Antoine De Bodt..."ONGELOOFLIJKE PAARDENMAN"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:40

Colinda schreef:
[Kijk ... dat bedoel ik nou...
Iedereen wéét wat een goede instructeur kost... een hoop geld en zo komen er een heleboel ruiters bij een 'wat mindere, goedkopere' terecht... Soms heb je geluk met een goedkope en zeer goede instructeur, maar vaak zit het tegen...

Soms denk je ook : tja... wat moet ik nu met mijn 'huis, tuin en keukenpaardje' bij zo'n dure, goede instructeur...
Maar de betere kosten ook wat... en een hoop mensen hebben dat er niet voor over, of hebben er simpelweg het geld niet voor...
[/quote]


Hoi,

ik bedoel er alleen dit maar mee hoor Bloos

Maar ik denk niet dat je met een goede instructeur dan hko kan voorkomen... en dus ook de 'veeartsen rekeningen' en speciaal beslag

Soms heb je echt pech..... of je kunt 'geluk' hebben, zoals het 'treffen' van een goede of slechte instructeur, maar als 'leek' ben je nog niet in staat dit goed te beoordelen, denk ik....

En natuurlijk zijn er voldoende goede instructeurs...idd... zoals een AdB, bijv. een "Rini" ...maar waar zouden er nu meer van zijn?
Als ik zo om me heen kijk, vindt ik dat dus nogal tegenvallen... waardoor het 'lijkt' alsof een zeer goede instructeur 'onbereikbaar' is...

groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:25

Colinda schreef:
Maar ik denk niet dat je met een goede instructeur dan hko kan voorkomen...


Maar je gelooft wel dat de rijtechnische benadering van dhr de Bodt hko kan voorkomen. Dus spreek je jezelf hier eigenlijk tegen. Dat bedoel ik een beetje met "halleluja-gedrag". Als je hko als een rijtechnisch probleem ziet, dan moet je de rijtechnische benadering ook als zodanig beschouwen, en niet als een wereldwonder, want het principe is bekend, alleen legt dhr de Bodt de link tussen rechtrichten en hoefkatrol. Maar dat een paard als je hem goed rijdt mentaal en fysiek gezonder wordt/is, dat is toch redelijk algemeen bekend. De kwaliteit in de beweging verbeterd bij ieder paard als je hem goed rijdt!

Je kunt niet verwachten dat iedereen met een instructie-diploma tot op het allerhoogste niveau kan lesgeven. Alle advocaten zijn ook niet zulke goede strafpleiters als Moscowicz... en als ik nu een inbraak zou plegen en gepakt wordt, dan krijg ik dus een huis-tuin-en-keuken advocaat, omdat ik een betere niet kan vinden en betalen.

Prachtig dat je dmv clinics in contact komt met iemand die jou kan leren hoe je je paard beter kunt rijden. Maar ik denk dat het te simpel is om te denken dat je er met een paar clinics wel bent.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:03

Kunnen we dit onderwerp nou niet eens sluiten. Ik krijg het idee dat dit soort topics AdB meer slecht dan goed doen. Voor degene die geinteresseerd zijn is er mbv de zoekfunctie een heel scala aan topics en meningen te vinden. Verder zijn er inmiddels genoeg clinics zodat een ieder die dat wil (voor en tegenstanders) het eens met eigen ogen kan zien (heel leerzaam *LOL* ).

Wat ik overigens mis in de hele discussie is dat wat naar mijn mening het kernpunt is van AdB namelijk dat hij aan iedereen kan leren hoe je een paard kunt rechtrichten, of je nou westernruiter, recreatie of dressuurruiter bent. Ik zie zijn manier als een 'trucje' (niet oneerbiedig bedoeld) die ook mensen zonder 'ruitergevoel' makkelijk kunnen aanleren. Ik ben van mening dat dat niet de enige manier is, maar het is wel een makkelijke manier om het aan mensen te leren. In combinatie met het effect wat deze manier heeft op paarden met problemen (hko) denk ik dat deze methode zeker een aanwinst is. Of leerlingen van AdB uiteindelijk ook in het veld (op dressuurwestrijden op hogere nivo's) zullen scoren zal de tijd uitwijzen, dat een heleboel paarden er een beter leven van krijgen (in ieder geval een prettigere training) heb ik op de clinics met eigen ogen gezien.

Goh, heb ik toch weer een aanzet gegeven voor het vervolg van dit topic en dat was eigenlijk niet de bedoeling Lips are sealed

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:56

Zep"]
Maar je gelooft wel dat de rijtechnische benadering van dhr de Bodt hko kan voorkomen. Dus spreek je jezelf hier eigenlijk tegen. Dat bedoel ik een beetje met "halleluja-gedrag".
[/quote]

Ja... je hebt gelijk, het werkt natuurlijk twee kanten op.
Maar doe me een lol, want 'hallelula-gedrag' wil ik absoluut voorkomen Knipoog

Ik had trouwens net een lang verhaal getypt.... krijg ik een 'error' Boos! verhaal weg...

Nou ja... dan laten we het verder maar zo... Dromen

[quote="Zep schreef:
Prachtig dat je dmv clinics in contact komt met iemand die jou kan leren hoe je je paard beter kunt rijden. Maar ik denk dat het te simpel is om te denken dat je er met een paar clinics wel bent.


dat heb ik ook niet gezegd.... Verward
Maar ik denk dat het toch wel prettig is voor die mensen, als ze eindelijk iemand gevonden hebben...
en dan begint er een andere lange weg, maar wel een 'betere' Knipoog

groetjes Jolanda