ik weet niet of dit hier hoort, als dit verkeerd staat mogen jullie dit zeker verplaatsen!
ik ben echt heel zenuwachtig
zal vertellen waarom:ik ben een jaar geleden begonnen met rijden op manege Zeisterbos in zeist, ik vind het daar echt heel leuk en ben daar meteen begonnen in een gevorderdeles.. (ik had al wel 3 jaar rij-ervaring) ik was in augustus jarig en heb toen voor mijn verjaardag wedstrijdkleding gekregen en heb zelf nieuwe laarzen gekocht.
Nou hing er 2 weken geleden (toen ik er net niet was) een lijst voor wedstrijden, een vriendin van mij heeft mij toen toch ingeschreven omdat ik me altijd nog kan afstrepen.. we stonden op de reserve lijst, me vriendin als 2de en ik als 3de, nou hing er vorige week de lijst wie hoelaat moet rijden en welke proef met welk paard.
wij stonden er geen van beide op, afgelopen donderdag kwamen we op de manege en toen waren er 3 mensen doorgestreept. en op het bord stond dat Marjolein (vriendin) nog kon meedoen met de wedstrijd (ze rijd nu al ongeveer een jaar mee met wedstrijden) maar ze vond dat banketstaaf voor mij.. maar ik had gezegd ga jij nou maar! ik doe de volgende keer weer mee
Dus heeft ze zich alsnog opgegeven. Vandaag marjolein helemaal de proef geleerd, en toen ik uit school kwam wilde ik naar mijn verzorgpony's gaan word ik opgebeld: Ja met Marlies van Manege Zeisterbos, je had je ingeschreven op de reserve-lijst voor de wedstrijden en er heeft nog iemand afgebeld dus als je wilt kan je meedoen! dus ik:
echt waar?! ik helemaal blij en ik kreeg meteen een raar gevoel en begon te trillen.. maar ik heb mijn ruiterpaspoort nog niet kunnen aanvragen dus ik vroeg of dit geen probleem was, ze zegt van: nou eigenlijk mag je dan niet meedoen.. maar ik had een mail gestuurd naar de FNRS om dit te overleggen.. en ze zeiden dat ze daar niet moeilijk over deden. dus zegt ze: nou als je morgen gewoon komt kan je gewoon meedoen, vullen we de lijst in voor je ruiterpaspoort en dan overleggen we even of je er wel of geen stempel voor krijgt. dus ik helemaal blij opgehangen, meteen vriendin gebeld: JAA IK MAG MEEDOEN MET DE WEDSTRIJD
dus nu gaan we nog eerder naar de manege omdat ik als een van de eerste 3 moet rijden!!ik ben echt zo zenuwachtig.. zit al vanaf dat ik telefoon kreeg dat ik mee kan doen te trillen..
sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik ben echt zo blij
het is mijn eerste wedstrijd..
heeft iemand misschien een tip dat ik wat minder zenuwachtig ben?
ik word er echt beetje gek van..
alvast bedankt!
en als de wedstrijd is geweest morgen zal ik zeker vertellen hoe het is gegaan
hoop zo dat het goed gaat!!
xxx Bianca

gewoon je best doen, meer kan je niet doen! Succes en geniet er van!!!! 
dus ik dacht al: nou dit gaat fout