuursport beduidend meer aan treft dan in andere sporten en ook nog eens overheersend t.o.v. heteroseksuele mannen. Maar ik twijfel echt niet aan jouw geaardheid Wouter, behalve als ik in een klierbui ben, grinnik.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:39

ahhhh,beetje wouter(tje)plagen.hoe gevoelig ben jij dan;)nah,ik hoef het trouwens al niet meer te weten:)) Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:43

pebblientje schreef:
mmm,goede vraag!ik heb nog nooit lesbische vrouwen met paarden bezig gezien...tjah,ik vin het bij mannen altijd duidelijker dan bij vrouwen.
mannen die dressuur rijden worden uit wanhoop homo van het gedrag van al die meiden die rondlopen. je moet als man wel een enorme hetero zijn dan hoor om dat dan te blijven Lachen

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:46

whaha,oke dan!;)nou,ik zou graag een paarden man willen,maarre,ik ga echt niet bij een fanclub...Tong uitsteken

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:50

Wouter24"]
[quote="Steef schreef:

Het is gewoon een feit dat de meeste dressuurruiters homo zijn, dressuur is verfijning, show, etc. etc. daar moet je als man gewoon fijngevoelig voor zijn en dat mannen die dat zijn, zijn gewoon absolute nichten!


Ok ik ben dus een absolute nicht?? generaliseren heet dat Frusty vrouwen trekje is dat....

misschien ben ik wel fijngevoelig enz... vind me vriendin helemaal niet er g hoor Knipoog

en van dat lijstje van daarnet zijn er maar een paar homo van, sjef janssen zeker niet, de duitsers al helemaal niet, edward heeft een vriendin, henk van bergen is getrouwd, en herman wientjes ook...
[/quote]

Ik generaliseer ook helemaal niet, er staat dat de MEESTE dressuurruiters homo zijn en niet allemaal.

Dat iemand een vriendin heeft of getrouwd is zegt ook niet alles of hij wel of geen homo is, sommige homo's zijn ook gelukkig met een vrouw.... Wat ik me dan afvraag: zullen ze de sex dan niet waardeloos vinden Haha! .


Citaat:
mannen die dressuur rijden worden uit wanhoop homo van het gedrag van al die meiden die rondlopen. je moet als man wel een enorme hetero zijn dan hoor om dat dan te blijven


En wat ik hier van moet denken...... Lips are sealed *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:09

Wouter, waarschuw me even wanneer je uit wanhoop homo geworden bent. Dan heb ik weer iets nieuws om je mee te plagen!

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:44

Desiree schreef:
Wouter, waarschuw me even wanneer je uit wanhoop homo geworden bent. Dan heb ik weer iets nieuws om je mee te plagen!


Zo, en bedankt!! Haha! Waarom zou hij uit wanhoop homo worden?? Hij heeft niets te klagen bij mij dacht ik zo...... Knipoog
En tja, fijngevoelig is hij wel ja, zeker......heel veel geduld, heel rustig.....Heerlijk, zo zouden alle mannen moeten zijn. Nou ja, heb er aan 1 genoeg he?? Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:54

Ok, het is een feit dat veel dressuurruiters homo zijn. en wat dan nog? Is er wat mis mee? Dat zou je bijna wel denk hier, er zijn hier meerdere topics over...............

enne, er zijn ook homo's die springpaarden fokken Clown
Laatst bijgewerkt door Piaffe op 24-07-02 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:59

Mijn vriend is erg hetero (geloof me, ik kan het weten Haha! ) maar is echt een dressuur ruiter hoor!
Enne, hij is ook erg fijngevoelig en dat uit zich ook in het rijden!
Hij rijdt wegens zijn werk niet echt vaak meer maar als ik er met Kevin niet meer uitkom, lost hij het in het weekend even voor mij op, heerlijk, zo'n paardenman!!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:11

helaas alleen onze achter buurman Rien v/d schaft is hetro (al heeft die volgens de verhalen ook wel eens een leuk jong vriendje *ieehee*)
Verder zijn de meeste mannen die hier in de dressuursport rijden toch helaas homo ( en er zitten net zulke leuke tussen Boos! )

maare steef jij rijd ook dressuur he Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 19:02

Wat te denken van Bart Bax en Arthur van Rooij? Die zijn ook echt wel Hetero, geen twijfel mogelijk.... (Arthur springt trouwens ook nog wel eens) Ik ben het er mee eens dat meer homo's dressuren als springen, maar laten we ze alsjeblieft niet over één kam gaan scheren!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:11

waarom wordt er vak gezegd dat mannen die dressuur rijden homo's zijn?

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:22

orri"]
[quote="youngster schreef:
Nee hoor, er zitten wel meer vrouwen in de dressuurtop dan mannen, maar over het algemeen als ik op een wedstrijd kom en ik zie vrouwen/meisjes rijden, en daar rijden dan een paar mannen/jongens tussen dan zie ik dat toch meestal liever! Waarom? omdat ze een rustigere handhouding hebben en niet zo lopen te rukken als hun paard iets fout doet!!!
Ik scheer echt niet iedereen over een kam, maar dit is we meestal wat ik zie als ik op een wedstrijd kom!! Tel eerst tot 10 en ga dan pas wat doen, meestal is het toch echt de fout van de ruiter als het paard iets fout doet, en dan lost een man/jongen het toch rustiger op dan een vrouw/meisje!!!!
Dit is mijn mening hoor!!!!


Dan ben ik benieuwd waar jij komt, want ik heb nu al een paar keer het tegendeel gezien op wedstrijd....en vond de heren op 2 na belabberd rijden.
[/quote]

Ik heb iemand een keer horen zeggen, ( een man)
mannen verkrachten paarden.
daarmee bedoelde deze man, ze maken zich breed en beginnen flink te trekken/ zagen en blijven dat doen todat het paard beneden loopt, hoop dat het duidelijk is, kan niet zo goed uitleggen maar wel voordoen ( ook zonder paard), en dat zie ik vaak bij springruiters, niet om de spring ruiters af te kraken hoor, maar als je een springwedstrijd kijkt, en dan vind ik dat er veel verkracht word om het zo maar te zeggen dan.
De paarden worden liks recht naar beneden getrokken en krijgen een mep en moeten dan maar springen, vind ik zo slordig he, komt er daarna een ruiter binnen en die heeft de teugel bijna los hangen en die spring een mooi foutloos parcour, en zijn voorganger dan niet he,
Waarom trekt die man voor hem dan zo???
Ik heb ook mannen zien rijden waar ik jaloers op ben hoor, maar op z'n spring ruiter van hierboven ben ik echt niet jaloers op.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:53

Ik lees hier hopen vooroordelen, maar het is toch een feit dat de MEESTE dressuurmannen homo zijn. ZEgt niet dat ze et allemaal zijn.

Enne, kim, ik doe idd een poging tot dressuurrijden. Wat wil je daar mee zeggen? Knipoog Extreme duivel