wat ik me afvraag over de wedstrijden ik aken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_Ivan

wat ik me afvraag over de wedstrijden ik aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:39

bij de spring ruiters zie je soms echt de meest rare taferelen op de paarden zitten. tzal wel nodig zijn Clown

maargoed sommige ruiters zie je springen met stang en trens Ach gut Ach gut

hoort dat niet thuis in de dressuur?!?!

graag jullie mening cq. uitleg

chantal

Lielle

Re: wat ik me afvraag over de wedstrijden ik aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:14

WD-V -> YRT

maxx_whiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:56

Het hoort in de dressuur thuis, maar sommige paarden lopen ook heel hoog in de dressuur en in het springen Lachen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:57

Ik weet niet, het zal vast wel nodig zijn ofzo.
Die mensen weten heus wel wat goed voor hun paarden is, op dat niveau, lijkt mij tenminste. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:59

een stang en trens is een optoming die gebruikt wordt in de dressuur om verfijndere hulpen te geven en meer verzameling te creeren.

In het springen wordt het eerder gebruikt voor meer controle, maar meestal gaat het dan niet om een stang en trens (kan wel) dat dus uit twee bitten bestaat maar om een pelham (1 bit) of allerhande varianten erop.

En de reden dat die bitten nodig zijn (niet bij ieder paard) is omdat ze vaak bloedfanatiek zijn in het parcours en te gretig willen springen. Het is best fijn dat je bij een driesprong van 1.60 met controle passend bij de hindernis weet te komen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:03

ik zat het ook te kijken en het zijn meestal pelhams die ik voorbij zag komen. Ik vindt het ook beter als ze gewoon zonder al die dingen het paard onder controle kunnen houden maar het is gewoon voor de makkelijkheid het paard terug te kunnen nemen

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 14:37

ja maarja sommige zijn echt heethoofden ik snap het wel maarja... ik vroeg het me af... maar ik geloof dat ik het nu wel snap... mar ik zou denk ik toch eerder voor een pelham kiezen.... maarja. ze zullen zeker wel weten wat ze doen daar twijfel ik niet aan!!