We vertrokken met de boot (ik woon op Texel) van 7 uur, dus de wekker stond op 5uur
Toen naar stal, Destiny nog even geborsteld, ingepakt voor op de trailer en ingeladen.
Om half 8 reden we in Den Helder van de boot af, we hadden alle tijd, want ik hoefde pas om 11.54 uur te starten.
Onderweg verliep alles lekker vlot, en om iets over half 10 waren we op bestemming.
Eerst Destiny van de trailer gehaald en even een rondje met haar gelopen, toen ben ik mijn hesje en routekaart op gaan halen.
Op zoek gegaan naar Evelien(pinacolada hier op bokt), die kwam iets later aan als ik.
Daarna Destiny voor laten keuren, alles was goed. Hartslag:32 Ademhaling:20(beetje hoog vond ik) Locomotie:A
Nog even een paar rondjes met Destiny gelopen, en toen maar eens op gaan zadelen.
Om 11.54 uur gingen we van start, net na de start kwamen we een grote plas tegen en Destiny had blijkbaar geen zin in natte voeten, en Sien(paard van Evelien) ook niet, dus zijn we daar tussen de bomen door gereden(wat al wel meer mensen hadden gedaan aan de sporen te zien
)Eerste stuk langs de weg hebben we gestapt en daarna zijn we gaan draven. Gelukkig lag het tempo van de paarden niet zover uit elkaar. De eerste paar kilometer moest ik Destiny wel wat inhouden,maar daarna paste ze zich gelukkig goed aan aan Sien.
Naar mijn idee waren we echt zo bij de p/a, daar was alles weer goed, hartslag:52, dus de paarden wat laten drinken(dwz Destiny want Sien hoefde niet) en weer op weg gegaan.
Op de terugweg kwamen we MoReQuarabs meerdere malen tegen, haar paardje ging alleen vrij snel, Destiny kon het tempo wel bij houden,maar voor Sien werd dit erg lastig, dus zijn Evelien en ik steeds met z'n tweeën verder gereden,maar elke keer kwamen we haar weer tegen
We hebben zelfs nog als rem gefunctioneerd
(nouja Sien vooral, maar gelukkig deed ze niks) op dat laatste smalle pad voordat je het bos uit kwam richting finish. Bij de finish aangekomen was alles weer goed, hartslag:46.Toen weer richting trailer gegaan en even wat laten drinken en eten, het zweet eraf gesponst en even later naar de nakeuring. Ook nu weer was alles goed, hartslag:44, ademhaling: 16, locomotie: A.
Alleen toen kwam het grootste probleem, mevrouw wou met geen mogelijkheid in de trailer
en dat terwijl ze er 's ochtends in 1 keer in ging..Na een tijd gekl**t te hebben en een kopstoot te hebben ontvangen
, heeft mijn vader gevraagd of we de trailer even in de stalgang mochten zetten daar, en toen stond ze er in 1 keer in
Dus toen konden we weer richting huis:)
Ik heb ontzettend lekker gereden, en ben erg trots op mijn paardje, ik vind dat ze het erg netjes heeft gedaan voor de eerste keer, ze vond het ook erg leuk.
Ik geloof dat ik ook besmet ben met het endurance-virus
, dus we gaan volgend jaar zeker weer een keer starten, alleen eerst 'even' het trailerprobleem oplossen.Hier de foto's:
Net uit de trailer, het terrein moet even grondig geïnspecteerd worden

Even een rondje lopen, samen met mijn vriendje Menno

Net opgestapt bij de trailer

En gestart..

Net voor de P/A

En op de terugweg..

En dat was het weer

ook echt super mooie paardjes hoor knap koppie : Fijn dat de rit geslaagd was