Wat hem betreft mag ik Mitrona best rijden, alleen niet langs de weg aangezien ze nog niet goed verkeersmak is en veel spookjes schijnt te zien overal

Maar ik wil dat gewoon even goed door bespreken met de eigenaar zelf, die is er donderdag weer, want er moet dan een hoop gebeuren.
Voor dat ik uberhaupt ga rijden moet er eerst goed naar de hoeven gekeken worden.
Want er is letterlijk al een tijd nix meer mee gedaan, ze staan ook 'vrij' lang (ook op de foto's te zien die ik zo ga posten in ITP).
En dan lekker doorrijden, eerst conditie opbouwen en los maken want ze is verschrikkelijk stram.
De zoon heeft ons eerst het zadel laten zien, er was idd wel een zadel aanwezig, maar niet bruikbaar.
De kussens waren helemaal stuk, de lepel was gescheurd en er zat een dekensingel bij?
Gelukkig had Bianca (blieb01) 2 zadeltjes mee om te passen en ik had zelf hoofdstelletjes mee.
We zijn gewoon even zadeltjes gaan passen en d'r ff lekker vertroetelen.
Dat ik er uit het land haalde liep ze overigens keurig mee.
Eerst ff lekker borsteltje erover heen, even naar de hoeven gekeken, voetje geven is een klein probleempje

Zadeltje gepast, het dressuurzadel lag prima, zelfs de singel pastte wonder boven wonder

Het andere zadeltje oogde wel erg klein op zo'n grote brede rug

Hoofdstelletje even op maat gemaakt en even gekeken hoe ze aan de longe is.
Ik weet niet of ze ooit gelongeerd is, maar afentoe snapte ze er niet veel van

Uiteindelijk maar met zijn 2-en gelongeerd, zodat ik er naast bleef lopen en steeds meer ruimte gaf.
Op gegeven moment ging het wel aardig, even drafje gedaan, dat ging wat stram, ze loopt niet onregelmatig maar kort.
Op de rechterhand snapte ze er helemaal nix meer van, even doorgezet en daarna beloond en daarna afgetuigd en weer terug gezet in de wei terwijl ze op mijn voeten dansten wegens die lastige vliegen

Ja ze is echt super leuk, en d'r valt volgens mij best wel wat uit te halen, alleen eerst moet ze dan even een lekkere 'pedicure' iig, en vervolgens gewoon langzaam opbouwen.
Op deze manier is ze zowieso niet verkoopbaar, want ik weet ook niet of ze nog als fokmerrie kan dienen aangezien ze de laatste keer niet drachtig wilde worden, en zo'n vermoeden had ik al.
Zonde van zo'n mooi paardje.
Ik verwacht geen wonderen, maar ervan uit gaande dat die hoeven op den duur wel goed komen, en met wat training moet er gewoon wat leuks uitkomen volgens mij.
Het is gewoon een super lekker ding, en oh zo braaf en lief