Wedstrijdnaam?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Wedstrijdnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:21

Ik wil graag wedstrijden gaan starten met mijn paard,
ze heet op papier 'Karonia'.
In het verleden is ze gestart (door de vorige eigenaar) onder de naam Kiki, dit is gewoon haar roepnaam.
Maar ik vind Kiki zo kinderachtig klinken voor op wedstrijden
en Karonia zo.... zo... tsja, dat klinkt zo ouderwets ofzo.
Haar vader is El Corona.
Dus ik zit eigenlijk te denken om het Karonia er wel een beetje in te houden, maar dan Karona of El Karona/El Karonia(van El Corona) bijvoorbeeld.
wat zouden jullie doen?

-Kiki
-Karonia
-Karona
-El Karona
-El Karonia

Sorry als het verkeerd staat....

jari

Re: Wedstrijdnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:31

ik zou kiki el karonia doen maarja dat is mijn smaak

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:22

als je paard als geregistreerd is bij de KNHS kun je niet zomaar de naam veranderen, dat kost een aanzienlijk bedrag.

verplaatst naar YRT

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:24

Lielle schreef:
als je paard als geregistreerd is bij de KNHS kun je niet zomaar de naam veranderen, dat kost een aanzienlijk bedrag.

verplaatst naar YRT

Ze bedoeld toch alleen op wedstrijd? Dan mag je toch gewoon een wedstrijdnaam invullen? Knipoog

ik heb het ook hoor, nadat ik mijn paspoort aangevraagd had kwam ik erachter hoe ze echt heette. Zo laat ik haar noemen op wedstrijd! Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:54

TS schreef:
In het verleden is ze gestart (door de vorige eigenaar) onder de naam Kiki, dit is gewoon haar roepnaam.

dat is dus iets anders dan een andere naam gebruiken dan in het paspoort staat.

Algemeen reglement KNHS

Citaat:
HOOFDSTUK 11 - REGISTRATIE VAN PAARDEN Artikel 11 - Voorwaarden
1. De voorwaarden, waaraan moet worden voldaan om een paard te registreren bij de KNHS, zijn opgenomen in het Reglement Identificatie & Registratie.
2. Een paard mag slechts onder één naam bij de KNHS geregistreerd staan, ook al worden met dit paard meerdere combinaties/spannen gevormd. Het toekennen van de naam ‘Olympic’ als naam of onderdeel van de naam van een paard is voorbehouden aan het Federatiebestuur.

er is ook een nieuwsbericht over geweest, dat zoek ik nog.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:05

[quote="tarievenlijst 2006" ]Registratiegelden:
Paarden 20,80
Pony’s 14,75
Personen 2,90
Naamswijziging paard (bestaande combinatie) 74,50
Naamswijziging pony (bestaande combinatie) 29,15
[/quote]

maar dat is wel dubbelzinnig. Maar volgens mij moet je bij het aanvragen van een startkaart ook het registratienummer van het paard meegeven, en als dit paard al eerder gestart is heeft hij dus al een wedstrijdnaam.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:38

Ik vind al die wedstrijdnamen altijd helemaal niks. Mijn paard heet Oscar, en of 'ie nou thuis in de stal staat of op wedstrijd loopt, het blijft gewoon Oscar hoor. Tong uitsteken

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:43

Waarom een wedstrijdnaam?
Maakt het uit hoe je paard heet, al heettie Keesie, het gaat erom hoe je eruit zie op die wedstrijd en hoe het paard loopt etc. Knipoog Niet om de naam!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:46

Ben ik het niet mee eens. Ik wil het graag doen, omdat mijn paard altijd Sempre Seat heeft geheten, en ik dat gewoon leuk vind als ze nog eens herkent wordt. Lachen
Als ik haar gewoon Evita laat noemen kent niemand haar sowieso niet.

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:49

El Karonia ! Zit er toch iets chiques in maar ook haar eigen naam!

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:49

Mijn nieuwe paard heet op papier Noboy en d'r wedstrijdnaam bij de vorige eigenaar was Ninja.. Als ik aan de naam Ninja denk, denk ik meteen aan zo'n tekenfilmpje Tong uitsteken
Ik heb d'r nu Nouvelle genoemd.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:29

Mijn pony heet eigenlijk Aaldonk's Romanov.. Maar op wedstrijden (door een fout van de club) heeft ie dan zijn roepnaam Romeo. Volgend jaar ga ik bij en andere club.. Moet die naam dan persee Romeo blijven? of mag die dan ook Aaldonk''s Romanov heten ..? hoop dat het mag Tong uitsteken

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 07:56

@julia_romeo: Ben ik ook wel benieuwd naar, want mijn paard is in het verleden Kiki genoemd dan op concours, maar ik moet niet zeggen dat ik dat zie zitten Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:58

Romykiki schreef:
@julia_romeo: Ben ik ook wel benieuwd naar, want mijn paard is in het verleden Kiki genoemd dan op concours, maar ik moet niet zeggen dat ik dat zie zitten Haha!

Haha dat snap ik wel. Ik vind Romeo ook wel leuk (Dan heb je Julia en Romeo Tong uitsteken ) maar zijn eigen naam vind ik tog sjieker..dus leuker Knipoog

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:10

Mijn paard heet op papier Jumper en is in het verleden ook onder die naam gestart. Toen ik 4 jaar geleden mijn startkaart aanvroeg heb ik gewoon als wedstrijdnaam Jolly Jumper opgegeven (mijn kids zijn Lucky Luke fan, en ik houd wel van een paard met humor...Haha! ) en ik heb hier nooit meer iets van gehoord dat het niet mag of zo en ook nooit iets hoeven betalen.
En van mijn merrie wist ik de naam niet eens toen ik haar kocht dus heb ik zelf iets verzonnen voor op wedstrijd (wel anders dan thuis), ze heet nu Let's Dance en thuis noemen we haar Lexie. Maar achteraf hoorde ik van de fokker dat ze Lucie heet... (staat dus niet op het papier)

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:12

Ooh mooizo Haha! ... dus ik hoop dat het wel kan (zal wel toch) ... Denk dat er dan binnenkort op een aant. startlijsten Karona zal verschijnen Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:19

Ik doe niet aan wedstrijd namen Clown Ze heet op papier nureina, ze heeft haar hele leven deze naam al gedragen en hopelijk doet ze dat nog 15 jaar Haha! Nureina komt van de REINA stam dus in de naam moet sowieso reina in blijven staan en een leuke naam bedenken met reina...krijg je helemaal van die rare namen Tong uitsteken

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 09:24

jah, ik heb wel ONIA in de moederlijn.... toch maar Karonia doen dan...?
Qua dat, wil ik karonia houden, maar aande andere kant vind ik Karona leuker, haha:+

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:32

Ik vind de naam nureina heel goed bij haarzelf passen. Niet dat ik de naam echt leuk vind maar je zult niet snel een ander paard zien met dezelfde naam. Wat maakt het uit wat voor wedstrijd naam je paard heeft? het gaat toch om hoe je rijd en hoe je je zelf presenteerd niet wat jou/zijn naam is dat zou die jury echt niks uitmaken hoor...

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:34

El Karona Knipoog

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:56

Ik vind Kiki El Karonia wel leuk. Mijn paard zijn roepnaam is Blits maar eigenlijk heet ie SS Blitz. Die naam ga ik ook op wedstrijden gebruiken.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:59

Mijn paard is een ruin en hij draagt op papier de meisjesnaam Amber. Als je een startkaart aanvraagt moet je gewoon aangeven dat je een andere wedstrijdnaam wilt die verschilt met de naam op papier. Dat heb ik ook gedaan, want ik vond Amber helemaal niks. Dan denkt iedereen dat ik met een merrie start. Haha! . Op je startkaart komen sowiso de stamboeknaam én de wedstrijdnaam te staan. Je mag elk paard dus noemen zoals je wil voor de wedstrijden. Als je de naam die op het papier of in het paspoort staat wil laten veranderen, dán moet je betalen. Maar waarom zou je zoiets veranderen? Op stal noem je je paard toch lekker zoals je wilt.

Ik vind voor jou paard de naam Karonia wel heel erg mooi. Ik zou het gewoon zo laten. Voor wedstrijden kun je ook een letter achter de naam plakken. Mijn paard heet bijvoorbeeld Amber, maar op wedstrijd heet hij Allegro B.

Veel succes met het verzinnen van de naam.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 21:02

Dankje, denk idd dat ik haar naam aanhoud die in de papieren staat. Karonia, omdat de moederlijn er dan in blijft zeg maar *LOL*