Waaah, nou moet ik zelf onder het mes!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Waaah, nou moet ik zelf onder het mes!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 10:15

Ja ja, is het niet Nappie die iets aan z'n gewricht heeft dan ben ik het zelf wel Clown Ben gisteren maar naar de dokter geweest omdat mijn knie de hele tijd op slot zit en tot over maat van ramp hij dit ook doet als ik slaap Bloos Kortom, mijn knie werkte steeds niet mee, en mijn nachtrust wordt steeds minder Frusty

Nou, de dokter zei dus dat ik maar naar de Orthopedisch chirurg moest om een afspraak te maken, ik kon gelijk gistermiddag langs bij die arts dus dat ging lekker snel. FF onderzoekje gehad, toen foto's gemaakt (heb inmiddels al genoeg rontgenstraling voor 10 jaar gehad volgens mij!!) en toen nog even bloedprikken....... Ging heel goed, vroeger was ik gaan flippen en tegenwoordig zit ik gezellig met zo'n dame te praten en ondertussen naar het buisje te kijken Haha! Binnen 3 weken gaan ze nu dus m'n meniscus uit mijn linkerknie halen, ik mag kiezen tussen een ruggeprik (niet dus!!!) of een roesje (daar gaan we voor Haha! ik hoef namelijk niet zo nodig dat gepulk in mijn eigen been te zien Haha! ) Daarna mag ik fijn minimaal 7 dagen niet lopen/belasten en daarna moet het goed zijn Haha! Kijk er al helemaal naar uit, 2 kreupelen bij elkaar, Nappie en ik Knipoog en mag Prima me overal heen rijden }> Tong uitsteken

P.s. het was wel grappig toen ik hoorde dat de meniscus deel uitmaakt van de weke delen: hebben Nappie en ik toch wel heel veel gemeen *LOL*


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:29

2 kneusjes bij elkaar....
Veel sterkte in ieder geval! Gelukkig heb je Prima om je op af te reageren.....

De hond is de betere mens

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:36

Ach jee, ze zeggen weleens dat 't paard op z'n baasje gaat lijken, maar deze had ik nog nooit gehoord...

Sterkte hoor! Maar weet je 't zeker van de ruggenprik? Ik heb beide gehad. Volledige narcose voor plastische chirurgie (onderlip na beet van paard) en ruggenprik voor zetten gebroken enkel. Een volgende keer zou ik toch weer voor de ruggenprik kiezen als 't kan. En ze zetten een schermpje ervoor zodat je niks kunt zien hoor.

In ieder geval veel sterkte en een spoedig herstel voor jullie allebei

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 11:06

Alvaron"]
Ach jee, ze zeggen weleens dat 't paard op z'n baasje gaat lijken, maar deze had ik nog nooit gehoord...
[/quote]
Nog sterker, het paard van een vriendin krijgt in dezelfde tijd als ik de operatie krijg ook een knieoperatie om een botsplinter weg te laten halen Haha!

[quote="Alvaron schreef:
Sterkte hoor! Maar weet je 't zeker van de ruggenprik? Ik heb beide gehad. Volledige narcose voor plastische chirurgie (onderlip na beet van paard) en ruggenprik voor zetten gebroken enkel. Een volgende keer zou ik toch weer voor de ruggenprik kiezen als 't kan. En ze zetten een schermpje ervoor zodat je niks kunt zien hoor.


Jij hebt dus ook al het een en ander mee gemaakt!
Nee weet je, ik kan heel goed tegen bloed van anderen.....maar het idee dat ik alles hoor en ik mijn onderlichaam niet kan voelen vindt ik gewoon niet fijn. Ik raak niet snel in paniek maar ik weet van mezelf dat als ik in paniek raak ik niet zo makkelijk ben te kalmeren en daar heeft niemand wat aan.....vandaar dus de narcose. Vroeger was ik snel in paniek en sinds 2 jaar heb ik mijn angst voor naalden/injecties goed onder controle maar ik denk niet dat ik me hier overheen kan zetten.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:17

Heb al een aantal keren een ruggeprik gehad zou het zo weer doen maar dan wel met een roesje.
Je ziet trouwens niks hoor en je voelt niks al hoor je misschien wel dingen maar de eerste keer met ruggeprik heb ik nauwelijks iets gemerkt omdat je voor de operatie toch wel een pilletje krijgt en je het gevoel geeft "ach wat kan mij het schelen" (beetje stoned dus)
De laaste keer ruggeprik was tijdens mijn heupoperatie en dat was niet echt fijn als je hoort hoe ze aan het boren zagen enz zijn....maar...dit is niet zo bij een meniscus operatie dat is eigenlijk een hele eenvoudige operatie (kijkoperatie dus met kleine gaatjes)
Ik zou echt voor de ruggenprik gaan hoor...niet ziek...na afloop gelijk drinken.
Je moet anders gewoon vragen of je een extra pilletje van te voren mag(heb ik ook gehad)

Veel succes in iedergeval!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:48

Wat vervelend! Heel veel sterkte alvast!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:08

Nou jij hebt ook geen mazzel he, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!

Liefs.....

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:15

Ik zou kiezen voor volledige narcose. Dat omdat ik zelf nare ervaringen met ruggeprikken heb en dat ik ook niet hoef te zien wat ze aan het uitspoken zijn.
Bij mij hebben ze hetzelfde gedaan als bij jou en het helpt echt heel erg hoor! Ik kon binnen twee weken alles weer doen. En ik heb er nooit meer last cvan gehad.
Succes en sterkte
liefs Tamara

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 13:23

Thanx allemaal, ik ben nu nog niet zenuwachtig maar ik weet als de dag daar is.............brrrrr.

(mijn goede voornemen is om cool Cool te blijven, maar of dat lukt Haha! )

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:30

napoleon"]
[quote="Alvaron schreef:
Ach jee, ze zeggen weleens dat 't paard op z'n baasje gaat lijken, maar deze had ik nog nooit gehoord...

Nog sterker, het paard van een vriendin krijgt in dezelfde tijd als ik de operatie krijg ook een knieoperatie om een botsplinter weg te laten halen Haha!

Jij hebt dus ook al het een en ander mee gemaakt!
[/quote]

Tjemig zeg! 't lijkt wel besmettelijk }> Ik geloof dat ik maar bij jullie uit de buurt blijf Haha!. Zoals je al schrijft, ik heb inderdaad al het een en ander meegemaakt Bloos Genoeg eigenlijk vind ik wel Schijnheilig

Maar goed, ik hoop dat iedereen weer snel op de been is Clown

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:38

Jij liever dan ik! Er schijnt niet zo heel veel aan te zijn (volledige narcose dan), maar 't lijkt mij echt doodeng, ik vind bloedprikken ed niet eng, maar als je geen controle hebt... brr, echt helemaal niks voor mij!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:47

Ik kon niet tegen de ruggenprik, ik trok alsmaar weg (ik kan niet tegen naalden), dus toen kreeg ik een slaapmiddel via een infuus aan mijn hand, en weg was ik, als mijn andere knie ooit nog eens moet, doe ik het zo, en niet anders. Toen ik wakker werd, was het nogal eng, je hebt dan het gevoel alsof je op een waterbed zit ofzo, en recht zitten gaat niet omdat je je kont niet voelt. Heel aparte gewaarwording. Veel sterkte en succes met de revalidatie (3 vreselijk lange maanden).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:50

Iek, sterkte, ik zou niet kiezen voor een ruggeprik, heb tijdens zwangerschapsles geleerd wat daar allemaal fout bij kan gaan...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 09:56

Maya schreef:
Veel sterkte en succes met de revalidatie (3 vreselijk lange maanden).


3 Lange maanden Verward Dat hebben ze tegen mij niet gezegd, eerder 3 weken......., hoop van niet want ik heb net een nieuwe baan en daar moet ik 15 augustus beginnen als het goed is!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:05

Die 15 augustus red je sowieso niet... maar zolang alles maar goed komt, dat is het belangrijkste!

Wat het bloedprikken betreft: ik keek altijd al van jongs af aan naar dat buisje (epilepsie, moest wel eens bloed laten testen), vond het machtig interessant, mooi kleurtje... *LOL*

En ruggeprik... hmm volledige narcose vond ik wel prettig toen mijn voeten geopereerd werden (teveel bintweefsel aan onderkant) en toen ik aan gezwel in borst geopereerd werd.
Bij een ruggeprik lig je daar maar te wachten... en te wachten...
Misschien wel een voordeel dat je geen nadelen van de narcose hebt? Kweenie.
In ieder geval was ik blij om tijdens de operatie te kunnen slapen, zo lijkt het snel voorbij te gaan en toen ik wakker werd waren mijn familieleden en Peter er alweer.
De lieverds stonden bij de borstkanker-operatie te huilen toen ik bijkwam, ik was de enige die kon lachen ondanks de misselijkheid.
Wel grappig, ik probeerde dus hen op te krikken, i.p.v. zij mij... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:28

Napoleon, de revalidatie varieert van 2 weken tot 3 maanden, mijn fitnessbegeleider, kon na 3 weken, een stuk meer dan ik na 2 maanden. Dit is heel persoonlijk, en ik had de stomme pech dat het zo lang duurde. De operatie heeft geholpen, maar op mijn hurken kan ik niet lang zitten, en lang gebogen knieen kunnen ze ook niet tegen, maar hij is wel vaster, en doet me veel minder pijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DeGelukkige4, Eleadoras, IASCrawler, janneke584, Pallatin, Pierus, Runa, vidya en 107 bezoekers