Wij haar inladen en we vonden het bijna in 1 X. Meteen Ro in een box gezet. Deze viel best tegen als je de rest van de stallen zag iig. Die waren heel mooi. De merrie's moesten in noodstallen in een binnenbak

Ro blijft dus min. 1 week staan daar en toen ik vroeg of ze beweging kreeg zeiden ze alleen: Ja van de box naar de veearts en weer terug

Ik heb Donnels, Negro en ook toekomstig papa paard Painted Black onder het zadel gezien. Ik had nooit verwacht dat negro zo'n sierlijk slank damespaardje zou zijn. Ik had echt voor ogen een grote hengst met een flinke kap zoals op de foto. Donnels is echter wel een flinkerd. Allemaal heel mooi swingend de baan door. Painted Black vind ik een echt damespaardje om te zien. Hij was ook heel braaf met poetsen en opzadelen. Ik heb hem dus uitgebreid kunnen aaien. Echt zo'n poepie.

Ik moest om 12.30 uur bij El roy zijn omdat de veearts zou komen kijken naar zijn vreemde uitslag. Dus na 20 min. Painted black kijken zijn we toch maar vertrokken.
Om 12.45 uur kwm de veearts aan bij de wei van El Roy. Hij schrok wel van hoe ie er bij stond zo droevig stond ie te kijken. El Roy gaat dus niet zo lekker en hij had vorig jaar dus zo'n last van zijn exeem en dat kreeg ie dus opeens weer. Dus dit was al het zoveelste bezoek van de veearts. We hebben wel middel ertegen dat helpt maar het voorkomt dus niet.
Dus na bloedonderzoek is eruit gekomen dat El roy een ALLERGIE heeft opgebouwd, omdat hij in zijn jeugdjaren een tekort heeft gehad aan een bepaald voedingssupplement want dus normaal in brok zit. Ik weet ook dat ie nooit brok kreeg toen hij nog in de hengstenweide liep. Dit was dus de oorzaak. Het heeft problemen veroorzaakt met verwerking van bepaalde gifstoffen die door de nieren en lever normaal gesproken wel verwerkt worden.
Dus El Roy heeft een probleem met zijn nieren en lever. Dat verklaard ook waarom hij sinds vorig jaar nauwelijks gegroeid was. Het uit zich dus in stijfheid van spieren, een soort exeem en groeiachterstand. Nu hebben we dus medicijnen gekregen wat dus dus moet gaan oplossen. Hij moest dus wel meteen op stal. Dit spul (weet even de naam niet meer) gaat de nieren en lever helpen de gifstoffen steeds beter te verwerken en deze organen weer schoon te maken. Volgens de veearts moeten we binnen een maand al verbetering gaan zien.
We hebben hem dus vanavond opgehaald en weer op stal gezet. Ik ben blij dat we dus weten wat het is. Ik heb het er dus op bokt nooit meer over gehad dus klinkt dit erg nieuw. Ik hoop jullie binnenkort te kunnen zeggen dat het goed gaat met El Roy. Dit was overigens geen erfelijke afwijking en het kan helemaal over gaan.
Groetjes Merilyn