Eerst een klein stukje door een nieuwe wijk waar ze nog aan het bouwen zijn. Ik was hier de vorige keer ook langsgereden met Maaike erbij en ze was echt superbraaf. Betonmolens enzo loopt ze gewoon voorbij, zo braaf!
Daarna lekker het bos in waar we een stukje voorzichtig hebben gedraafd, mijn rug voelt alweer een stuk beter dan gister gelukkig maar moet nog wel even rustig aandoen. Toen Kampsheide over, een mooi natuurgebied waar Sarah op een gegeven moment links wilde, richting huis, en ik rechtdoor, richting Rolde. Hmmz nee hoor, ze wilde niet. Dus ik een tikje en BOK en toen wilde ze wel.

Toen langs de weg terug. Vanaf het moment dat we dus weer de kant van huis op gingen zat het tempo er flink in!!! Ze was heel druk aan het doen, briesen, happen naar vliegen, schudden met haar hoofd want ze had jeuk, er waren grasmaaiers bezig, kwamen motorrijders langs enz enz enz dus lekker reden om je als paard heerlijk op te naaien maar ondanks dat hield ze haar koppie er wel bij en was ze heel braaf.
Ik wilde op de manege even vliegenspul opspuiten maar had de sleutel van mijn kast niet mee en verder was er ook niemand. Dus dan maar langs de weg terug. Ik wilde een stuk langs de Drentsche Aa terugrijden maar langs het water stikt het waarschijnlijk ook van de vliegen.
Omdat het bijna TT is waren er heel veel motorrijders op de weg, die zich natuurlijk ook ontzettend moeten uitsloven met z'n allen maar Saar werd er niet anders van

Het laatste stukje bos nog een klein stukje gegaloppeerd, kreeg weer een bok maar volgens Maaike doet ze dit veel vaker bij aangalopperen of een tikje. Dus misschien moet ik er maar aan wennen

Vlakbij de wei kwam Maaike met haar moeder in de auto langsgereden, dus zij heeft de laatste paar honderd meter teruggereden.
Al met al een heerlijk ochtendje, ben precies 1,5 uur weggeweest.

Nog even Maaike en je kunt inderdaad endurance met d'r starten, ze heeft er de energie wel voor