Soms heb je van die weekenden, die vragen er gewoon om geleefd te worden. Live life to the max, ben nu toch in de buurt dus ik kom ff langs, etc. etc. Ik ging mee naar Ameland en dat betekende dat ik daar mooi wat andere dates en meetings in Noord-Nederland aan vast kon plakken.
De oogst van afgelopen weekend: 600 km erbij op de teller, in 3 verschillende bedden geslapen, 4 verschillende paarden gereden, 2 blauwe plekken (op iedere bil één) vanwege het niet gebruiken van zadelbontje en/of gelzitting en het zeer fanatiek berijden van een tandem, 1 tas vol Divoza-spullen en een hele stapel natte rijkleding. Maar laat ik bij het begin beginnen.
Donderdagmiddag 5 uur: weekend!!! Thuis snel spullen ingepakt en met een hoop gedoe (sleutel naar buuf voor kat etc. etc.) kon ik om half 8 eindelijk richting Drachten vertrekken. Afgesproken bij Nienke op stal, daar Ironique nog ff geknuffeld en toen met Nienke mee naar haar paps en mams. Nog even een tijdje gezellig zitten kletsen met hen, vooral over het leuke fenomeen 'Bokt'

Na een heerlijk dagje Ameland zijn we doorgereden naar de stal van Ironique (en me weer lekker laten rijden door Nienke). Allebei nog even op Ironiqe gereden en de nodige foto's gemaakt, die staan hier, en toen na een pitstop bij Nienkes paps en mams meteen door naar Groningen om Nienkes eigen 'stalletje' te bewonderen (en ja, ook dat stuk mocht Nienke mij fijn vervoeren). Ondanks dat we erg moe waren, hebben we nog tot half 3 's nachts (!) zitten kletsen en foto's 'van vroeger' bekeken. De volgende dag weer belachelijk vroeg op, want Nienke moest werken (en juist ja, ze mocht zichzelf lekker naar haar werk rijden

Om een uurtje of half 11 was het tijd om richting Assen te gaan. Via allerlei dorpjes (omdat de A28 open lag) kwam ik uit eindelijk in Assen aan. Reistijd Leek-Assen: exact 1 uur waarvan zeker 20 minuten binnen de gemeentegrenzen van Assen

Na het rijden nog even naar Hippo Assen geweest (ondanks de uitleg van Marije presteerde ik het wéér om sigthseeing Assen te doen voordat ik het eindelijk vond) en na nog even wat eten voor die avond gescoord te hebben, ben ik naar Maartens huisje in Benneveld gereden (oftewel mijn vakantieadresje voor over een paar weekjes

En toen nog even langs Ameretto, want ik was nu nog maar een uurtje rijden van mijn ouderlijk huis vandaan. Lekker een buitenrit gemaakt, ik op Ameretto en Lautje op Beau, het paard van een stalgenootje. We vertrokken net na een flinke bui, dus we verwachtten dat het wel droog zou blijven. Fout ingeschat (of toch te lang weggebleven

Paardjes verzorgd, lekker naar huis waar onze andere zus al heerlijk voor ons had gekookt (paps & mams zijn op vakantie) en toen moe maar voldaan terug naar Utrecht. Ik hoor nu eigenlijk al lang in bed te liggen, morgen moet er tenslotte weer gewerkt worden, maar juist daarom heb ik nu nog ff een verslag geschreven en niet morgen. Want Bokken onder werktijd, dat kan toch echt niet hoor...

Een druk weekend dus, maar erg gezellig en ik ben nu weer helemaal opgeladen voor die laatste paar weekjes werken tot aan mijn vakantie!