Spelletjes !!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Kalinka_

Spelletjes !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 11:47

hai allemaal !!!
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen dus deed ik dat hier maar.

Ik ga vandaag met een paar paarden spelletjes doen: estavete, stoeledans....
Maar we weten er niet meer mischien iemand ideeën ?

Foto komen er zekker !
Graag ideeën Lachen

x_Charlie

Re: Spelletjes !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:51

Annemaria Koekoek Haha! enne, wat ook leuk is is Vossenjacht Knipoog

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 12:00

ja, idd dankje Lachen

Nog meer ideeën ?

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:04

Bedoel je met stoelendans letterdans? Tong uitsteken
je kan ook nog natuurlijk tikkertje doen.

kimmitjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:05

uh.. miss.. dat je welle... weet nie eigenlijk.. ik wou annemaria koekkoek zeggen maar dat was dr al Tong uitsteken want die hebben wij ook gedaan.. maare.. ik weet nie srry :S

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:46

Verplaatst naar PP.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:49

Stoelendans wil wel, wij doen het altijd met zwepen trouwens.
Voetbal is ook erg leuk om te doen!

Liiesje193

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:27

UHm wat wij altijd doen is erg lollig
1 persoon begint bij de B en de ander bij de E dan eerst een rondje in stap dan een rondje in draf en dan een rondje in galop wie het eerst terug is heeft gewonnen, maar als je bijv moet draven en je gaat in galop moet je een kleine volte rijden Tong uitsteken je kan het ook zonder beugels doen Tong uitsteken of zonder zadel :p

dn hadden we ook nog rugby met een halster bijv heel grappig drie keer over spelen met teamleden en dan tegen de kant aan gooien bij de tegenstander Knipoog

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:43

Ohw ja je kan ook nog harddravertje doen Haha! allemaal achter elkaar rijden en heel hard draven en elke keer weer versnellen, als je te sloom ben of als je in galop gaat ben je af. en je hebt 10 seconde om aan te sluiten als er iemand uit gaat.

laralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:04

Wat wij ook wel deden, is met de teugels in de ene hand rijden en dan achter elkaar in stap, draf en galop met een (ongekookt!) ei in de andere hand. Wie het ei brak, had verloren. En annemarie ja fotomodel is erg geliefd bij bepaalde kinderen.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:54

Owja en schipper mag ik overvaren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:57

wij doen als het heel warm weer is sponstikkertje Haha!
enne wedstrijdjes doen bijv. wie het langzaamste kan draven of stappen Tong uitsteken

pOard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:38

Wij hebben wel eens gedaan dan moest je aan de andere kant staan en dan met een borstel lopen. Of schipper mag ik over varen Tong uitsteken en voetballen ! dat doen wij op mij manege voetballen hebben ze een grote rode bal en dan voetballen maar Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:23

mistery schreef:
Stoelendans wil wel, wij doen het altijd met zwepen trouwens.
Voetbal is ook erg leuk om te doen!

Ik heb een keer stoelendans gedaan mét stoelen: Je moest rondjes door de bak rijden en als de muziek stopte moest je gauw naar een stoel rijden, eraf springen en met je paard aan de hand op de stoel gaan zitten... Haha! Wel leuk, maar ik moet toegeven dat omdat ik toch voorzichtiger ben met paard ik snel af was, de brutalere en onvoorzichtere mensen winnen dan omdat zij rustig iemand anders met paard en al opzij duwen vlak voor de stoel. Tong uitsteken (ik had liever niet dat m'n paard vervolgens ruzie zou gaan maken met het paard van een ander... Nagelbijten / Gniffelen)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:31

kat en muis spel is ook er leuk Tong uitsteken

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:22

zweep in de laars, één ruiter heeft een zweep in zijn laars en de andere moeten hem proberen te pakken, de geen die hem heeft doet hem in zijn laars, enz.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:34

Tonnetjes race. Wat bij ons op ponnykamp wel wordt gedaan is het volgende; klim over de ponny, ren door de bak, trek wat kleren aan (regenjas, trui rare broek), ren terug, klim weer over de ponny en de eerste die over is heeft gewonnen. Je hebt helpers nodig die de ponnies vast houden, want die blijven niet staan. Ook lag er naast de ponnies een strobaal. Maakt het klimmen wat makkelijker. Zwepen of borstel estafette. Tikkertje. Of een hindernis estafette. over balkjes draven, slalom om een paar palen, een voorwerp meenemen en heel hard terug draven/galopperen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:03

Lekker niet lekker is ook een leuke optie Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:57

@ cherish; Ik heb altijd geleerd dat t gevaarlijk is om je zweep in je laars te stoppen ? Of klopt dat niet?

Ehhm.. voor spelletjes 'basketballen' we wel eens. 2 teams, 1 basket bij de c (of a) en 1 grotere zachte bal of dobbelsteen. Je moet eerst naar de andere kant van de bak met de bal om recht van aanval te krijgen en daarna weer naar de basket om erin te gooien. Met pionnen of iets dergelijks een rondje om de basket zodat het wel een beetje moeilijk blijft om te scoren! I.p.v. basket is een krat ofzo ook mogelijk!

Je mag niet lopen (stappen) met de bal en moet dus overgooien! Uit handen pakken mag als het veilig blijft en als de bal valt.. Eraf springen, oprapen en er weer op klimmen! (hier komen de shetjes vaak in actie Tong uitsteken)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:44

ow ik heb geen idee, lijkt me niet zo erg voor even een spelletje, nja ik deed dit vroeger altijd op de manege, simpel maar toch leuk!

Merryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:37

paardenvoetbal ? Vork