Er staat hier een oude pony van rond de 22. Nu staan er hier wel meerdere oudere paarden en pony´s die nog dagelijks gereden worden en er supergoed uitzien voor hun leeftijd. Mooi glanzend, vrolijk en nog altijd energierijk (in zekere mate). Maar die pony ziet er gewoon niet uit. Had van de winter een plukkige vacht, en verhaarde maar niet. Nu is ze geschoren, zo´n 2 maanden geleden, maar ziet er nog precies hetzelfde uit, de vacht is geen mm meer gegroeit.. Het amre beestje heeft een ontzettend opgezwollen buik van de wormen, en gaat ongeveer 1 x in het half jaar naar de smid. Veel te weinig als je de hoeven ziet. Het is gewoon een zielig beestje. Ze loopt ook nog eens superkreupel, mede door de slchte hoeven en slijtage.
Maar, deze pony wordt verhuurd! Wat ik sowieso al belachelijk vind. Ze vragen hier 175 gulden voor, belachelijk gewoon. Het meisje doet geen vlieg kwaad, is superbezorgt en stapt dagelijks (inmiddels al wekenlang) met haar omdat ze dus kreupel is. De eigenaresse vindt dit echter onzin, en nou stapte ze er eergister op, op een halstertje en zonder zadel, om wel even te gaan springen!!

Praten helpt niet, het meisje wil absoluut niet stoppen (ze is 10, houdt van het beestje en dit is dus begrijpelijk), en die eigenaresse belooft elke keer weer verbetering, maar doet niks. Als ze nou maar eens begon bij een wormenspuit, hoefsmid en dierenarts! Waarom krijgt dit paardje geen pesioen, ze is duidelijk op. Maar, wat kunnen wij hier aan doen? Gister al een hele ruzie, maar ook dat helpt niks. Dierenbescherming inschakelen? De staleigenaresse wil er ook niks aan doen (`het is haar paard´, ´ik zeg gewoon niks´), en alleen dat is al een reden naar een andere stal te vertrekken, voor mij.
Alle tips zijn welkom, misschien een actiecomité

Groetjes