Mitrona voor het eerst gelongeerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Mitrona voor het eerst gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 14:54

We zijn vandaag weer even naar Mitrona gegaan, hadden gehoopt dat de eigenaar al terug van vakantie was, eerst een tijd staan wachten, wilde net weg gaan en toen kwam er een zoon aan.
Wat hem betreft mag ik Mitrona best rijden, alleen niet langs de weg aangezien ze nog niet goed verkeersmak is en veel spookjes schijnt te zien overal Knipoog
Maar ik wil dat gewoon even goed door bespreken met de eigenaar zelf, die is er donderdag weer, want er moet dan een hoop gebeuren.

Voor dat ik uberhaupt ga rijden moet er eerst goed naar de hoeven gekeken worden.
Want er is letterlijk al een tijd nix meer mee gedaan, ze staan ook 'vrij' lang (ook op de foto's te zien die ik zo ga posten in ITP).
En dan lekker doorrijden, eerst conditie opbouwen en los maken want ze is verschrikkelijk stram.

De zoon heeft ons eerst het zadel laten zien, er was idd wel een zadel aanwezig, maar niet bruikbaar.
De kussens waren helemaal stuk, de lepel was gescheurd en er zat een dekensingel bij?

Gelukkig had Bianca (blieb01) 2 zadeltjes mee om te passen en ik had zelf hoofdstelletjes mee.
We zijn gewoon even zadeltjes gaan passen en d'r ff lekker vertroetelen.
Dat ik er uit het land haalde liep ze overigens keurig mee.
Eerst ff lekker borsteltje erover heen, even naar de hoeven gekeken, voetje geven is een klein probleempje Knipoog Maar naar die hoeven moet gewoon goed gekeken worden, ik ben ook geen expert.

Zadeltje gepast, het dressuurzadel lag prima, zelfs de singel pastte wonder boven wonder Lachen
Het andere zadeltje oogde wel erg klein op zo'n grote brede rug Knipoog
Hoofdstelletje even op maat gemaakt en even gekeken hoe ze aan de longe is.
Ik weet niet of ze ooit gelongeerd is, maar afentoe snapte ze er niet veel van Knipoog
Uiteindelijk maar met zijn 2-en gelongeerd, zodat ik er naast bleef lopen en steeds meer ruimte gaf.
Op gegeven moment ging het wel aardig, even drafje gedaan, dat ging wat stram, ze loopt niet onregelmatig maar kort.
Op de rechterhand snapte ze er helemaal nix meer van, even doorgezet en daarna beloond en daarna afgetuigd en weer terug gezet in de wei terwijl ze op mijn voeten dansten wegens die lastige vliegen Knipoog


Ja ze is echt super leuk, en d'r valt volgens mij best wel wat uit te halen, alleen eerst moet ze dan even een lekkere 'pedicure' iig, en vervolgens gewoon langzaam opbouwen.
Op deze manier is ze zowieso niet verkoopbaar, want ik weet ook niet of ze nog als fokmerrie kan dienen aangezien ze de laatste keer niet drachtig wilde worden, en zo'n vermoeden had ik al.
Zonde van zo'n mooi paardje.
Ik verwacht geen wonderen, maar ervan uit gaande dat die hoeven op den duur wel goed komen, en met wat training moet er gewoon wat leuks uitkomen volgens mij.
Het is gewoon een super lekker ding, en oh zo braaf en lief Lachen


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:01

Leuk zeg he!!
Ik vond haar op de foto's ook erg lief overkomen. Lovers
Lekker dat je al wat met haar gedaan hebt, ik hoop dat ze snel wordt 'gepedicuurt'. Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:01

O, spannend.... Kom op met die foto's!! Als het allemaal voor het echie doorgaat kom ik een keer kijken hoor.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:13

Ik heb nog even naar die eerste foto's van Mitrona gekeken en ik denk dat ik weet waar dat paard staat en welke het is! Haha!

Toen Kaminka nog in Egmond stond, reed ik daar altijd met de auto langs en stond er een nogal klassiek gebouwde vosmerrie met een enorme buik. Uit die buik kwam een verdomd leuk veulen! Dus twee jaar geleden heeft ze nog een veulen gehad.
Christa en ik waren toen erg gecharmeerd van de merrie, vonden haar erg leuk qua type en uitstraling, beetje ouderwets, maar daardoor wel erg mooi.

Er stond daar toen ook een enorme Bels, MET staart, een prachtig dier! Er was daar volgens mij een wisselend paardenbestand, dan zag ik weer een nieuwe pony, dan weer een jong ding... Waarschijnlijk handelen ze een beetje bij die stal of zo.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 15:17

Mieke schreef:
Ik heb nog even naar die eerste foto's van Mitrona gekeken en ik denk dat ik weet waar dat paard staat en welke het is! Haha!

Toen Kaminka nog in Egmond stond, reed ik daar altijd met de auto langs en stond er een nogal klassiek gebouwde vosmerrie met een enorme buik. Uit die buik kwam een verdomd leuk veulen! Dus twee jaar geleden heeft ze nog een veulen gehad.
Christa en ik waren toen erg gecharmeerd van de merrie, vonden haar erg leuk qua type en uitstraling, beetje ouderwets, maar daardoor wel erg mooi.

Er stond daar toen ook een enorme Bels, MET staart, een prachtig dier! Er was daar volgens mij een wisselend paardenbestand, dan zag ik weer een nieuwe pony, dan weer een jong ding... Waarschijnlijk handelen ze een beetje bij die stal of zo.


Die pony staat daar dus nog, een bruintje, 4 jarige, die geeft Bianca les.
Die bels staat er niet meer, en er staan nog 2 vosjes in pension, de 2 weidegenootjes van Mitrona dus.
Ohw en de shet nog Lachen

Ze heeft idd een paar hele mooie veulens gehad, maar dat schijnt niet meer te lukken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers