Aar is een ijzer kwijt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Aar is een ijzer kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 20:25

Arie is 1 van zijn 4 schoentjes kwijt, linksvoor. Gister kwam ik erachter Scheve mond
Waarschijnlijk is hij hem kwijt geraakt tijdens het buitenrijden. Maar het ijzer zat gewoon nog goed vast dus dat snap ik niet zo goed.
Nou komt maandag de smid bij een vriendin en dan kan Arie ook wel mee. Maar kan ik tot die tijd rijden of gaat dat niet? en dan slaan ze er waarschijnlijk een nieuw ijzer onder, maar dat ijzer is dan toch minder afgesleten en dus ook hoger. Dat loopt dan toch harstikke ongelijk?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:56

Onze hoefsmid heeft ook oudere ijzers in vooraad die al wat afgesleten zijn voor dit soort gevallen.
Over rijden, als hij niet onregelmatig loopt kun je volgens mij wel over zachte ondergrond lopen, maar absoluut niet over harde ondergrond

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:16

In de bak rijden moet kunnen , gewoon goed in de gaten houden of hij er geen last van heeft.

Marena had er zelfs in de wei al behoorlijk last van...

Lieke wat goed zeg zo'n smid !!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:12

Een tijdje terug was hier een topic over, of over een loszittend ijzer?? Ben ik even kwijt, gewoon even zoeken met de zoekfunctie, kom je er vanzelf wel. Ikzelf rijd niet met een 3 ijzers, dan maar stilstaan en de wei op. Navy heeft namelijk eggbars, en met een eggbar en een blote voet rijden lijkt me nog minder fijn dan een gewoon ijzer..

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:28

NaVy! schreef:
Een tijdje terug was hier een topic over, of over een loszittend ijzer?? Ben ik even kwijt, gewoon even zoeken met de zoekfunctie, kom je er vanzelf wel. Ikzelf rijd niet met een 3 ijzers, dan maar stilstaan en de wei op. Navy heeft namelijk eggbars, en met een eggbar en een blote voet rijden lijkt me nog minder fijn dan een gewoon ijzer..


Dat is inderdaad waar Jamaica heeft 2 weken met 1 eggbar gestaan de andere was eraf gegaan in het land! Daar gaan ze echt heel beroerd van lopen! Je hebt natuurlijk een hoogteverschil van bijna 2 cm dus dat wilt wel!