Ik zal het van voor af aan vertellen...
Toen Monica wegging van onze stal omdat ze hier haar pony niet goed aankon was er weer een plekje leeg.
Ik zette een advertentie en kreeg een stel berichten. Ik had er duidelijk bijgezet dat ik er iemand bij wou die het net als ik leuk vond om te klussen, beetje frutten met de ponys en andere dieren enz enz, een ECHT paardenmens dus (Ik wilde niet iemand die eens in de 2 dagen alleen komt om te rijden).
De mensen die kwamen en belden leken wel aardig maar stuk voor stuk 'mankeerde' er iets aan.
Toen vroeg Linda (die al bij ons op stal staat met Jorghos) of ze er een pony bij mocht zetten. Dat vond ik natuurlijk goed.
Toen ze over een 'wat grotere' pony begon vond ik het helemaal leuk want ik zou erop mogen rijden.
Een hele tijd gepraat en ze was van plan een 2,5 jarige te kopen, die nog niets kon, en dan inrijden enzo.
Maar eigenlijk wou ze er zelf niet teveel op rijden want ze heeft Jordi ook en ze wilde geen al te grote pony.
Dus mocht ik dat gaan doen

Gister zijn we bij de eerst pony wezen kijken. En jawel, metteen gekocht. Er waren 2 pony's. Allebij 3 jaar en volledig onbeleerd. Zelfs nog nooit een hoofdstel omgehad. Alleen een halster.
We gingen eigenlijk voor de bruine. Geen aftekeningen en een kleine D pony. (zeggen ze).
Echter toen we daar aankwamen werd ik verliefd op een vos

Ik vroeg of die ook tekoop was en jawel, dat was die 2e die te koop stond

Maar Linda moest beslissen...

Toen we terug bij hun kwamen kwamen er weer mensen aan die wilde gaan kijken. We hoorde iets over vos. De man vrieg wat we deden dus hebben we besloten het te doen. En we gingen nogwel alleen om te kijken

Dus, we hebben er een pony bij. Vrijdag gaan we hem halen. Het is een vosje, lichte manen (zweetvos, Haflinger kleur

Nog even geduld dus!
Het is wel de bedoeling dat de pony niet eeuwig blijft. We gaan hem vertrouwen in de mens geven, verkeersmak maken, inrijden en dan waarscheinlijk weer verkopen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Ik ga er in ieder geval mijn best voor doen