We hadden 2 adressen op het programma maar het werden er uiteindelijk 4!
Als eerst naar een handelaar, wij vertellen wat we wouden, een e-pony dus, hij pakte als 1e een onbeleerde D-pony, wij nog uitgelegd dat we een e-pony wouden, nou volgende wéér een D-pony

Toen pakte hij eindelijk een E-pony, een prachtig beest, M dress. en M spr. geweest.
Die even in de bak gegooid en gaan dat ie kon

Nouja toch maar even die e-pony gepakt die dubbel M was, eerst werd ze voorgereden, liep/leek heel netjes, maar toen ging Pietrick dr op (mijn instructrice) en toen kwam er nogal wat verzet aan te pas en ze werd ook heel loederig (hoe schrijf je dat??) ik zou dr nog ff op maar pietrick was bang dat deze mij de baas wel zou worden dus toen hebben we dr afgezadelt en zijn we naar het volgende adres gegaan..
Een man in Vledder (drenthe) die had een e-pony te koop, echt springpaardje, nou die opgezadelt na een bak koffie en ook voorgereden, ook die kwam nogal wat in verzet, zodra je iets van hem ging vragen begon hij te huppelen en in galop over te gaan.. toen Pietrick er weer op, werd het nog erger want ja die vroeg weer meer als die meid, nou ik dr toch wel ff op, ik vond hem heel fijn rijden maar ook bi mij begon hij te huppen, deze weer afgezadelt en een andere gepakt, een 11 jarige arabische merrie, heel mak, alleen slechte beenstand (franse stand) maarja toch maar ff gereden, heel makkelijk paardje, alleen net weer iets te weinig pit in..
Ook afgezadelt...
We hadden thuis nog wat adresjes op i-net gevonden met een pony die ons wel wat leek dus die ondertussen even gebeld en ook langs gereden.
Toen kwamen we bij een 6 jarige NRPS merrie uit die L2 had gelopen, dit was ook het eerste paardje waarvan Pietrick dacht "dit is hem" dus opgezadelt en Pietrick erop, liep heel netjes, na een tijdje ik erop, dat klikte ook heel goed.. Toen zijn we nog even met die mensen mee naar huis gegaan en vanalles besproken want we vonden dit toch wel een erg leuke en geschikte pony! Pietrick had weer in tussentijd iemand gebeld in de buurt daar die een van hun paarden reed en die gaf ook les enzo, of die niet nog een leuke pony wist. Ja dat wist ie wel dus na een bak koffie naar die manege gegaan die hij had gezegd...
Daar kwam hij aan met een 3 jarige NRPS ruin, 1.53 en met als enigste aftekening een paar haartjes op zn voorhoofd..
Deze was op 2,5 jarige leeftijd naar de hengstenkeuring geweest en is tot de 2e bezichtiging gekomen, hij kwam niet verder omdat hij niet "mans" genoeg was..
Die werd even voorgereden, liep heel netjes voor een 3 jarige, toen Pietrick erop en die was weer dik tevreden vond het een heel leuk paardje, toen ik erop en dit klikte echt super, ik vond hem nog lekkerder rijden als de NRPS merrie, die eigenaar zei dat ie ook goed verkeersmak was, en dat wou hij ook wel even bewijzen dus stuurde hij een tracker in de bak terwijl ik doorreed, nou die man had geen woord teveel gezegd, hij gaf er niks om! Deze vond ik nog leuker/liever/enz dan Kathinka (de NRPS merrie), dus nog even wat besproken we zouden hem voor morgenavond bellen om te laten horen..
Pietrick wou hun paard toch nog wel even bekijken, hoe die stond enzo, die staat dus bij Ruben op stal,nou daar nog wat gedronken en gepraat, toen was het alwer bijna half 6, dus maar richting huis gegaan, Pietrick thuis gebracht, haar even geholpen emt paarden binnenhalen en voeren, nog even alles met dr vader besproken en die vond dat je met een groene pony beter kon rijden, want ja die kon je helemaal naar jezelf zetten.
Van bonanza werd wel duidelijk dat die er neit veel zin in had, dressuur.
Maar deze wou wel lopen, hij ging ook heel makkelijk, nog niet constant enzo maar hij wou in ieder geval wel en het zat er ook in!
Eenmaal thuis gekomen Ruben gebeld om te zeggen dat we de 3 jarige namen

Dus vanaf vandaag ben ik ook een paarden-eigenaar

Nog even wat dingen doorgenomen, want we gaan over 1,5 week nl. op vakantie en dan willen we voor de tijd niet nog een paard ophalen, dus hij word tijdens onze vakantie gekeurd en na de vakantie halen we hem op en heb ik hem 2 weken op proef

Ben zooooooo blij

Wat trouwens wel schandalig is, is dat ik zn naam niet eens weet

Sorry voor het laaaaaaaaaaange verhaal

Kuss Maaike