Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lielle schreef:als je paard als geregistreerd is bij de KNHS kun je niet zomaar de naam veranderen, dat kost een aanzienlijk bedrag.
verplaatst naar YRT

TS schreef:In het verleden is ze gestart (door de vorige eigenaar) onder de naam Kiki, dit is gewoon haar roepnaam.
Citaat:HOOFDSTUK 11 - REGISTRATIE VAN PAARDEN Artikel 11 - Voorwaarden
1. De voorwaarden, waaraan moet worden voldaan om een paard te registreren bij de KNHS, zijn opgenomen in het Reglement Identificatie & Registratie.
2. Een paard mag slechts onder één naam bij de KNHS geregistreerd staan, ook al worden met dit paard meerdere combinaties/spannen gevormd. Het toekennen van de naam ‘Olympic’ als naam of onderdeel van de naam van een paard is voorbehouden aan het Federatiebestuur.
Niet om de naam! 
Romykiki schreef:@julia_romeo: Ben ik ook wel benieuwd naar, want mijn paard is in het verleden Kiki genoemd dan op concours, maar ik moet niet zeggen dat ik dat zie zitten
) maar zijn eigen naam vind ik tog sjieker..dus leuker
) en ik heb hier nooit meer iets van gehoord dat het niet mag of zo en ook nooit iets hoeven betalen.
... dus ik hoop dat het wel kan (zal wel toch) ... Denk dat er dan binnenkort op een aant. startlijsten Karona zal verschijnen
Ze heet op papier nureina, ze heeft haar hele leven deze naam al gedragen en hopelijk doet ze dat nog 15 jaar
Nureina komt van de REINA stam dus in de naam moet sowieso reina in blijven staan en een leuke naam bedenken met reina...krijg je helemaal van die rare namen
. Op je startkaart komen sowiso de stamboeknaam én de wedstrijdnaam te staan. Je mag elk paard dus noemen zoals je wil voor de wedstrijden. Als je de naam die op het papier of in het paspoort staat wil laten veranderen, dán moet je betalen. Maar waarom zou je zoiets veranderen? Op stal noem je je paard toch lekker zoals je wilt.