eigen paard!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

eigen paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 14:33

ik krijg volgend jaar mijn eigen paard. Haha! Clown Lachen *LOL* ik moet hem wel zelf betalen en daarom werk ik nu 6 dagen in de week. dat is best vermoeiend maar het is het wel waard denk ik. IK wil graag een paard dat gewoon lekker loopt een sprongentje kan nemen enz maar hij mag ook niet te duur zijn. Het hoeft noiet zo heel groot paard te zijn maar gewoon een lief beestje. wat denken jullie dat de prijs voor zoiets is?? Hij hoeft nog niet alles te kennen want ik wil hem ook wel wat leren maar hij moet al wel onder het zadel zijn. ik dacht vanaf €2500,-. wat denken jullie?

xxx jeannet

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 14:47

Hoe lang rij je al? Wat voor paardjes vindt je mooi, en leuk en wat niet.
Je bent 15 jaar had ik in je profiel gelezen, wil je een paard of een pony??
Zijn allemaal dingen om over na te denken!
Denk zeker goed na voordat je aan een eigen paard/pony begint, want het kost veel tijd en geld...

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 15:06

wat tof! maar denk wel dat er nog veel meer kosten bij komen dan een paard alleen...
maargoed, ik denk wel dat je daarover nagedacht hebt!
wat leuk!!!!! Haha!

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 15:21

ja ik heb daar ook aan gedacht hoor
maar ik kan hem bij kennisen stallen voor maar heel weinig geld!! dus dat is wel een voordeel en mijn ouders willen wel iets betalen en ik wil wel een paard.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:54

Voor 2500 euro kan je wel een leuk paardje kopen hoor Lachen Ik hoop dat je ouders je wel helpen in het onderhoud van je paard, dat is namelijk nog het duurst. De aankoop is maar eenmalig, het onderhoud kost elke maand weer geld, ik hoop dat je daar ook aan gedacht hebt, en alles wat er bij komt zoals hoefsmid, wormenkuren, inentingen, en wellicht een verzekering of een potje voor wanneer er eens iets met je paard gebeurd...

Hele administratie Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:59

juist ja, mijn ouders betalen ook mee, maar moet ook wat zelf betalen, zoals af en toe voer of de hoefsmid!
Maar het kost inderdaad veel geld..
Zeker de administratie Tong uitsteken haha

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:30

Wij hebben nog wel een leuke paardje staan voor ongeveer die prijs! New Pleasure heet hij. Het is een ruin van zes jaar oud. Hij is bruin met zwarte manen... Misschien wat voor jou?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:51

Houd er wel rekening mee dat je op een gegeven moment misschien om wat voor reden dan ook andere stalling zal moeten zoeken, wat dan op eens veel meer geld kost.
Wij hadden (dachten wij) toe nwe Tiko kochten ook een goede (goedkope) manier gevonden om hem te stallen, en hier goede afspraken over gemaakt. Maar na 2 maanden ging de huur al omhoog en na 9 maanden oid werd de sta lopeens helemaal niet meer verhuurd. En dan gaan de kosten opeens een heleboel omhoog.

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

eiegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 09:46

ja ik denk ook wel aan de andere kosten hoor je moet maar eens een foto opsturen van dat paardje van je. maar jah de stallen zijn pas volgend jaar klaar. mijn ouders doen wel heel geheimzinnig de laatste tijd dus misschien zijn ze al wel op zoek naar een paard voor mij maar ik denk dat maar niet want als het niety zo is vind ik dat wel heel jammmer. en als ik er heel de tijd aan denk is het vet k*t als het niet zo is. ik maak ook een potje waar ik geld in doe voor de verzorging enz.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:23

dat is wel slim, om wat reserves te hebben,maar vergis je niet dat een paard veel kost hoor, aangezien je pas 15 bent, het zou zonde zijn als je dadelijk al je geld uit gaat geven aan jepaardje, terwijl andere mensen ook al wat voor de toekomst sparen!