Aangezien ik Jur en Razinda nog moest rijden en al een hele dag druk was geweest met de wedstrijd, leek het me een leuk idee om samen met Maarten een buitenritje te maken. Op zich wel spannend, want dit was de 2de keer dat ik weer op Razinda ging, nadat ze een maand niet heeft gelopen ivm de operatie. En Jur kan ook nog weleens lastig zijn, maar ik had er toch wel een goed gevoel over dus we gingen de gok nemen.
Ik kon het Maarten niet aandoen om Jur op te zadelen met het homosjabrakje (lichtblauw met een donkerblauw randje) dus mocht hij een stoer zwart sjabrak met zilveren randje.

We reden weg en Jur was behoorlijk fris, en Razinda ook. We gingen een weg in waar Jur altijd gaat staken maar het leek net alsof ze wist dat Razinda er bij was, en zich moest gedragen. Beide meiden waren druk aan het snuiven van frissigheid maar stapten lekker door. Razinda ging zelfs voorop lopen. Toen we na een tijdje op een weg kwamen met brede bermen, zijn we gaan draven. Razinda zag veulens in een wei staan en die nek ging omhoog en de kop erop. Dan heb je echt niets meer voor je als je Cres gewend ben, de laatste maand heb ik natuurlijk veel op Cres gereden.
Maar we gingen lekker voorwaarts in draf in de berm en Jur gedroeg zich echt geweldig (die wil nog wel eens druk worden). Het viel me wel op dat Maarten erg rechtop zat! }>
Op de terugweg ging Razin een beetje dreinen, ze wilde nog helemaal niet terug en we zwalkten ook van links naar rechts over de weg heen.

Jur keek niet op of om en stapte keurig door. Even later kwamen we voorbij een huis met een heleboel honden, waaronder 2 herder puppies. Die probeerden stoer tegen ons te blaffen, en Razinda stopte ineens, draaide zich een kwartslag en ging de hondjes aan staan staren!

De meiden hadden zich echt super gedragen. Fijne laatste dag voor mijn vakantie. Wedstrijd goed gegaan, en dan nog een lekkere buitenrit als afsluiting!