geen wonder dat friese merrie-veulens zo duur zijn.

Maaike heeft dus een merrieveulen (Geeske fan de Warren), zoals Honeybee al met PRACHTIGE FOTOOS heeft laten zien (thnx).
Vanmorgen heeft de veearts de merrie een infuus gegeven omdat de nageboorte niet kwam. Gelukkig was na een half uur de "haam"er wel af, dus hoefde ze niet gepeld te worden. Het veulen kreeg haar veulenspuit.
Omdat het de hele dag miezerde zijn moeder en dochter binnen gebleven.
Vanmiddag was Honey hier even, en we zagen het veulen rollen. Dat viel ons op,want dat hadden we nog nooit bij zo'n jong veulen gezien. We vonden het ook nog schattig (dom-dom-dom). Maar later bleek dat het veulen koliek had, verootrzaakt doordat ze haar poep niet kwijt kon. Ik heb gelijk de veearts gebeld, en het kleintje ging te keer!!!!Zielig!!!Ze lag te rollen van de pijn, en kreunde en stond niet meer op. De v.a. gaf haar pijnstillers en een klisma. Nu is ze rustig,en moeten we haar in de gaten houden, ook vannacht. Ik ben wel geschrokken, en heb al drie peuken op.
Waarschijnlijk is de melk van de merrie ERG vet. Maaike moet dus van de brok af. Vorig jaar hebben we met Doutzen ook problemen gehad (diarrhee na longontsteking) waar we later ook hebben geconstateerd dat Maaike's melk wel erg vet en voedzaam is.
Zal ik haar melken??Het lijkt wel een koe!

Ik hoop dat Geeske nu opknapt, stop met dit verslag ,want ik ga kijken bij mijn paardjes.