Dit verhaal is eergister gebeurd. Zo schreef ik het aan een vriendin dus het is een beetje raar

Mijn moeder wou graag weten hoe het kwam dat nada een kuil voor haar schoft had. Daarom belden we de fokker. Bij de fokker was niets gebeurd, we gingen door dus belde mijn moeder gister de eerste eigenaar van Nanda. S' middags was die man dus niet thuis, dus ze zouden s' avonds wel weer terug bellen. Dat gebeurde dus. Die mensen wouden Nanda graag weer zien naar 5 jaar... want zij hadden hadden haar toen ze een jaarling was gekregen. Dus mijn moeder had het hele verhaal een beetje verteld enzo. En toen vroeg ze waneer die mensen Nanda graag wouden zien. Ze wouden hem meteen de volgende dag wel bekijken. Dus om 1 uur vanmiddag kwamen ze bij ons thuis. Toen zijn we naar Tijnje gereden. Dus daar hebben we haar uit het land gehaald, en eerst hebben hun ff met haar "geknuffeld" zeg maar. En toen gingen we haar borstelen... Dan wil madam niet de stal in. Dus zij meteen van: 'Ja, dat was bij ons ook altijd zo en de kar wou ze ook nooit op.' Nou toen stond madam dus eindelijk in haar box en ik dus wat borstelen en zei maar wat kijken naar mij(ARG ) Nou toen gingen we haar dus opzadelen. Ging weer een beetje moeizaam zoals gewoonlijk. En hun weer van: 'Ja, dat was bij ons ook altijd zo..' En toen Nanda de box uit. Zou ik opstappen. ( Mijn mama had net verteld van ja, ze was een tijdje geleden ook heel vervelend met het opstijgen enzo.. stijgeren enz enz) Begint madam dus te stijgeren Nou, zit ik er eindelijk op, gaan we naar de bak toe. Ik begin een beetje los te stappen. Begint het dus te plensen! (NOG GROTERE ARG ) Dus haar oude berijdster allemaal foto's maken.. Nou ik draven, Nanda moest dus nog los komen en zo. Zegt die oude eigenaar weer: 'Ja, zo ben ik haar eigenlijk gewoon gewend!' Nou dus later Nanda was helemaal losgekomen en ik was helemaal doorweekt maar dat doet er nu niet toe. Ga ik ook wat galloperen enzo. Komt Margot erbij rijden met Jazz. En dus Nanda wou de hele tijd naar Jazz trappen... En later ging Jolanda er dus ook nog even op... En dus die eerst even gewoon rijden, die had 5 jaar niet meer gereden. En dan vertellen ze ook nog dat Jolanda wel wedstrijden had gereden enzo (Springen + Dressuur) En dus later toen ze ff had gereden wou ze ook nog wel ff springen. Maar Margot heeft geen hindernissen dus wij maar van cementtonnen en latjes een hindernis maken. Nou en huppelt zij met Nanda mooi over die hindernis heen... ou, nadat zei dus een beetje gesprongen had enzo, mocht ik hem dus weer uitrijden want anders had ik er (zogenaamd) bijna niet opgezeten. Dus ik er weer op een beetje uitstappen. Nou daarna hebben we haar dus afgezadeld en in de bak gezet.
Nou komt het belangrijkste nog:
- Nanda heeft leverproblemen
- Nanda heeft zonne allergie bij haar witte plekken (bles en witte voetjes) - Nanda heeft bij hun 2 veulens gehad, en het verhaal dat ze die doodtrapte, geen melk gaf is niet waar!
- Ook weten we nu wie de volgende eigenaar werd.
- Dat de kuil in haar hals waarschijnlijk komt door de laatste eigenaar, maar daar kunnen wij geen contact mee zoeken i.v.m dat die man is overleden door een auto ongeluk en die vrouw dus toen nanda heeft verkocht met het laatste strootje erbij. omat ze niks meer van nada wou weten.
En die mensen hebben haar gewoon voor de lol voor de kaar gehad dus..
- Het lidteken op haar achterbeen bij hun is gebeurd
EN HET ALLER BELANGRIJKSTE:
WIJ HADDEN GEEN PAPIER (PASPOORT VOOR EEN PAARD) EN DAT HADDEN HUN NOG EN NU HEBBEN WIJ DAT GEKREGEN!
KusJ
Mirna