Met zweep rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Met zweep rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:45

Rij je met zweep? Waarom wel, waarom niet?

Vind je het handig? Of heb je hem alleen maar mee voor "als hij eens een keer iets doet"?

Ik rij op mijn paard zonder zweep omdat ik hem niet nodig heb, ik een zweep irritant vind en omdat ik van mezelf weet dat als ik hem mee heb met rijden dat ik dan eerder mn zweep gebruik dan mn voeten of mn handen.

Mocca

Re: Met zweep rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:59

Ik rij met zweep, omdat ik zo af en toe kan bijtikken als het nodig is, of eventjes de aandacht vragen op bepaalde momenten. Lachen

Buitenrijden heb ik hem in prinipe niet nodig, maar neem hem toch altijd mee voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:13

Ik ben er nog niet uit Haha!
Op Ties is het heel verschillend.
De ene keer rijd ik met zweep, dan is hij veel heviger, sneller, en 'banger'. Hij heeft een hekel aan dat ding, en is er als de dood voor.

De andere keer rijd ik zonder zweep, dan is hij redelijk slecht voor het been, lui, en kan ik hem niet wakker maken als het nodig is.

Op een spoortje loopt hij niet genoeg, en zonder iets schiet het ook niet op.
Zoals je leest, ik ben er niet niet uit *LOL*

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:14

Op rosa heb ik al ik ga rijden soms wel een zweep nodig maar soms ook niet ligt eraan of ze zin heb:P en bij Sjors hoeft het egt niet die loopt al goed op mijn been

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:49

Mocca schreef:
Ik rij met zweep, omdat ik zo af en toe kan bijtikken als het nodig is, of eventjes de aandacht vragen op bepaalde momenten. Lachen

Buitenrijden heb ik hem in prinipe niet nodig, maar neem hem toch altijd mee voor de zekerheid.

hier ook Ja.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:51

Ik rijd met zweep, om af en toe een beetje te kunnen kietelen.
Als ik naar buiten ga neem ik hem niet mee, omdat dat gewoon lekker is.

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:52

ik rij neit met zweep al hoe wel ik heb er 1 op de bak rand liggen en als hij schrikt of vervelend doet pak ik hem en geef hem een tikje dat hij weet dat hij fout is.. en dan klik ik als hij weer goed bezig is!! Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:53

Mocca schreef:

Buitenrijden heb ik hem in prinipe niet nodig, maar neem hem toch altijd meestal! mee voor de zekerheid.

Dit dus Lachen

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:54

Ik rijd niet met zweep, ook niet met sporen. tenminste niet op mijn vzpaard. Hij is heel licht en fijn ingereden en super voorwaarts. ik hoef al alleen maar te denken te gaan draven en hij gaat al in galop Rolleyes Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:56

Ja, omdat ik een ik-ga-steigeren-als-ik-te-heet-word merrie heb. Dan kan de zweep een hele handige uitkomst bieden als je een steigerend paard hebt. Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:56

Het ligt aan de pony of ik een zweep nodig heb of niet.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:57

Ik rij altijd met een zweep maar gebruik hem alleen als het paard niet reageert op de hulpen. En soms zwaai ik er even mee voor aandacht.
Als ik geen zweep in me handen heb tijdens het rijden dan heb ik altijd het gevoel dat ik wat mis. Ook weet ik van tevoren dat ik hem niet nodig heb, toch neem ik em altijd mee Tong uitsteken

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:02

Ik rij altijd met zweep, omdat ie nog wel eens wegvliegt of juist heel sloom is!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:04

Tijdens het lesrijden in de piste heb ik een zweep. Dit om aan te tikken wanneer ze niet goed reageert, of wanneer ze testbuien heeft. Op buitenrit heb ik normaal gezien geen zweep nodig. Ik denk dat ik vooral die zweep zou kwijtspelen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:02

Ik rijd vaak met zweep. Ik kan Prisca dan af en toe net even iets duidelijk maken, zonder verder mijn zit te hoeven veranderen of als versterkende hulp, als er iets niet goed door komt.

Bijvoorbeeld als ik rijd en ik wil iets duidelijk maken met mijn binnenbeen en er komt geen reactie, dan tik ik met mijn zweep net achter mijn kuit. Het signaal komt dan net even wat duidelijker over.

Met een tik bedoel ik dus niet een harde mep, maar echt even een aandachtstikje van "hé let eens op, hier gebeurd iets"

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:08

Nee, rij nooit met zweep, is bij mijn paardje gewoon niet nodig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:45

Goh, je opent ook eens een topic Tong uitsteken .Van mij weet je het al, ik rijd met zweep omdat als ik zonder rijd hij van alles flikt. Zelfs een takje is genoeg, volgens mij is het psychisch bij hem, zolang ik maar iets in mn handen heb. Met buitenrijden heb ik de zweep eigenlijk nooit nodig met in de bakrijden wel.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 20:04

Ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet vinden.. Met zweep RIJDEN vind ik niet erg maar met zweep rijden en me heel de tijd "gebruiken" daar ben ik op tegen. Mensen die bij ELKE fout die hun paard maakt hun paard straffen met de zweep bijvoorbeeld.

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:04

Ik rij altijd met zweep op mijn tinkertje, omdat ze meestal wel een keer iets niet wilt, en dan is been niet genoeg, dus moet dan echt even bij tikken

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:11

ik ry byna altyd met zweep behalve emt buitenryden dan is die super lief in de bak is die sloom en zo af een toe een tikje gevee dan loopt die neit zo sullig Lachen

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:19

ik rij met zweep, ik kan dr dan wakker houden en een beetje kietelen,achterhand erbij laten houden enz

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:38

Op mijn 3-jarige rijd ik soms met een zweep, maar ik heb liever geen zweep in m'n handen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:40

Ik rij heel vaak met zweep, gewoon om Romeo af en toe een kriebeltje achter m'n been te geven als ik sneller reactie wil

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:48

heb eigenlijk ook altijd m'n zweepje bij me.. gewoon voor de zekerheid..Lachen omdat je van te voren nooit weet wat er gaat gebeuren, en in sommige gevallen een zweep een goede uitkomst kan zijn..Haha!

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:17

ik rijd altijd met zweep. in de bak is ie soms een beetje lui en tik liever, als het nodig is zachtjes achter mijn been, dan dat ik hem een schop geef. en buiten neem ik mijn zweep ook altijd mee maar die heeft dan een heel andere funktie. namelijk als vliegen verjager voor mijn paard.