Welke club/rijvereniging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Welke club/rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 17:40

Hallo,

Ik ga binnenkort bij een club/rijvereniging.. om na een tijdje officieel te starten. Haha!
Nu ga ik zobiezo wat informatie opvragen bij de 2 verenigingen maar als jullie alvast wat info kunnen geven ook altijd goed natuurlijk, kan mij weer een telefoontje/mailtje schelen Knipoog

Maar de eigenaresse van het paardje wil graag dat ik bij
- De Lourenshoeve
- De Eschruiters
een van bovenstaande 2 ga..

Ze heeft zelf bij de Lourenshoeve gereden met haar paard (ik rijd op haar E-pony) en dat beviel haar erg goed. Ze vond dat je er super les kreeg en echt van hoe je nou je benen moet gebruiken, je handen, je zit etc. en dat is voor mij en Kannet wel erg handig ((Kannet is on-ervaren 3 jaar, zins dit jaar(mei) onder het zadel en ik heb 6 jaar manege-ervaring en dan wel verzorgpony's gehad enzo maar echt les niet ((ja nu wel van de eigenaresse)))) alleen is helaas de Lourenshoeve wel een eindje rijden ((licht eraan welke route je neemt, maar ong. 13 - 17 km))

De Eschruiters is echter dichterbij, maar is echt springen (wil wel keertje aan een spring concour mee doen maar er echt ver in gaan nee.. wil meer dressuur kant op, kannet kan volgens de eigenaresse (altans dat denkt zij) allebei wel dus dat is mooi makkelijk) Het is niet meer als 3 km rijden, dus wel lekker dichtbij.

Van de Lourenshoeve en de Eschruiters hoor ik allebei erg positieve dingen, dus dat maakt het wel extra positief maar ook lastiger Tong uitsteken Morgen ga ik even bij de opendag van de Lourenshoeve kijken, en ga een keer kijken als er les is hoe die lessen er worden gegeven (zowel bij de eschruiters als de lourenshoeve)

Maar dus nu mijn vraag welke raden jullie aan?
Dus welke keuze hadden jullie gemaakt als je dit zo leest? En er graag een reden bij.. Lachen

Alvast bedankt,

Groetjes

Marijkjuh

Re: Welke club/rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:44

Ik zou voor de eerste gaan, aangezien je paardje nog zo jong is en toch eerst het dressuur een beetje onder de knie moet hebben voordat je met springen kan beginnen en hij/zij nog maar 3 is. Bovendien zeg je zelf meer de dressuurkant op te willen. Dus lijkt mij de eerste rijvereniging geschikter

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:21

Oké bedankt. Tja ik rijd hem zelf vanaf 6 mei, en zins 2 mei is tie onder het zadel. Heb wel regelmatig les van de eigenaresse (vanaf het begin al wel) maar ze vind het nu tijd worden dat ie echt dingen gaat leren enzo en wordt het dus ook tijd dat we les krijgen van een gediplomeerde instructeur. Aangezien er in de toekomst ook wedstrijden zullen komen is natuurlijk het makkelijkste om gelijk bij een rij-vereniging te gaan.

Ik snap wat je bedoelt, ik neem gewoon elk advies van de bokkers mee in mijn beslissing Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 10:42

Nog meer mensen?
Of moet ie toch ergens anders staan?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:47

Jij zegt dat de eschruiters meer springen is, maar dat is niet zo hoor.
Vooral omdat jij een jong paard hebt kun je niet meteen volop gaan springen en (op de site staat het ook) daar kan ook van worden afgeweken in overleg Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:31

Ja, het is zo dat een les uur normaal ene helft springen is andere helft dressuur Knipoog Máár wat ik veel hoor van mensen die er rijden is dat ze toch wel meer springen. Er wordt in overleg met de mensen in die les en instructeur gegaan hoe de les ingedeeld wordt. Als nou meerendeel zegt springen ga je automatisch al meer springen dan dressuur.. Knipoog Maar met Kannet kan gewoon nog niet gesprongen worden, is tie nog te jong voor Lachen Hij is nog volop in de groei etc. Heel af en toe keer een laag hindernisje kan best, maar meer ook niet. En tja ik ga gewoon even naar beide toe bellen en even info vragen etc. en dan bij de les kijken ((samen met eigenaresse van Kannet)) waar ik dan evt. in kom.. Knipoog

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:47

Ja, maar als jij een 3 jarig paard rijd, moeten ze daar echt wel rekening mee houden hoor Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:37

-> PP

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 19:02

Het lijkt mij dan eerder dat het bij EA-Diensten komt te staan Verward Snap hier helemaal niks meer van Nagelbijten / Gniffelen De ene mod zegt: WD-Vragen, de ander EA-Diensten, weer een ander zegt PP Sigaar

Maar goed, ik ga morgen-avond als het goed is even bij de Eschruiters kijken naar hoe de lessen daar worden gegeven..

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:27

ik zou naar de lourenshoeve gaan ,eschruiters heb ik geen ervaring mee! maar lourenshoeve heb ik zelf gerede en veel geleerd echt een aanrader en er wordt super les gegeven Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:17

Ga naar die rijclub waar jij je het beste voelt. Toen ik clublessen ging volgen heb ik als eerste gekeken naar het niveau en prestatie`s van de instructie, toen de groepen en de accomodatie. En of ik me er thuis voelde ja of de nee...vooral dat laatste is even belangrijk als de rest.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 21:30

Ik heb dinsdag nou me eerste proef les bij de Eschruiters ben zo benieuwd Haha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 06:11

Hangt er ook aan hoe duur het is? Lachen