Maargoed, ik heb zelf aangegeven tot maximaal 1 september Aldira te willen doen, maar nu stoppen we er per 1 augustus mee.
Madeleine is nog op vakantie dus die kan Aldira nog maar een paar dagen rijden, ik heb nu nog anderhalve week ongeveer. Ik had er zelf al rekening mee gehouden dus het komt niet als een verrassing. Ik heb zaterdag nog een ritje over het Balloërveld gemaakt met haar samen met Karin, ze was voor haar doen ontzettend braaf en rustig, dus ik heb ook een beetje het idee dat 'onze taak erop zit'. Het klinkt raar, maar qua dressuur heb ik niet het idee dat ik zoveel verder met haar kom. Het was voor mij meer een uitdaging om van dit 'bommetje' een lief rustig paard te maken. Samen met Madeleine hebben we heel veel gedaan om haar wat meer shockproof te krijgen. Madeleine heeft heel veel NH met haar gedaan, waardoor ze mensen meer als leider gaat zien die ze ook kan vertrouwen. Ik heb in het begin veel met haar buiten gewandeld en uiteindelijk op buiten op haar gereden, wat per keer eigenlijk beter ging.
De eerste keren nog stukjes lopen langs de weg en pas in het bos erop en dat uitbouwen tot steeds meer rijden onderweg.
Ja, en nu...ze is nog wel een stresskipje soms met tractoren of ander geluid achter haar, maar als ik haar laat kijken is het vaak goed.
Ook thuis is ze behoorlijk vooruit gegaan, ze was nog zo goed als groen maar kan nu toch leuk wat dressuren en galop is ook enorm verbeterd.
Dus ach ja, ik denk wel dat ze er klaar voor is, een nieuw baasje. Ze is wat dapperder geworden en ik hoop ook dat er binnenkort iemand komt waar ze lekker buiten kan staan en 's nachts op stal en fijne buitenritten mee kan maken.