Vorig jaar heb ik al eens de tank helemaal leeggereden. Toen woonde ik thuis en moest ik een uurtje of 2 tuffen om bij mijn trainer te komen. Handig als je dan 's avonds om 11 uur terugrijd met een bijna lege tank en je pasje blijkt beschadigt zodat je niet bij de nachtautomaat kan pinnen....

Tegenwoordig woon ik vlakbij Braboland, en mijn paarden er zelfs in geloof ik, en hoef ik nog maar een halfuurtje te rijden naar mijn trainer, wat een luxe! Vrijdagavond bracht ik mijn paard erheen terwijl het nog licht was. Het was al wel een beetje vreemd dat het controlelampje van normaal en groot licht tegelijk branden, maar de lichten leken het gewoon te doen, dus gaan met die banaan!
Na het rijden en de koffieleut was het al 11 uur voordat ik weer weg ging, en intussen helemaal donker geworden. Het licht deed het wel, maar niet zo goed als normaal. En dan sta je daar met 2 mensen die wel van alles met paarden kunnen, maar met de auto's die bij die paarden horen, ho maar! Volgens Mattias kwam ik er best mee thuis en anders moest ik maar bellen. Dat heb ik geweten!
Een stukje buiten Uden werd mijn licht steeds kleiner en kleiner, tot ik uiteindelijk meer licht kreeg van de alarmlichten die ik maar aangezet had, dan van mijn gewone lichten

Uiteindelijk kreeg ik mijn zus wel te pakken, en toen was ik toch wel erg opgelucht dat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, want echt blij word je er niet van als je daar zo staat. Volgens Jantien moest het ook kunnen om zonder pasje, als je wel geregistreerd staat, de ANWB te bellen en anders wilde ze wel komen om voor mijn auto uit te rijden

ANWB gebeld, en dat leek op het eerste gezicht allemaal in orde. Mijn moeder staat geregistreerd, en mijn rijbewijs staat nog op het adres van mijn ouders, dus ik dacht dat dat geen problemen moest geven. Alleen was ik er niet zeker van of ze ook dit soort auto's wilden repareren.
"Welke auto is het?" (ivm het bedrijf en 5 studerende kinderen hebben mijn ouders onderhand een heel wagenpark)
"eeeeh.... een Renault!" (daar hebben we er wel meer van

"welk type?"
"eeeeeh.... geen flauw idee!" (er gaan namelijk deuren voor je open als je als vrouw een beetje blonT doet }> )
"oke dan, bij welk hectometerpaaltje staat u nu?"
"31,4!"
".... eeh, ons computersysteem geeft die locatie niet aan"
(heeft ik weer, sta ik een keer met pech, beland ik in de wite vlek van de ANWB....)
Uiteindelijk hebben ze mijn telefoonnummer aan de betreffende wegenwacht gegeven en die zou me dan wel bellen als hij in de buurt was. Nu ben ik intussen redelijk bekend geworden met de regio Erp, dus kon ik inderdaad de ANWB-man gaan vertellen hoe hij het beste kon rijden

Uiteindelijk bleek mijn ene lamp gewoon kapot, dus dat was snel verholpen. De andere deed het nog, maar daar was het contact gecorrodeerd. Vandaar dat mijn licht dus langzaam wegviel! Het leek me ook al sterk dat er 2 lampen tegelijk doorgebrand zouden zijn (want zo blonT ben ik nou ook weer niet

Soms is het dus heel handig als je je niet al te assertief en zelfstandig gedraagt, en net doet of je het niet helemaal snapt. Want onder het motto "ge kunt zo'n deerke toch niet zo alleen langs de kant van de weg loaten staan" hoefde ik alleen het vervangen lampje te betalen

Uiteindelijk was ik pas om half 3 thuis!! Nescio bleef uitermate cool onder het hele gebeuren