Verkopen of toch maar houden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:11

tja moelijk nath,ik denk dat ik hem zo hebben verkocht aan die mense
hopelijk maak je de juiste keuze

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:56

VERKOPEN

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 20:57

Euh oke.. Lekker kortzichtig?
Kun je je een argument geven wáarom?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:02

Misschien kun je haar ook in bruikleen geven aan die mensen?
Blijft ze wel van jouw, en heeft dat meisje een leuke pony!

Groetjes iris

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:07

Hmm, zou ook kunnen, maar dat betekend dus dat ik hem terug krijg over een bepaalde tijd.. Maar dat hoeft dus eigenlijk niet. Ik weet toch zeker dat zij haar heel lang houden.. En bruikleen is meestal maar voor een bepaalde korte periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:11

En bruikleen is mooi en aardig, maar wie betaald dierenarts kosten, of wat als hij dood gaat. Desnoods door hun schuld.

daar zitten dus heel wat maren aan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:26

Idd.. Lijkt me sowieso niet zon goed idee eigenlijk. Klinkt stom maar als ik m verkoop krijg ik ook nog wat geld (daar doe ik t neit voor ofzo) wat ik alvast voor een paard later opzij kan leggen. Haha! (haha oke er moet nog veel bij dan maar het begin is er dan!) En met bruikleen, tja, ze bl;ijft dan wel van mij en ik mag beslissen wat er gebeurt e.d. maarja. Als ik haar verkoop, mag ik waarschijnlijk nog steeds mee beslissen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:17

Nathalie schreef:
Over 3 jaar zou ik haar alsnog kunnen verkopen aan die mensen. Dat was eerst ook de bedoeling omdat ik op t begin Make gewoon t liefst zelf wilde houden.
Maar dan zou ik haar dus 3 jaar houden, dan inrijden en dan aan die mensen verkopen.. Ik krijg dan wel meer geld voor haar maar eht kost me ook veel meer geld..
Ik denk toch dat de keuze bijna zeker is; ze gaat. Maar eerst kijken of het goed klikt enz..

INderdaad, je moet de winst afwegen tegen de onkosten. Als jij Make aan huis kunt zetten en geen dure pensionstalling hoeft te betalen, kun je winst maken als ze 3 is. Maar nu moet je totdat ze 3 is, elke maand stalling betalen. DAt gaat oplopen en dat haal je er nooit uit.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:02

Als je haar zo goed als zeker niet voor jezelf wilt houden om later te rijden , dan ga je haar vroeger of later toch wel verkopen , nietwaar ?

Als je ze aan deze mensen verkoopt dan weet je waar ze terechtkomt , kun je het in de gaten houden en misschien er nog zelf wel mee bezig zijn ook , unieke kans !!

Maar let wel :

Als ze over 3 jaar ingereden moet worden , dat duurt nog lang...
Misschien willen die mensen tegen die tijd helemaal niet dat jij er nog wat mee doet , maar dat dat meisje , dat dan intussen als ze nu goed begeleid wordt een stuk ervarener is , er als enigste mee bezig gaat ....

Want het is dan hun pony en jij hebt er niks meer over te zeggen.
Het is altijd maar afwachten of die leuke , fijne "afspraken" wel doorgaan als puntje bij paaltje komt.....

Je zou iig af kunnen spreken dat ze als de pony willen verkopen , haar eerst aan jou aanbieden voor een eerlijke prijs.

Want dat risico is er ook nog , dat ze paarden ineens helemaal zat worden en de beesten weg moeten..

Maar dat kan bij een ander natuurlijk ook gebeuren aan wie je haar later verkoopt , hier heb je nog zicht op .......

Wil je haar wegdoen dan zou ik haar zeker naar deze mensen doen , onder de voorwaarde dat jij als eerste mag terugkopen.

Je schreef trouwens dat je Robin zo terug zou kopen als je geld had ,
nou dat heb je dan toch als je Make verkoopt Knipoog ?

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:16

Nathalie schreef:
Euh oke.. Lekker kortzichtig?
Kun je je een argument geven wáarom?

Lijkt me duidelijk,je verdient er goed aan,en je mag af en toe
rijden en komen kijken.So Why Not?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 20:19

Tja, mag ik ook bij robin, maar toch heb ik er spijt van..
Oke ik mag met Make veel meer natuurlijk..

En Pmarena.. Die mensen zitten hun hele leven in de paarden, ze fokken al ruim 70 jaar shetlanders. Dus echt stoppen met paarden denk ik neit dat ze doen. Verder, ik ken de mensen goed, en als ze iets beloven komen ze t ook na, wat wel zou kunenn is dat ik samen met dat meisje Make in ga rijden, maar dat vind ik helemaal neit erg.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:59

Als je d'r verkoopt zou ik in ieder geval op papier (laten) zetten dat jij het eerste recht hebt, als ze d'r ooit weer verkopen. Dan heb je tenminste iets waarmee je die afspraak kunt bewijzen

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:51

assie schreef:
Als je d'r verkoopt zou ik in ieder geval op papier (laten) zetten dat jij het eerste recht hebt, als ze d'r ooit weer verkopen. Dan heb je tenminste iets waarmee je die afspraak kunt bewijzen


Ja, dat vind ik een hele goede!

Als ik jou was zou ik Make ook verkopen. Je moet veel pensionkosten voor haar betalen, en als je er eindelijk op kan gaan rijden dan ben je 18 en wil je vast en zeker een paard.

En zo te horen krijgt Make het daar echt super!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:43

Dan moet je je paard dus niet verkopen!
Of je wilt hem kwijt of niet, maar aan al die papierwinkel moet je helemaal niet beginnen.

Je verkoopt hem naar mensen die je vertrouwd, je mag aannemen dat wanneer de pony daar weg moet dat ze jou evt op de hoogte stellen indien gewenst en dat ze hem ook niet naar 1 of andere louche handelaar brengen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 13:53

Idd, ik weet zeker dat ik zelfs mee mag zoeken naar een eigenaar en dat ze ook een goed tehuis zoeken voor Make, wanneer ze haar verkopen.. Maar ik denk niet dat ze dat snel doen zoals ik al gezegd heb, of alles moet zo slecht gaan..
Ik heb de keuze gemaakt, mocht het klikken tussen dat meisje en Make, en ik heb er een goed gevoel over straks, dan gaat ze gewoon.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:56

Euhm maar Nathalie...ik zou Make ook verkopen als ik in jouw schoenen stond...maar besef wel: verkocht=verkocht.
Hoeveel verwachtingen jij ook hebt van de toekomst met Make, het is vanaf het moment dat jij haar verkoopt HUN pony en ze kunnen ermee doen wat je wilt. Sta niet raar te kijken als zij dingen over de pony gaan beslissen waar jij het misschien niet mee eens bent maar waar jij dan niets meer over te vertellen hebt...
Succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 13:57

Ja, dat weet ik..