Hoe gaat het met jullie? En met jullie paardjes???
Hopelijk kennen jullie me nog. Ik ben het Roos, ik verzorgde die onwijs leuke, langmanige fjord: KANJER

Er staat verzorgde omdat ik hem vanaf begin juli niet meer verzorg. Na 6 jaar heb ik besloten om te stoppen. Kanjer ging verhuizen naar een nieuwe pensionstal. Het was een heel erg moeilijke keuze, omdat ik echt zielsveel van Kanjer hou, maar het leek mij toch het beste.
Een eigen paard is altijd mijn grote droom geweest en ik heb er heel goed en serieus over nagedacht en er met veel mensen over gepraat. Ik heb besloten om nu de stap te zetten.
Paardrijden is het allerbelangrijkste voor mij en ik heb er alles voor over. Ik weet dat ik het kan, de verantwoordelijkheid kan en wil nemen en dat ik er de middelen voor heb (qua geld enzo). Ik ben verantwoordelijk genoeg en heb er ook tijd voor. Mijn moeder, die ook op paardrijden zit, gaat samen met mij ons paard/ pony verzorgen.
Mijn paardje wil ik dan bij stal Staal zetten (de stal waar Kanjer eerst stond en waar ik dus al 6 jaar kom). Ik kan erg goed opschieten met de boer van die stal en het is een super gezellige stal. Er staan leuke mensen, lieve paarden, mooie binnenbak, weidegang, ruime stallen enz.
Maar wat ik eigenlijk aan jullie wilde vragen is: hebben jullie nog tips bij het kopen van een eigen paard? Ik heb Heike haar tips van welscob.nl iig al uitgeprint. Erg goeie tips overigens! Ik wil graag een connemara of een fjord. Hebben jullie voorkeuren en zoja, waarom? Ik wil alleen recreatief gaan rijden, gewoon lekker naar buiten. Ik heb de cursus van terra-natura gevolgd (kennen jullie die?, erg goed!!!) "Communiceren met paarden" en op basis van deze cursus wil ik met mijn paard omgaan. Ik weet alleen nog niet of ik een ruin of een merrie wil (zijn daar nou echt voor en nadelen aan of is dat persoonlijk?) Zelf vind ik ruinen leuker.
Iig bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie nog een paar nuttige tips voor me hebben

Groetjes! Roos