Hoe kan ik paard zo snel mogelijk kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Hoe kan ik paard zo snel mogelijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:14

tot vorig jaar dacht ik dat ik nooit een eigen paard zo kopen/krijgen dus reed bij de gedachten dat ik altijd op een manege zou blijven rijden. aan meer had ik nog geen behoefte. tot vorig jaar. ik ging op kamp bij hippago in drente. en reed daar op pompadour ( merrie, 11 jaar en 1.75) ik vond haar geweldig en wou haar heel graag kopen. ik aan het sparen geslagen en toen ging het mis. ik kreeg te horen dat ze 16 was en ik wil met haar dressuur in dus ik dacht ik koop der niet en kocht van haar geld een laptop Verdrietig toen ik met eigenaaresse sprak bleek dit een leugen en jawel daar gingen de 900 euro diek al gespaard had Huilen Huilen dus maar weer over nieuw beginnen.

dit jaar ging ik op kamp bij psc lichtenvoorde en reed daar op daysterr geweldige pony van 22 waar ik weet op heb geleerd. ik was nog nooit zo vrolijk geweest en wilde echt nie weg daar. thuis verveelde ik me enorm en wist niet wat ik moest doen ( reed daar 2x per dag). ik wou graag naar drente en begon van alles te verzinnen om haar zo snel mogelijk te kunnen kopen. Ik kon niet veel extra werken bij mijn baas dus dat schoot niet echt op Slapen ik voel me echt eenzaam zonder pompadour en wil der heel snel hebben.
ik mag soms huis schoonmaken voor 25 euro. ik zit eraan te denken om een 2e baan te zoeken voor de zondag.

help wat moet ik doen om haar zo snel mogelijk te kunne kopen? en hoe kan ik kan ik snel veel geld verdienen?

[img]C:\Documents and Settings\lisanne schaap\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\pompadour[/img]
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 25-08-06 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

Djesseka

Re: Help ik weet het nie meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:17

Heb je er wel aan gedacht dat je een paard niet alleen moet kopen, maar ook moet onderhouden? Een paard hebben kost heel veel geld en tijd en ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou er eerst eens een goed gesprek met je ouders over hebben.

Bovendien, waarom MOET je persée een paard hebben? Kun je geen verzorgpaardje zoeken of een paardje leasen of dubbel lessen op de manege?

Nou, in elk geval succes ermee!

[Edit: Dit hoort niet bij MW, ik TeM even.]

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:20

ik vind het allemaal niet zo slim. Pony's en paarden op een ruiterkamp zijn vaak allemaal erg lief en omdat je er een week intensief mee omgaat, raak je je hart snel aan zo'n dier kwijt.
Het zijn echter wel vaak dieren die veel lopen, die een hoop geruk en gepluk te voorduren krijgen en ga zo maar door.
Je geeft zelf al aan dat je de dressuur in wilt en daarom niet een ouder paard wilt. Waarom koop je wel een paard wat deze mogelijkheden waarschijnlijk niet heeft, maar relatief jong is? Een wat meer doorgetraind paard (en dus wat ouder), kan je een hoop plezier en leerzame momenten schenken.
Waarom ga je niet op zoek naar een leasepaard? Als je nu al moet sparen voor de aanschaf, hoe wil je dan in godsnaam het paard onderhouden?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:25

hier in de buurt zijn niet veel verzorgpaarden te vinden en op de is het wel leuk hoor maar ik wil op wedstrijd enzo. aan de verzorging heb ik zeker ook gedacht.

wat jij zegt over ponykamp paarden heb je gelijk in. maar pompadour heeft Z gelopen dus daar kan ik zeker wel verder mee Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:32

liesJ schreef:
hier in de buurt zijn niet veel verzorgpaarden te vinden en op de is het wel leuk hoor maar ik wil op wedstrijd enzo. aan de verzorging heb ik zeker ook gedacht.

wat jij zegt over ponykamp paarden heb je gelijk in. maar pompadour heeft Z gelopen dus daar kan ik zeker wel verder mee Haha!

Heeft Z gelopen.. Daarna ging ze waarschijnlijk de ponykampen in en ik kan je vertellen dat het ontzettend moeilijk is om een ponykamppaardje of manegepaardje weer in de wedstrijden te krijgen. Die paarden hebben jarenlang mogen doen wat ze zelf wilden, als ze maar hun rondjes liepen en zo de kinderen blij maakten. Vaak zijn ze niet meer in staat om een leven als sportpaard te leven.

Maar goed, dat is mijn ervaring, het zou leuk zijn als het bij Pompadour wel lukte.

Hoe zit het met onderhoud? Kun je dat betalen? Zeker als je sportpaard van haar wilt maken, is het verstandig stalling te hebben en niet alleen een weiland. Stalling is vaak behoorlijk prijzig. Heb je het er al eens met je ouders over gehad?

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:36

Wil je haar alleen omdat ze Z heeft gelopen?
Ik zou als ik jou was een gesprek met je ouders aangaan, en misschien een jonger paardje kopen! Die kan je zelf misschien wel verder rijden, dat is ook leuk! En je hebt er langer plezier van.
En inderdaad, hoe wil je je paardje gaan onderhouden? Daar moet je ook bij nadenken hè! Een paard heeft meer nodig dan alleen water en gras!
Succes!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:41

Ik sluit me aan bij de rest, met alleen een paard kopen ben je er nog laaange niet....
denk alleen al eens aan stalling, waar zet je hem neer? Heb je zelf tijd genoeg om de stal enz. uit te mesten, elke dag er heen te gaan om te rijden? Dan krijg je nog de extra dingen, zoals wormspuiten, evt. inentingen, hoefsmid en niet te vergeten, onverwachtse dierenartskosten!! En die kunnen heel hoog worden, geloof mij!

Wat ik vroeger heb gedaan, en wat jij misschien het beste ook kan doen is: Heel veel sparen, ik had geloof ik een paar duizend gulden (toen die tijd) en heb toen mijn paard gekocht, maar geef niet al je spaargeld daar aan uit, bewaar ook wat reserve geld voor evt. dierenarts kosten. En het verstandigste is dat je pas een paard koopt als je een vaste baan hebt! ( ik weet trouwens niet of je het zelf moet betalen??)

En hou er ook rekening mee, dat als je je eigen paard/pony hebt, dat je dan sommige dingen moet laten, je kan dan vast niet meer elke week naar de bioscoop, elke avond wat met je vriendinnen afstpreken, lekker winkelen... Denk hier ook goed over na!

Verder wens ik je succes ermee!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:49

ik heb het hier heel vaak over met mijn ouders. de stallig is 75 euro per maand. er zit een weiland bij en bak, paddock en longeercirkel. je moet wel zelf 1x per dag voeren en zelf mesten maar dat vind ik niet erg. deze stalling betaal ik zelf. de dierenarts en inentingen betalen mijn ouders. en de hoefsmid en tandarts betalen we samen.

pompadour wil ik niet omdat ze Z liep. dit is leuk meegenomen maar ik kan zelf geen z dus dat maakt nie heel veel uit. ik wil haar omdat ze echt ontzettend lief is en knuffelerig. ook kan ik op haar erg ontspanndend rijden (heb ik niet met veel paarden) en ik leer een hoop van haar. tis echt mijn droompaardje

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:52

DianneF schreef:
En hou er ook rekening mee, dat als je je eigen paard/pony hebt, dat je dan sommige dingen moet laten, je kan dan vast niet meer elke week naar de bioscoop, elke avond wat met je vriendinnen afstpreken, lekker winkelen... Denk hier ook goed over na!

veel vriendinnen heb ik niet, en ga bijnna nooit uit of bios of shoppen. ik koop alles in 1 keer en dan benk klaar voor 3 maanden ofzo. dus dat is geen probleem

veel sparen benk nu mee bezig Bloos zit er aan te denken nog een baantje erbij te nemen op zondag zit me dan toch te vervelen thuis kan ik net zo goed nog een dagje werken
wat zou jij doen?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:56

Heb je wel na gedacht bij de verzerkering da stallingskosten, wat als het paardje nu geopereert moet worden en dan kost 1500 euro

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 13:07

oke ik weet da een paard veel geld kost maar dat komt allemaal wel goed. ik wil graag tips over hoe ik zo snel mogelijk aan geld kan komen. dus iemand tips.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:26

idd niet echt slim bezig. Eerst je geldzaken op orde hebben, voor je een paard koopt. Anders kom je niet ver Lachen

liesJ

Re: Hoe kan ik paard zo snel mogelijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 21:23

@ loez: als je goed leest zie je dat ik mijn bankzaken voor de vorzorging makkelijk van mijn salaris kan betalen . allee moet eerst het paard bij elkaar zien te sparen daarv oor vroeg ik hier tips niet om te horen dat het veel geld kost dat weet ik allang

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:20

haaaaay Lieszo Lachen
tsja ik heb eigenlijk ook niet zoveel ideeën, anders had ik het allang gezegt tegen je Tong uitsteken
nou als ik nog eens een idee krijg hoor je het meteen hoor

xxx suus

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:28

hey,

je kunt bij de Bijenkorf gaan werken op zondag, verdient 2x zo dubbel als op een normale dag, je krijgt dus dubbel uitbetaald.
Ze zoeken ook weer mensen voor de DDD dagen, gewoon doen is harstikke gezellig
Me moeder werkt in amsterdam in de Bijenkorf op de lingerie afdeling en ze werkt 2x per week, woendag en zondag en verdient 700euro per maand. Op zondag krijgt ze 23euro per uur!!!

Groetjes Madeleine

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 17:36

madeleine bedankt voor de tip ga gelijk op inet kijken of ze ook mensen in rotterdam zoeken je hoort het nog wel:P

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:42

Je kan ook de Telegraaf gaan lopen, verdiend ook lekker veel.

Maar ik hoop dat je alles goed op papier hebt staan, en alles goed voor elkaar hebt voor je je paardje koopt.

Iig veel sucses, maar denk er goed over na, want het is niet niks Knipoog