Nu hebben we er 2 binnenstallen bij, in totaal:, 2 van 3x3, 2 van +/- 2.8x3.5 en Ozep zijn stal is 3.6 x zowat 4

We hadden al drie luiken naar buiten en daar zijn er nu nog drie bijgekomen (Zep heeft nu dus 2 uitkijkposten

Ook 's avonds is het nu perfect omdat de electricien er een 2-tal dubbele tl bakken bij heeft gemaakt.
Verder hebben we nu ook een spuitstal, het is er een geworden met zo'n speciaal schot in het midden dus kan je 2 paarden tegelijk vast zetten.
Er hangt zo'n speciale beugel voor de slang dus niet meer dat gezeur dat je paard op de slang gaat staan.
Verder is er 1 plaats voorzien van warmte lampen

De hele ruimte is betegeld, mijn vader had nog wat restpartijen op de zaak staan en bij elkaar is het zo'n luxe geheel geworden!!!
De onderste 3 rijen tegels zijn beige gemarmerd, dan 2 rijen lichte gemarmerde tegels van, dan 2 rijen zwarte tegels, daarboven weer een paar rijen van die lichte gemarmerde tegels en tot slot dse bovenste rand weer 1 rij zwarte tegels

De spuitplaats heeft 3 dubbele tl bakken gekregen, voor het normale werk heb je alleen de middelste bak nodig, maar voor scheren of andere klussen kan je apart de andere 2 tl bakken inschakelen dus heb je gaan last meer van schaduwen

Verder heb ik nu een eigen zadelkamertje, ik heb hem zelf geschilderd en gesausd, de wanden en plafonds hebben een kleur gekregen die het midden houdt tussen zalm rose en hup-holland-hup-oranje, de betontegels op de vloer heb ik rood-bruin gemaakt, heel heftig!
Inmiddels hangen de bijna 20 hooofdstellen al een dag op hun nieuwe plekje, samen met de zadels, martingaals, jachtvoortuigen, bitten e.d.
Het heeft me dik 4 uur gekost om alles een snelle beurt te geven met zadelzeep maar het resultaat mag er wezen!
Het hangt allemaal op een hoogte van bijna 2 meter, zodat de teugels allemaal netjes kunnen afhangen.
Met name het hoofdstelcaroussel is een blikvanger!
Dan had ik nog een bijkeuken waar een niet zo'n fijn vloertje inzat, die is nu betegeld met nette terracotta vloertegels.
En het gaafste:
Ik kan nu van mijn eigen appartement, binnendoor de bijkeuken in, door de zadelkamer en spuitstal de stallen in!!!!!
Ik ben er zooo blij mee!
Nog een paar kleine prutsklusjes en dan komt de schilder om de wand0en in de stallen een kleurtje te geven, dan is het helemaal klaar!!!
Dan nog een heel klein verslagje van Ozep vandaag:
Na een paar heftige acties op de weg (steigeren/bokken) heb ik hem toch het bos ingekregen, daar kwam net een grote groep manegeklanten voorbij, Ozep zocht naarstig aansluiting, die werd daar zo heftig bij dat hij ging stuiteren op de plaats waardoor de afstand steeds groter werd...
Ik kreeg hem gelukkig van mijn been af en kom hem in een apart galopje (

Na een paar hindernissen van boomstammen die we al vaker gesprongen hadden kwamen we bij een stuk wat ik met Ozep nog niet vaker heb gehad, hij liep zo lekker dat ik hem er doorheen gestuurd heb.
Eerst een flinke oxer van boomstammen, daarna de bezembak, daarna een aparte hindernis van boomstammen die bekleed is met diagonale stammetjes, daarna weer een bezembak en als klap op de vuurpijl:
de DUBBELE afsprong, en alles volgens het boekje!

Zijn andere acties heeft hij dus volledig goedgemaakt!