Vanmorgen had ik ze buitengezet en ik kwam om half 2 weer aan om te voeren etc. en ik loop naar de bak, en zie Pompidou toch rillen op haar benen!
Ze stond echt te schudden van de kou!
Terwijl ze toch al een hele tijd zonder deken staat, en ook veel dag én nacht buiten is geweest.
Het is gewoon echt koud! Die regen, die wind en die lage temperatuur!
Ik schrok wel hoor, arm wijffie.
Heb ze meteen op stal gezet, Pompidou meteen een wollen zweetdeken opgedaan, en even later hield het schudden op. Ze kwam weer op temperatuur, en droogde al wat op.
Mijn nichtje was mee, dus we gingen even met Tamaartje een buitenritje maken.
Toen we terug kwamen, hadden we gevoerd, en heb ik Pompidou haar zomerdeken opgedaan.
Daarna zijn we naar de ruitersportzaak gegaan om een regendeken te halen, zo'n ongevoerde. Kan ik er altijd nog een deken onder leggen.
Heb ik waterdichte garantie op, dus dat zit wel snor.
Die later opgedaan, en ze weer naar buiten gebonjourd.

Ik ga straks weer even heen, kijken of ze het nu wel fijn heeft. De deken zat mooi om haar heen, goed dicht om haar hals, en achter ook goed dicht.
Mooi bewijs dus dat niet alle paarden tegen een stootje kunnen. Die vrouw waar ik mn stallen van huur, loopt altijd te roepen dat ze makkelijk buiten kan blijven, wordt ze hard van...

Hoe ervaren jullie dat met jullie paarden? Met name de Kwpn-er, arabjes en meer van die 'bloedpaardjes'?